Načelnik Generalštaba Vojske Srbije general-potpukovnik Miloje Miletić izjavio je da će armija dobiti sveštenike koji će imati i činove.
"To je inače u tradiciji srpske vojske i nešto što imaju mnoge savremene armije u svetu", rekao je Miletić, prenose beogradski mediji.
Prema njegovom mišljenju, uvođenje sveštenika u vojsku je potreba.
Miletić je rekao i da će morati da budu urađene dopune i izmene pravila službe kako bi se našlo rešenje za način obraćanja sveštenom licu koje ima čin.
Ministar odbrane Dragan Šutanovac najavio je u utorak u Nišu da će od polovine naredne godine u sastavima vojske biti sveštenici, koji će i sami proći vojnu obuku, ali neće nositi oružje.
"To je tradicija srpske vojske, ali i potreba savremenih vojski", rekao je Šutanovac i dodao da su sve zakonske pretpostavke za prisustvo vojnih sveštenika završene.
Ideja o uvođenju verske službe u vojsci nije nepoznata i datira iz 2000. godine na osnovu analiziranih iskustava stranih armija i srpske tradicije.
To je podrazumevalo i prisustvo sveštenika u kasarnama, kao i obezbeđivanje posebnog prostora za upražnjavanje verskih potreba vojnika svih nacionalnosti.
Usvajanjem Zakona o Vojsci Srbije decembra 2007. stvoreni su uslovi da se u srpskim oružanim snagama organizuju verske službe po ugledu na savremene svetske armije i srpsku tradiciju.
Inače, do 1918. godine u vojsci Kraljevine Srbije u sastavu štaba komande postojao je vojni prota, a vojni sveštenici su bili raspoređeni u štabovima divizijskih komandi i u štabovima aktivnih pukova.
Posle Prvog svetskog rata u Kraljevini Srba, Hrvata i Slovenaca, pri Ministarstvu vojnom i mornarici postojalo je telo koje je rukovodilo svešteničkom strukom, a u njemu su bili po jedan vojni sveštenik prve klase za pravoslavnu, rimokatoličku i muslimansku veroispovest.
Vrhovni vojni sveštenik (referent) za pravoslavnu veru potpadao je pod crkvenu jurisdikciju srpskog patrijarha, za vojnike bogosluženja su održavana u kapelama i crkvama u krugu vojnih objekata, a tamo gde ih nije bilo u mesnim verskim objektima.
(Tanjug)
Prema njegovom mišljenju, uvođenje sveštenika u vojsku je potreba.
Miletić je rekao i da će morati da budu urađene dopune i izmene pravila službe kako bi se našlo rešenje za način obraćanja sveštenom licu koje ima čin.
Ministar odbrane Dragan Šutanovac najavio je u utorak u Nišu da će od polovine naredne godine u sastavima vojske biti sveštenici, koji će i sami proći vojnu obuku, ali neće nositi oružje.
"To je tradicija srpske vojske, ali i potreba savremenih vojski", rekao je Šutanovac i dodao da su sve zakonske pretpostavke za prisustvo vojnih sveštenika završene.
Ideja o uvođenju verske službe u vojsci nije nepoznata i datira iz 2000. godine na osnovu analiziranih iskustava stranih armija i srpske tradicije.
To je podrazumevalo i prisustvo sveštenika u kasarnama, kao i obezbeđivanje posebnog prostora za upražnjavanje verskih potreba vojnika svih nacionalnosti.
Usvajanjem Zakona o Vojsci Srbije decembra 2007. stvoreni su uslovi da se u srpskim oružanim snagama organizuju verske službe po ugledu na savremene svetske armije i srpsku tradiciju.
Inače, do 1918. godine u vojsci Kraljevine Srbije u sastavu štaba komande postojao je vojni prota, a vojni sveštenici su bili raspoređeni u štabovima divizijskih komandi i u štabovima aktivnih pukova.
Posle Prvog svetskog rata u Kraljevini Srba, Hrvata i Slovenaca, pri Ministarstvu vojnom i mornarici postojalo je telo koje je rukovodilo svešteničkom strukom, a u njemu su bili po jedan vojni sveštenik prve klase za pravoslavnu, rimokatoličku i muslimansku veroispovest.
Vrhovni vojni sveštenik (referent) za pravoslavnu veru potpadao je pod crkvenu jurisdikciju srpskog patrijarha, za vojnike bogosluženja su održavana u kapelama i crkvama u krugu vojnih objekata, a tamo gde ih nije bilo u mesnim verskim objektima.
(Tanjug)