Najveći evropski trgovinski lanac hranom i ostalom robom široke potrošnje Karfur treba da dođe na tržište Srbije, najavio je profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Stipe Lovreta.
Komentarišući najavljeni dolazak nemačkog Lidla, Lovreta, koji 30 godina predaje trgovinu na Ekonomskom fakultetu, ocenio je da je dolazak te poznate kompanije koja ima diskontnu prodaju i cenovnu konkurenciju, veoma pozitivno za Srbiju jer na njenom tržištu nema diskontera.
"Ono što nije dobro kod Lidla', to je da u svom asortimanu ima dominantno uvozni asortiman, svoju privatnu marku koju radi u inostranstvu. Preferiram trgovinske lance koji glavninu svoje privatne marke rade u Srbiji, jer se na taj način unapređuje domaća proizvodnja", mišljenje je Lovrete.
Međutim, kako je ukazao, i sa takvom politikom asortimana veoma je dobro da Lidl dođe na naše tržište i da vodi još izraženiju cenovnu konkurenciju.
On je podsetio da na tržište u Srbiji treba da dođe i švedski proizvođač nameštaja Ikea, koja je svetao primer sa svojom strategijom jer se u zemljama u kojima posluje snabdeva iz domaćih izvora.
"Drugim rečima, oni jačaju domaću proizvodnju. Tako su radili u Poljskoj i drugim zemljama i uveren sam da će na taj način revitalizovati našu drvnu industriju i industriju nameštaja", naveo je Lovreta u izjavi Tanjugu na Biznis forumu na Kopaoniku.
Komentarišući tržište maloprodaje u Srbiji, Lovreta je odgovorio da je ono relativno razvijeno i najvitalniji sektor privrede u kome je "konkurencija sasvim evidentna".
On je mišljenja da će, ukoliko dođe do ukrupnjavanja i spajanja "Agrokora" i "Merkatora", o čemu su pisali hrvatski i slovenački mediji, to možda biti dobro za srpsko tržište jer se približava lideru "Deležu" koji ima 26 odsto udela na tržištu maloprodaje i na taj način čak ojačati konkurenciju.
"To vam je kao Partizan i Zvezda. Zamislite kada bi se Partizan ili Zvezda povezali sa Dinamom ili Hajdukom koliko bi to ojačalo možda takmičenje u fudbalu", naveo je Lovreta.
On je zaključio da je bitno da postoji veći broj učesnika na tržištu maloprodaje i da bi Srbija trebalo da ima desetak velikih igrača ili makar pet, koji vode bitku za tržišno učešće.
(Tanjug)