• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Egipat rekordno zaradio od Sueckog kanala

Egipat je saopštio da je lane od tranzitnih taksi za prolaz kroz Suecki kanal inkasirao 3,4 milijarde dolara, a da u ovoj godini računa na još veći, rekordni iznos, zahvaljujući višim taksama i rastućem prometu tim vodenim putem.

Egipat je saopštio da je lane od tranzitnih taksi za prolaz kroz Suecki kanal inkasirao 3,4 milijarde dolara, a da u ovoj godini računa na još veći, rekordni iznos, zahvaljujući višim taksama i rastućem prometu tim vodenim putem.

Tranzitne takse su najveći izvor prihoda Egipta, objavile su praške "Hospodaržske novini" povodom 50. godišnjice nacionalizacije Sueca, ukazujući da se, zahvaljujući tom kanalu, u državnu kasu svakog dana ulije u proseku 5,3 miliona dolara.

Za poslednje četiri godine prihodi po tom osnovu su se udvostručili i nastavljaju da stabilno rastu, tako da su ove godine u maju dostigli rekordnih 324,6 miliona dolara, što je za 42 odsto više nego u istom periodu 2005.

Iskorišćenost kanala, čijim su prokopavanjem spojeni Crveno i Sredozemno more i time dramatično skraćen pomorski put iz Evrope u Aziju, za vodeni transport je sve veća zahvaljujući sticaju više okolnosti.

Analitičari navode da su rastu prihoda za prolaz kanalom značajno doprinele visoke cene nafte, ali upozoravaju da kanal nije zavisan samo od prevoza te energetske sirovine, već predstavlja i glavni saobraćajni put za robu iz Kine i Indije prema Evropi.

Suecki kanal ima i strateški značaj, a služi i za prolazak vojnih brodova, pa zbog svega toga Egipat, bar za sada, nema nameru da ga privatizuje.

Svestan ogromnog značaja Sueckog kanala Egipat, zemlja sa oko 75 miliona stanovnika, to svoje nacionalno blago čuva uz pomoć hiljada vojnika rasporedjenih duž njegovih 190 kilometara.

Do probijanja Sueckog kanala, vodeni put iz Evrope u Aziju je vodio oko Afrike, a ideju za njegovo prokopavanje dao je francuski inženjer i diplomata Ferdinand Leseps, koji je i postavljen za glavnog rukovodioca radova.

Pre početka izgradnje, 1858. godine je osnovana Suecka kanalska kompanija sa sedištem u Aleksandriji, a odmah potom se pristupilo radovima, koji su trajali do 1868. godine. Prokopano je ukupno 160 kilometara zemlje u širini od 80 do 135 metara, i u dubini izmedju 13 i 14 metara.

Plovidba kanalom bila je dozvoljena svim brodovima sveta, što je i potvrdjeno Carigradskom konvencijom 29. oktobra 1888. godine, kada je proglašena neutralnost kanala.

Velika Britanija je obavljala kontrolu nad plovidbom kanalom od 1882. do 1956, kada je Egipat doneo akt o nacionalizaciji Suecke kompanije, takodje, obezbedjujući slobodnu plovidbu svim brodovima sveta.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image