Nađen fosil australijske "godzile"

Izvor Tanjug

Deo fosila ogromnog kljunara (platypus), kog su naučnici prozvali "platipus-dzila", pronađen je u australjskoj državi Kvinslend.

U studiji objavljenoj u časopisu "Journal of Vertebrate Paleontology" se ističe da je ovo neobično stvorenje živelo pre pet do 15 miliona godina.

Profesor Majk Arčer sa Univerziteta Novog Južnog Velsa izjavio je da je reč o pravom monstrumu s kojim niko ne bi poželeo da pliva.

"Nismo nikada naišli na nešto tako veliko. Zapanjila nas je činjenica da je kljunar mogao toliko da naraste", objasnio je on.

Sve što je od ovog čudovišta danas ostalo je jedan fosilizovani zub koji je pronađen na severozapadu Kvinslenda.

Na osnovu njegove veličine, naučnici su zaključili da se radi o dosad nepoznatoj vrsti (Obdurodon tharalkoosćild), koja je bila najmanje dva puta veća od današnjih kljunara - malih životinja koje žive isključivo u istočnoj Australiji.

Tragovi na fosilizovanom zubu ukazuju da se "platibus-dzila" hranio rakovima, kornjačama, žabama i ribom.

Prostor na kojem je fosil pronađen danas je pustinja, ali je pre nekoliko miliona godina tu bila gusta šuma. Istraživači smatraju da je ovaj praistorijski kljunar živeo u blizini reka i jezera.

Prof Arčer je objasnio da je teško pomoću jednog zuba zamisliti kako je ova životinja izgledala, ali da je na osnovu drugih fosila moguće pretpostaviti da je imala slične bizarne osobine kao i današnji kljunari - pačiji kljun, pljosnate noge za razapetom kožicom za plivanje i otrovne bodlje.

"Samo što je bila daleko veća. Pretpostavljam da je izgledala kao kljunar na steroidima", naveo je on.

Naučnici se nadaju da će na istom nalazištu na kojem je pronađen zub, iskopati još fosila koji će im pomoći da saznaju više o ovoj misterioznom australijskom stvorenju.

paja