Da, već je došlo vreme da se letenje gume zamene zimskim.
Vozači od 1. novembra do 1. aprila na vozilima moraju imati sve četiri zimske gume ako je na kolovozu sneg, led ili poledica, a stručnjaci preporučju kupovinu novih pneumatika.
"Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu ne sme biti manja od četiri milimetara, a ukoliko su vremenske prilike u toku zimske sezone takve da nema snega i leda na kolovozu, zimski pneumatici nece biti obavezni", piše na sajtu AMSS.
Piše, takođe, i da te odredbe važe od 2012. godine, kada je usvojen odgovarajući pravilnik.
Kupovina novih zimskih guma, zavisno od poriozvođač i profila, zajedno sa montažom kod vulkanizera, košta najmanje 200 evra. Polovni pneumatici manje koštaju, ali stručnjaci zbog bezbednosti preporučju vozačima da ne kupuju polovne pneumatike.
"Nije jedina bitna karakteristika polovne gume samo dubina šare, već je i struktura, odnosno sastav tog pneumatika, a takođe i oblik", rekao je direktor Komitat za bebednost saobraćaja Damir Okanović.
Prema njegovim rečima, opasnost prilikom kupovine polovnih guma se ogleda u tome što kupac ne može golim okom da pronađe skrivene mane.
"Nepravilan oblik, na primer, ukoliko je guma deformisana iz nekog raloga, možda zbog naglog kočenja, ili je skinuta sa vozila koje je učetvovalo u sudaru, usled dužeg stajanja automobila ili nepravilnog skladištenja tokom leta."
Okanović je naveo da su to mane koje se ne mogu videti golim okom, a vozačim aporučuje i da obavezno provere na pneumaticima datum njihove proizvodnje.
"Naši građani, generalno ne znaju da prepoznaju oznake tako da se moze doći u situaciju da vozač kupi pneumatik koji jako lepo izgleda ali je star sedam osam godina."
Prema njegovim rečima, ako se kupuje nov pneumatik postoji garancija proizvođača i prošla je proveru kvaliteta.