Evo najpreciznije fotografije naše Zemlje

Izvor MONDO/Agencije

Posle više od 40 godina, Američka svemirska agencija (NASA) objavila je prvu kompletnu fotografiju planete Zemlje.

Prizor plave planete ovekovečio je sa udaljenosti od 1,6 miliona kilometara satelit DSCOVR (Deep space climate observatory) pomoću CCD kamere i teleskopa EPIC (Earth Polychromatic Imaging Camera).

Fotografija prikazuje kompletno područje kopnenih i morskih površina naše planete.

Od 1972. godine, i fotografije koju je snimila svemirska letelica Apolo, NASA je objavljivala samo delimične snimke Zemlje, napravljene sa kraćih razdaljina.

U NASA ističu da teleskop EPIC može da zabeleži 10 nijansi svetlosti, od ultraljubičaste do infracrvene. Za objavljenu sliku korišćeni su samo crveni, zeleni i plavi kanali svetlosti, te je njihovom kombinacijom dobijen spektar boja koji je vidljiv ljudskom oku.

"Fotografija je svojim kvalitetom nadmašila sva očekivanja", izjavio je Adam Sabo, jedan od naučnika na projektu DSCOVR.

On je objasnio da se na fotografiji jasno vide razna obeležja naše planete, od dina u pustinji do kompleksnih sistema oblaka.

"Dobili smo mnoštvo novih informacija koje će naučnici moći da proučavaju", naveo je Sabo.

Fotografiju NASA je na svom Twitter nalogu objavio i oduševljeni američki predsednik Barak Obama uz komentar: "Upravo sam video novu plavičastu fotografiju NASA. Lep način da nas podseti da moramo da zaštitimo jedinu planetu koju imamo".

Ako

Elipsastog oblika ali ne pravog elipsa, Malo je neprimetno ravna na polovima. Ali opet to su samo price ko ce ga znati. Mogu da nam kazu da je jaje oblik a mi nikada necemo moci da vidimo

Rado

Zemlja je elipsastog, a ne okruglog oblika. Tako su sa Apola poslali slike sa meseca za koje se veruje da su lazne.

dz