Rekonstrukcija tramvajskog mosta, izgradnja gondole i pasarele, uz novi park na Ušću sa planetarijumom i akvarijumom, samo su deo planova koji će od Beograda u naredne tri godine napraviti savremenu evropsku metropolu, kaže Siniša Mali
U planu su, navodi gradonacelnik u razgovoru za Tanjug, obnova Knez Mihailove ulice, izgradnja gondole izmedu Kalemegdana i novog parka na Ušcu, koji ce imati sportske terene, planetarijum, akvarijum, mini akva park, luna park, teretane, kao i rekonstrukcija tramvajskog mosta na Savi, koji ce imati deo za pešake i bicikliste.
"Na taj nacin spusticemo Beograd na reke i ponudicemo Beogradanima, ali i turistima, nova mesta za razonodu, odmor i uživanje. To je tendencija svih velikih gradova u svetu, što više zelenih površina, razonode za mlade, atrakcija za turiste", kaže Mali.
Prema njegovim recima, izgradnja gondole trebalo bi da pocne u septembru ili oktobru naredne godine, dok ce do kraja ove bice završen projekat parka "Ušce", koji ce u potpunosti biti posvecen deci i omladini.
Mali kaže da ce u septembru sledece godine poceti rekonstrukcija tramvajskog mosta preko Save, tako da ce imati po dve saobracajne trake u oba smera, dve trake za tramvaje, pešacki i biciklisticki deo, zelene površine i prostor za odmor i relaksaciju.
Gradonacelnik navodi da Beograd želi da napravi najlepši most u ovom delu Evrope, te naglašava da su na tom projektu angažovane najbolje arhitekte iz SAD.
"Zamislite sliku modernog Beograda - u roku od tri godine šetacete Knez Mihailovom ulicom koja ce biti mnogo lepa, uži ceo centar grada bice pešacka zona, od Kalemegdana idete gondolom do tržnog centra Ušce i parka koji ce biti potpuno drugaciji, a onda pešackim mostom predete na Savsku promenadu, od koje desno možete da idete do Ade Ciganlije, a levo do 25. maja", objašnjava Mali "viziju Beograda na obe reke".
Na pitanje ima li grad novca za te projekte, Mali odgovara da se sve radi uz podršku Vlade i premijera, te da ce se finansirati iz budzeta grada, države i kreditnih linija EBRD.
"Grad ima novca, nešto smo uštedeli, nešto cemo iskoristiti iz kreditnih linija Evropske banke za obnovu i razvoj, deo cemo dobiti od Vlade. Zajedno menjamo Beograd", istice Mali.
On dodaje da mnogi gradovi u svetu, poput Teherana u kojem je nedavno boravio u zvanicnoj poseti, imaju projekte i ideje koje bi Beograd mogao da preuzme.
Jedan od takvih projekata je i "Most prirode", koji povezuje dva velika parka u glavnom gradu Irana, a cija je ideja ne samo da "odvede"ljude s jedne strane na drugu, vec i da ih "zadrži" da uživaju na mostu sa kojeg se pruža prelep pogled na grad.
Teheranski "Most prirode" ima tri nivoa, od kojih je jedan za kafice, drugi za šetanje, trcanje i vožnju bicikla, a treci je platforma sa koje se pruža pogled na autoput i deo grada sa jedne strane, te na planinu Alborz koja se uzdiže iznad Teherana s druge.
"Teheran nema reku, ima autoput ispod mosta, pa taj kraj izgleda fantasticno. Zamislite naš most i reku Savu ispod nje, to ce biti prelepo", kaže gradonacelnik.
Gradski arhitekta Milutin Folic kaže da je rekonstrukcijom tramvajskog mosta kod autobuske stanice predvideno da most dobije poseban deo za pešacki i biciklisticki saobracaj sa zelenim površinama, klupama za sedenje.
"Primer neceg slicnog je cuveni 'High Line' park u Njujorku, nekada železnicka pruga, sada pretvorena u šetalište, koja je danas možda najveca atrakcija u tom gradu", navodi Folic za Tanjug.
On kaže da je u planu i rekonstrukcija starog železnickog mosta u pešacki i biciklisticki most, koji ce ponuditi razne sadržaje.