• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Vozite oprezno i ne brže od života (FOTO)

Izvor MONDO/Agencije Izvor mondo.me

Alarmantni podaci: U saobraćajnim nesrećama u Srbiji u proteklih pet godina poginule su 3.204 osobe, skoro 94.000 je teže i lakše povređeno, a 4.000 ljudi ostali su trajni invalidi.

 Saobraćajne nesreće u Srbiji broj poginulih

Svetski dan sećanja na žrtve saobraćajnih nezgoda, 20. novembar, posvećen je delovanju sistema nakon saobraćajne nezgode, pre svega spasavanju i zbrinjavanju povređenih, saopštio je Srpski komitet za bezbednost saobraćaja.

Kako se navodi u saopštenju, u proteklih pet godina u saobraćajnim nezgodama u Srbiji poginule su 3.204 osobe, skoro 94.000 je teže i lakše povređeno, a više od 4.000 ljudi ostali su trajni invalidi.

KAZNE U CRNOJ GORI

Nevezivanje pojaseva - od 40 do 100 evra

Vožnja sa 0,05% alkohola - od 70 do 200 evra, više od 0,05% alkohola – oduzimanje vozačke dozvole i kazna do 2.000 evra

Ako se na prednjem sedištu vozi dete mlađe od 12 godina - od 60 do 150 evra

Vožnja djeteta mlađeg od 12 godina na mopedu ili motociklu - do 150 evra

Preticanje kolone - 450 evra

Prelazak preko pune linije - 300 evra 

Prekoračenjebrzine u naseljenom mestu za 30 do 50 km/h - 450 evra

Prekoračenje brzine u naseljenom mestu za 50 do 70 km/h - do 1.000 evra

Prekoračenje brzine u naseljenom mestu više od 70 km/h - do 2.000 evra

Komitet ukazuje da su u Srbiji ključni problemi u sistemu spasavanja i zbrinjavanja povređenih i nedostatak koordinisanog delovanja hitnih službi (policija, hitna pomoć, vatrogasci) nedovoljna obučenost i opremljenost hitnih službi, nepostojanje sistema helikopterskog transporta, nepostojanje sistema 112, i nizak nivo obučenosti građana za pružanje prve pomoći.

U saopštenju se podseća da delotvornost spasavanja i zbrinjavanja povređenih u saobraćajnim nezgodama značajno utiče na preživljavanje nezgode i težinu zdravstvenih posledica, i da je zato potrebno preduzeti mere kako bi hitna medicinska pomoć i vatrogasci-spasioci delovali bolje i brže.

Pored Ministarstva zdravlja i Ministarstva unutrašnjih poslova odgovornost za rad hitnih službi imaju i lokalne samouprave koje su nadležne za službe hitne pomoći.

I Crna Gora danas nizom aktivnosti obeležava Svetski dan sećanja na žrtve saobraćajnih udesa. 

Vožnja na crnogorskim putevima je visokog rizika, ne samo zbog gužvi, oštećenih ili nedovršenih puteva, već i zbog bahatosti i nemarnosti svih učesnika u saobraćaju.

Nepropisno preticanje, brza i neprilagođena vožnja, ne vezivanje pojasa, upotreba mobilnog telefona, samo su neki od uzroka saobraćajnih nezgoda, a gotovo nezaobilazno, uzrok uvek možemo tražiti u nepoštovanju saobraćajnih propisa, odnosno nedostatku saobraćajne kulture.

 U NVO "Alfa centar" smtaraju da nakon nedopustivo velikog broja stradalih na crnogorskim drumovima u prethodnom periodu, moramo da shvatimo da se saobraćajne nesreće ne događaju isključivo drugima, kao i da svi zajedno moramo deelovati kako bi se situacija promijenila.
Prema zvaničnim podacima, u Crnoj Gori se u prvih devet meseci dogodilo 3.957 saobraćajnih nezgoda, poginulo 45 osoba, od kojih 12 u septembru, a oko 2.000 ljudi je povređeno. Uporedni podaci govore da je tokom prošle godine na putevima u Crnoj Gori poginula 51 osoba.

Statistički, na 100.000 stanovnika sedam ili osam osoba pogine. U Švedskoj ili Norveškoj, recimo, godišnje na 100.000 stanovnika poginu tri osobe, dok je evropski prosek šest osoba.

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Glavica Luka

Ej nemamo sluzbu opremljenu helikopterima radi hitnog transporta povredjenih. Jos je SFRJ imala tri vojna Mi-8 koje su duzili od vojske za AMS, radi te namene. Ali zato imamo najvise AUDI-ja po glavi ministra u Evropi, oj zemljo trgni se iz neolita...

Smehoteka

Ma ne gospodo mislim da je glavni problem velika brzina, tako da bi mozda trebali vi da vidite da ogranicenje brzine od 50km/h smanjite na 30km/h. Mislim da bi se tako resio problem a i za budzet bi bilo vrlo korisno.

special image