• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Idealan trenutak za koncesiju nad Teslom?

Izvor Tanjug

Javni poziv za koncesije za Aerodrom "Nikola Tesla" u trajanju od 25 godina raspisan je u idealnom trenutku, smatra urednik specijalizovanog portala za aviosaobraćaj Tango siks (Tango Six, T6) Petar Vojinović.

 Koncesija za Aerodrom Nikola Tesla Izvor: MONDO, Lana Stošić
Izvor: MONDO, Lana Stošić


Vojinović kaže da je dostignut značajan nivo broja putnika i robe, što beogradski aerodrom čini mnogo privlačnijim budućim koncesionarima.

Nadaju se velikom odzivu

U Vladi Srbije očekuju učešće dvadesetak poznatih svetskih kompanija u nadmetanju na izboru koncesionara za beogradski aerodrom "Nikola Tesla" za period od 25 godina.

On je Tanjugu kazao da je sada najvažnije da se sa koncesionarima dobro ispregovara i da oni ispune svoje obaveze koje stoje u javnom pozivu koji je u petak 10. februara objavljen u Službenom glasniku.

Pojašnjava da koncesije mogu biti jedna prečica u razvoju aerodromu, posebno sada kada se Beograd, Zagreb i Sofija bore za prevlast u regionu u avio saobraćaju.

Vojinović je kazao da su u širem regionu svi veći aerodromi pod nekom vrstom koncesije, navodeći kao primer uspešne koncesije aerodrom u Skoplju i dodajući da aerodrom u Sofiji treba da ode u koncesiju u martu ili aprilu.

On je ponovio da će se koncesija sa beogradski aerodrom odvijati u dve faze, odnosno u prvoj fazi će se dostavljati neobavezujuće ponude dok će se u drugoj fazi dostaviti obavezujuće ponude.

Neophodno širenje kapaciteta

Vlada Srbije i Aerodrom "Nikola Tesla" objavili su javni poziv za koncesijubudući da su postojeći kapaciteti dostigli maksimum i neophodno ih je proširiti, izjavio je danas pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije, Zoran Ilić. On je rekao i da se od budućeg koncesionara očekuje da uloži nekoliko stotina miliona evra u razvoj aerodroma.

"U prvoj fazi ćemo imati sigurno više inrteresenata, dok će kako se priče razvijaju biti najviše dve ili tri kompanije sa kojima će se razgovarati", kazao je Vojinović.

Prema uslovima javnog poziva za koncesije Aerodroma "Nikola Tesla", kako je kazao, zainteresovane kompanije ili konzorcijumi moraju da imaju najmanje 500 miliona evra ukupnog kapitala.

Vojinović je naglasio da uslov da zainteresovane kompanije ili konzorcijumi ne smeju da učestvuju u vlasništvu aerodroma koji su u krugu od 450 kilometara od Beograda iz trke u startu isključuju kompanije "ADP" koja je jedan od koncesionara zagrebačkog aerodroma "Pleso" kao i turski konglomerat "TAV" koji upravlja aerodromima u Skolju i Ohridu.

Beogradski aerodrom je u 2016. imao 4,92 miliona putnika

USLOVI JAVNOG POZIVA

Javni poziv, koji je objavljen na sajtu beogradskog aerodroma, predviđa da će preciznije obaveze budućeg koncesionara biti finansiranje, razvoj u formi izgradnje i rekonstrukcije, održavanje i upravljanje (menadžment) celokupne infrastrukture Aerodroma "Nikola Tesla" i obavljanje formalne uloge operatera aerodroma.

Pobednik koncesije biće dužan da registruje pravno lice na teritoriji Srbije na kojeg će, po dobijanju koncesije, preći pravo korišćenja sve nepokretne imovine Aerodroma "Nikola Tesla" koje ce se po isteku koncesije vratiti na Republiku Srbiju.

Svi zainteresovani za koncesiju imaće 15 dana da predaju zahtev za učestvovanje u prvoj fazi, a vreme teče od 10. februara.

Takođe, imaju 60 dana ukupno da predaju svoje neobavezujuće ponude u sklopu Faze 1. Svako ko je zainteresovan da otkupi tendersku dokumentaciju to će moći da uradi za 1.000 evra.

Komentari 5

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Marko

Znao je Tesla da ce ga prodati, zato je i pobego u Ameriku.

Aco genije

Ni najnepismeniji seljak ne daje najrodniju njivu u drugome arendu ali izgleda da treba imati nekakvu diplomu pa se onda ponašati kao kompletan idiot. Država neće da ulaže u profitabilan posao širenja kapaciteta aerodroma i uzimanja većeg proftita a investira u FIAT i nastaviće da deli subvencije siromašnim zapadnim kapitalistima kako bi oni od njenog stavovništva pravili moderne robove za 200 evra. Komedija. Pardon, reforme za dobrobit srpskog naroda.

Radnik Aerodroma

Koji cirkus prave od ove koncesije i rokova,lazu narod kako je raspisano i cekaju najbolju ponudu a vec napravili dil sa Francuzima.

special image