Izgledajte lepše i osećajte se bolje za sedam dana

Autor:

Male promene u životnim navikama mogu da učine čuda za vaš izgled i opšte zdravstveno stanje!

3
A- A A+
ishrana, dijete, hrana Foto: Guliver/Getty/Thinkstock

Leto je samo još koji kišni dan udaljeno od nas. Što znači da je skoro nastupilo to doba godine kad svi želimo da se prikažemo u najboljem svetlu, da zablistamo i pohvalimo se zategnutim telom i lepom kožom... Naravno, to ne može da se postigne preko noći, ali postoje sitnice koje možete da uradite da biste se približili svom cilju prilično brzo. Neke od njih donose poboljšanje koje ćete primetiti već za nedelju dana.

Nemojte se skoncentrisati isključivo na kalorije

Nezdrava hrana nije samo ona koja podrazumeva visok kalorijski unos. Čak i proizvodi koji se reklamiraju kao niskokalorijski mogu biti "nakrcani" drugom štetnim sastojcima koji negativno utiču na naše zdravlje i izgled, kao što je, na primer, so.

A ako unosite više soli nego što je potrebno, zadržavaćete vodu pa ćete biti naduveni i osećaćete se tromo i umorno.

Osim toga, važno je da znate da zdravo mršavljenje podrazumeva gubitak između 500 grama i jednog kilograma nedeljno. Dakle, ne preduzimajte nikakve drastične mere.

Sokovi su mač sa dve oštrice

Razmislite i sami: ako pojedete jednu pomorandžu, uneli ste sve hranljive materije uključujući i zdrava vlakna. Ako iscedite jednu pomorandžu, dobili ste u najboljem slučaju tri gutljaja soka kojim ne možete da utolite ni glad ni žeđ. A ako iscedite više pomorandži (ili bilo kojeg drugog voća), koliko vam već treba da napunite čašu, i dalje nećete utoliti glad, žedni više nećete biti, ali ćete uneti više kalorija nego da ste jednu pomorandžu pojeli i popili čašu vode, zar ne?

Ograničite sebi unos soli

U stvari, pokušajte na neko vreme da zaboravite da so postoji. Manje ćete zadržavati vodu, bićete manje otečeni a bolje ćete se i osećati.

Pobrinite se da unosite dovoljno vlakana

Vlakna su dobar izvor energije, pa bi povrće poput brokolija, paprike, prokelja trebalo redovno da bude na vašem stolu.

Generalno, važno je da jedete dovoljno namirnica biljnog porekla: voće, povrće, integralne žitarice, mahunarke, orašasti plodovi su vaši najbolji saveznici na putu ka dobrom zdravlju.

Ne zabranjujte sebi ništa

Velika je razlika između ograničavanja unosa pojedinih namirnica i njihovog potpunog izbacivanja iz ishrane. Ako se pridržavate dijete koja podrazumeva potpuno odricanje od šećera, uključujući i recimo onaj iz voća, vrlo brzo ćete toliko želeti da pojdete nešto slatko da kad se dohvatite čokolade nećete moći da se kontrolišete dok je ne pojedete celu.

Nemojte sebi uskraćivati ništa, samo - imajte mere u svemu.

Izbegavajte "čudotvorna" rešenja koja dolaze u formi tableta ili "kesica"

Ništa što obećava da ćete izgubiti kilograme preko noći ne može biti dobro za vas. Jer, nije stvar u tome da budete mršavi, nego da budete zdravi.

Pijte dovoljno vode

I imajte u vidu da ste, kad postanete svesni da ste žedni, zapravo žedni već duže vreme. Dakle, neka vam pri ruci bude flašica sa vodom i otpijte koji gutljaj povremeno.

Eto, toliko je jednostavno.

Evo kako da smanjite želju za slatkišima

---------------------------------------------------------

MONDO aplikacija ponovo na Google Play Store! PREUZMITE JE!

Sve vesti