• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Država upozorava radnike, "Fijat razmatra odlazak"

Izvor MONDO/Agencije

Država Srbija, manjinski vlasnik fabrike automobila u Kragujevcu, pozvala je danas jednu stranu u štrajku - radnike Fijat Krajsler automobila - da razmisli o posledicama "za celu Srbiju" svog istrajavanja u zahtevima za većim platama.

Državni sekretar u Ministarstvu privrede Dragan Stevanović pozvao je danas predstavnike radnika kragujevačkog Fijata da već od ponedeljka sednu za sto i razgovaraju sa predstavnicima te kompanije o rešavanju problema.

Selidba u Poljsku?

"Pretnje" o mogućoj selidbi Fijata iz Kragujevca u druge "privlačnije" zemlje stižu i iz usta tzv eksperata. Poslednja je noćas u Dnevniku RTS-a došla od ekonomskog savetnika u vladi Srbije profesora Vladimira Krulja. On kaže da bi Fijat mogao da izmesti proizvodnju u Poljsku. Profesor Krulja je naveo da je to "jedna od zemalja EU koja se najviše i najbrže razvija", ali nije pomenuo na čemu bi tamo Italijani uštedeli jer prosečna bruto plata u Poljskoj je 1.034€, što je gotovo dvostruko više nego u Srbiji (538€, prema Vikipedijinim podacima za april i maj ove godine).

Mađari su u Audijevoj fabrici početkom godine izborili povećanje bruto plate sa 900 na 1.000 dolara. U Češkoj Škoda plaća radnike 9,85 dolara po satu, dok najbolje stoje Slovaci koji na primer u Folksvagenoj fabrici zarađuju satnicu od 12,5 dolara, pet puta više nego Kragujevčani, podaci su američkog "Volstrit džurnala".

"Bojim se da neiznalaženje rešenja i nekretanje u ovom pravcu može da ima ozbiljne posledice ne samo za grad Kragujevac nego za celu Srbiju, za više od 6.000 ili 7.000 ljudi koji direktno ili indirektno zavise od kompanije Fijat. Ovo je jako loša i neozbiljna poruka svim potencijalnim investitorima", rekao je Stevanović novinarima.

Podsetio je da su u toku razgovori, dogovori ili realizacija 53 projekta stranih investitora vrednih više od milijardu evra, te istakao da sve ovo što se dešava u Fijatu treba zaista da dočeka i svoj kraj.

On je apelovao na predstavnike radnika i radnike u kragujevačkom Fijatu da budu svesni posledica koje dešavanja u poslednje dve nedelje mogu da imaju pre svega za Fijat, za grad Kragujevac i za celu Srbiju.

Pozvao je radnike da ne dozvole "da se srpski inat u jednoj kompaniji i jednom gradu Kragujevcu obije o glavu celoj Srbiji".

Stevanović je naveo da mu nije poznato koliki je ukupan gubitak zbog obustave rada u Fijatu, ali i istakao da ono što je činjenica jeste da kompanija Fijat počinje ozbiljno da razmišlja o nekoj izlaznoj strategiji iz Srbije, te da je to za nas nešto što ima nesagledive posledice.

Istakao je da je Vlada Srbije bila više nego otvorena i spremna da se nađe predstavnicima radnika kao podrška, da razgovara sa njima oko onoga oko čega može da razgovara i da se ponaša kao podrška u okviru svojih zakonskih ovlašćenja.

"Sve ono što su radnici u višesatnim razgovorima iznosili pred predstavnike vlade, premijerku, ministra Kneževića, apsolutno smo bili spremni da u njihovim međusobnim razgovorima podržimo, s jedne strane da se analizira proces proizvodnje, svaka radna pozicija i da se kroz te pregovore na način na koji su radnici insistirali dođe do najboljeg mogućeg rešenja kako bi im se proces proizvodnje olakšao i pojednostavio", kaže Stevanović.

Problem prevoza prebačen Kragujevcu

Stevanović je dodao da su predstavnici vlade bili spremni da sa radnicima razgovaraju o problemu javnog prevoza, naročito u večernjim satima, te da to pitanje gotovo rešeno i da je i rukovodstvo grada Kragujevca apsolutno bilo spremno da izađe u svakom smislu u susret da se ti problemi prevaziđu.

Stevanović kaže i da je postojala spremnost da se kroz pregovore o novom trogodišnjem kolektivnom ugovoru reši pitanje bonusa efikasnosti i da se definiše da se on u svakoj tekućoj godini u februaru isplaćuje za prethodnu godinu, te da se podrži kao legitimno pitanje nivoa plata koje su radnici otvorili i postavili.

Ono što, navodi međutim Stevanović, predstavnici vlade nisu smeli kao odgovorni ljudi da garantuju jeste na koliko povećanje plata je kompanija Fijat spremna u ovom trenutku.

Propali pregovori u Fijatu! Štrajk se nastavlja

"Ono što je od nas dodatno traženo i što je u suštini najveći kamen spoticanja jeste da vlada preuzme odgovornost koju nije apsolutno mogla, niti je u skladu sa Ustavom i zakonom, a čini mi se da to ni predstavnici komanije Fijat nisu bili spremni, a to je da garantujemo to povećanje sredstvima budžeta Srbije", kaže Stevanović.

Izračunato:Koliko bi Fijat koštala pristojna plata

Ističe da to apsolutno nije moguće i nije prihvatljivo i da takav jedan uslov vlada u ovom trenutku ne može da prihvati.

"Mi smo apsolutno spremni da se vidimo kad god to predstavnici radnika od nas traže, apsolutno smo spremni da damo podršku za razgovore po svim njihovim zahtevima. Aposlutno stojimo otvoreni za sve što se od nas očekuje i što se od nas traži", rekao je Stevanović.

Tagovi

Komentari 38

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Dzomba

Ok je plata 30 hiljada, ali da je godina 2005-a, da je evro 65 dinara, gorivo ⛽ isto toliko. Hleb 🍞 20 dinara, po kile pavlake 40 itd. Problem je što je sada 2017-a.

FIATOVAC

Ovo nema nigde u svetu.Državni sekretar daje izjavu kako je vlada dogovorila sa rukovodstvom FCA bonus koji će oni isplaćivati u Februaru.Ej čoveče tebi niko nije kazao zašto je doslo do štrajka.Pa taj bonus oni nisu isplatili radnicima u februaru ove godine i on je već odavno dogovoren al ga rukovodstvo nepoštuje.Svi ovi vladini apeli neće da prođz jer osećam da je kraj vašim lažima i manipulacijama.Niko se bre od vas nije setio da dođe u FCA.i da pita svoje radnike kako im je.Sram vas bre bilo.Fiat može odmah da ideali bez ijedne mašine jer im nećemo dozvoliti tu pljačku.

RVI

FIAT, dosao na 10 godina, sada hoce jos para da bi ostali. Tuga.

special image