Vlada Srbije saopštila je danas da je donela Uredbu o formiranju Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu, koja će biti pozicionirana kao centralna funkcija u Vladi, koja direktno odgovara premijeru.
Kako se navodi, zadatak Kancelarije biće da konsoliduje državne IT resurse, obezbedi povezivanje različitih informacionih sistema i bude snažna podrška i osnova razvoja elektronske uprave Srbije.
Premijerka Srbije Ana Brnabić izjavila je nakon sednice Vlade da je digitalizacija državne uprave i pružanje usluga građanima koji će ih koristiti na jednostavan i brz način jedan od njenih prioriteta.
MODERNA SRBIJA: Ovo su ciljevi Ane Brnabić (VIDEO)
Kako je rekla, elektronska uprava je jedan od glavnih pokretača unapređenja kvaliteta, efikasnosti, ekonomičnosti i transparentnosti javne uprave.
"Prihvatanjem elektronske uprave ostvaruju se veće zadovoljstvo građana, veće uštede kroz eliminisanje paralelnih procesa, skraćivanje vremena obrade postupaka i povećanje kvaliteta usluga države ka građanima i privredi, a istovremeno se na najbolji način borimo protiv korupcije", izjavila je Brnabić.
U saopštenju se navodi i da formiranje Kancelarije "predstavlja i ostvarenje višedecenijskog sna IT zajednice u zemlji: da postoji državni IT autoritet na najvišem nivou – Vlade Srbije, koji će sigurno doprineti daljem rastu IKT sektora u zemlji, kao jednom od najbrže rastućih sektora i omogućiti dalji rast BDP".
Za početak rada, kako navode, Kancelarije nisu potrebna dodatna sredstva iz budžeta Srbije.
KAKO ĆEMO napraviti 15.000 IT stručnjaka?
Kancelarija počinje da radi osmog dana od objavljivanja Uredbe o Kancelariji u Službenom glasniku Republike Srbije.
Zadatak Kancelarije je, kako se navodi, da od naredne godine obezbedi smanjenje ukupnih sredstava u budžetu potrebnih za informacione tehnologije, s obzirom na to da će se državni IT sistemi objedinjavati i racionalizovati, a jedan od ciljeva je i sopstveni razvoj informacionih sistema i što manja zavisnost od gotovih-zatvorenih informatičkih rešenja.
Vlada Srbije usvojila je danas takođe i Uredbu o katalogu radnih mesta u javnim službama i drugim javnim organizacijama.
Usvajanjem Uredbe preciznije se uređuje sistematizacija radnih mesta u javnim službama, što će uticati na efikasnost i pravedniju raspodelu plata i primanja u javnim službama. Rad na Uredbi i usaglašavanje radnih mesta trajali su više od dve godine, kroz transparentan proces javnih konsultacija.
Na današnjoj sednici, usvojena je i Odluka o garantovanoj ceni hleba "Sava", od brašna tip 500, koja je ostala nepromenjena, 46 dinara.