• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Autoput Beograd- Sarajevo u slepoj ulici?

Izvor MONDO/Srna

Sarajevo, koji je pre samo pola godine slovio za "mirovni projekat koji je mnogo više od auto-puta", danas je, ispostavilo se, postao još jedna od jabuka razdora u Bosni i Hercegovini.

 Autoput Beograd - Sarajevo - šta kaže Zorana Mihajlović Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović
Autokomanda
Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Neslaganje dva entiteta o pitanju trase puta ukazuje na to da od projekta, makar u dogledno vreme, nema ništa.

Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović izjavila je da u BiH mora da bude postignut dogovor o trasi autoputa Beograd-Sarajevo ili, u protivnom, ovog puta neće ni biti.

"Beograd može samo da apeluje na taj dogovor jer su interes građana i mogućnosti koje otvara izgradnja i novi autoput važniji od svega", rekla je Mihajlović.

Ona je za "Sputnjik" navela da je Srbija spremna da nastavi razgovore u vezi sa izgradnjom autoputa Beograd-Sarajevo, koji je strateški važan infrastrukturni projekat za koji već ima osnove projektne dokumentacije.

Zorana Mihajlović: Brzi put Beograd-Sarajevo

Prema ranijim procenama, izgradnja autoputa Sarajevo-Beograd koštala bi oko 850 miliona evra.

Za sada u BiH i između Republike Srpske i Federacije BiH ne postoji saglasnost u vezi sa trasom ovog puta. Republika Srpska daje prednost trasi preko Višegrada, a Federacija BiH preko Tuzle.

A sledeće godine...gradi se Moravski koridor

Autoput put bi trebalo da finansira Turska, najvjerovatnije kreditom koji će vraćati BiH i Srbija.

Posle burnih rasprava i u samoj Federaciji BiH, tamo su se konačno dogovorili da autoput Beograd - Sarajevo ide preko Tuzle. Tako je pre deset dana odlučio parlament Federacije BiH.

Reč je o trasi koja bi povezivala Bijeljinu, Brčko, Tuzlu i vezala se na Koridor 5C, ali i izlaskom na Kuzmin u Srbiji imala izlaz na auto-put Beograd—Zagreb. Tako je parlament Federacije promenio svoju prvobitnu odluku iz marta meseca da autoput neće ići preko Tuzlanskog kantona.

Problem je, međutim, što se sa ovom novom trasom ne slaže RS. Samo dva dana po odluci Sarajeva, ministar saobraćaja i veza Srpske Neđo Trninić je rekao da Vlada ima strategiju transporta i strateški definisane putne pravce na čijoj će izgradnji raditi narednih godina i da ne želi da se meša u planove Federacije BiH.

Komentari 7

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Simao

Jedino logicno, a I najjeftinije resenje je Sa-Pale-Praca-Vardiste-Uzice

Ja Sjecam Se

Pa valjda bi logicno bilo da trasa bude najkraca moguca kako zbog troskova izgradnje tako i zbog buducih putovanja. Sasvim je nebitno da li ide preko Tuzle ili Visegrada. Koja trasa je kraca i isplativija tu treba graditi. Zasto se uopste politicari mesaju u ovo kada postoji struka koja se bavi time gde kohi put treba da prodje?

62

Završite vi sa naše strane auto-put da nama bude lakše bar do granice a bošnje kako oće

special image