OTKRIĆE o patuljastoj planeti Haumei (VIDEO)

Izvor mondo.rs

I sami astronomi su se iznenadili najnovijim otkrićem o misterioznoj planeti Haumei, koja je smeštena na samom kraju Sunčevog sistema.

Neočekivano otkriće astronoma - oko patuljaste planete Haumee, koja se nalazi iza Neptuna, postoji prsten!

Do sada se verovalo da se prstenovi nalaze samo oko velikih planeta - Jupitera, Saturna, Urana i Neptuna.

"Ovo je prvi put da je prsten pronađen oko trans-neptunskog objekta, odnosno objekta udaljenijeg od Neptuna", rekao je istraživač i astrofizičar na andaluzijskom institutu Hose Luis Ortiz, čija je studija o Haumei objavljena u naučnom časopisu "Nature".

"To dokazuje da bi prstenovi mogli da budu češći u našem Solarnom sistemu nego što smo mislili do sada, kao i da mogu da budu prisutni u ostalim sistemima", rekao je Ortiz za Si-En-En.

IZNENAĐENJE U SVEMIRU:Otkrivena najtoplija planeta

Ortiz je objasnio da ne postoji jedan odgovor na pitanje kako je prsten nastao.

"Možda je nastao u sudaru s drugim svemirskim objektom ili u disperziji površinskog materijala zbog rotacije same planete", rekao je ovaj astrofizičar.

Prsten oko planete Haumee
Izvor: YouTube

Haumea se, naime, okrene oko svoje ose svaka četiri sata.

Međutim, prsten nije jedina neobična karakteristika ove patuljaste planete. Njen oblik je, takođe, zanimljiv jer je izdužena, poput lopte za ragbi, a ne okrugla.

Veliko otkriće u svemiru!

Haumea, takođe, ima dva meseca, i jedna je od četiri patuljaste planete koje se nalaze iza Neptuna. Ona je 50 puta udaljenija od Sunca nego što je Zemlja.

Poput patuljastih planeta Pluton, Eris i Makemake, i Haumea predstavlja izazov za naučna proučavanja zbog svoje veličine i velike udaljenosti.

Otkriće: Nova planeta veličine Marsa?

Serginho

Pluton???

Kanarevo Brdo

Halo 👾

Polidor

Malopre sam gledao emisiju "kako svemir funkcionise" na Diskaveriju i bilo je price o tome da ce nasa galaksija nestati za 5 milijardi godina (uz vizuelnu projekciju kako ce to izgledati) jer ce sunce prestati da 'radi'. Govorilo se i o drugim galaksijama i suncevim sistemima i o tome kako funkcionise kretanje planeta u nasem suncevom sistemu... Jednostavno volim to da gledam. Volim tu temetiku, i nauci se nesto novo. Ali isto tako treba biti realan i reci da se mnogo toga zasniva na pretpostavkama. Toliko smo mali i nemocni da saznamo nesto vise o svemiru i nasem nastanku da je to na momente frustrirajuce.