IZNENAĐENJE U SVEMIRU:Otkrivena najtoplija planeta

Izvor mondo.rs

Otkrića u svemiru ne prestaju da iznenađuju naučnike. Poslednje u nizu je planeta nalik Jupiteru, toplija od mnogih poznatih zvezda. Planeta ima i rep poput komete. Godina traje kao dan i po na Zemlji, ali vruuuće...

Otkriće je šokiralo međunarodni tim naučnika koji je otkrio gasnog giganta. Astronomi su bili toliko začuđeni da su se upitali da li je vreli svet planete KELT-9b zaista stvaran. Naučnici su svoja otkrića objavili u časopisu Nature.

Temperatura na delu planete okrenute prema zvezdi iznosi 4.327 stepeni Celzijusa, što je tek 927 stepeni manje nego na površini Sunca.

"Toliko je vrelo da je toplije nego na površini većine nama poznatih zvezda", kaže Skot Gaudi, vođa tima i profesor astronomije na Univerzitetu u Ohaju.

Gasni gigant KELT-9b ima gotovo tri puta veću masu od Jupitera, ali i duplo manju gustinu.

Naučnici tvrde da je to rezultat jake radijacije koju emituje zvezda oko koje planeta kruži, jer radijacija atmosferu KELT-9b "naduva kao balon".

Svet u kojem pada kiša od rubina i safira

"Reč je o planeti po svim definicijama zasnovanim na masi, ali njena atmosfera je gotovo sigurno različita od bilo koje na nama poznatim planetama i to zbog temperature na strani okrenutoj zvezdi", naveo je Gaudi.

KELT-9b kruži oko zvezde KELT-9, koja je više nego duplo veća od Sunca i gotovo dva puta toplija od Sunca.

planeta
Izvor: YouTube

Među hiljadama poznatih planeta van Sunčevog sistema, svega šest ima tempetaruru poput zvezda tipa A, odnosno između 7.027 stepeni i 9.727 stepeni Celzijusa (između 7.300 i 10.000 stepeni Kelvina). Do sada nije bila poznata nijedna planeta čija je temperatura na površini poput zvezda tipa B.

Zvezda KELT-9 je na prelazu između zvezda tipa A i B sa tempetarurom od 9.897 stepeni Celzijusa (10.170 stepeni Kelvina).

"KELT-9 emituje toliko ultraljubičastog zračenja da bi planeta KELT-9b mogla potpuno da ispari. Ako džinovske planete poput KELT-9b imaju čvrsto, stenovito jezgro, kao što sugerišu neke teorije, onda bi KELT-9b mogla da ispari do jalove stene, kao Merkur", kaže Keivan Stasun, profesor fizike i astronomije koji je učestvovao u istraživanju.

Za sedam milijardi godina, kad se Sunce ugasi...

Moguće je i da će zvezda prvo progutati planetu, pošto naučnici predviđaju da će KELT-9 postati crveni gigant za oko milijardu godina.

"Dugoročni izgledi za život ili gradnju nekretnina na planeti KELT-9b ne čine se dobrim", kaže Stasun.

Astronomi su 2014. godine teleskopom KELT-sever u Vajner observatoriji u Arizoni prvo primetili mali pad u sjaju zvezde, što je ukazivalo na moguć prolazak planete ispred zvezde.

Dalja posmatranja potvrdila su da je takav signal bio posledica prolaska "vrućeg Jupitera", odnosno planete koja je završavala svoje "godišnje kruženje" oko zvezde, što u ovom slučaju traje svega dan i po.

Naučnici takođe pretpostavljaju i da planeta, poput komete, ostavlja i rep od materijala koji je ispario, i planiraju da je detaljnije pogledaju drugim teleskopima, uključujući Spicer, Habl i eventualno Džejms Veb svemirski teleskop.

Naučnik o smaku sveta: Neće biti asteroid, već...

loood za pare

tu nema zime

Dd

A kako znaju temperaturu sunca jesu mjerili toplomjerom?

Miki

@Dd Upravo tako samo maloumnici slpo veruju u sve što serviraju tamo neki "naučnici" a sve sami "teoretičari", kao i sa evolucijom i teorijom relativiteta i mnogim drugim fabrikovanim zakonima.