Volvoov model najbolje ocenjen, a VW ima najviše pobednika po klasama
Euro NCAP testovi su najcešce navodeni izvori kada je bezbednost automobila u pitanju. Osim sigurnosti putnika, bitno je i koliko je vozilo prilagodeno pešacima. Svaki automobil se rangira u cetiri kategorije – zaštita odraslih putnika, dece i pešaka, kao i pomocni bezbednosni sistemi vozila. Na osnovu tih rezultata vozilo dobija finalnu ocenu u vidu zvezdica, kojih maksimalno može biti pet.
Prošle godine, Euro NCAP agencija je testirala najveci broj automobila u jednoj godini, a posebno je istaknuto povecanje broja bezbednosnih tehnologija. Cak 82 odsto testiranih modela je imalo sistem automatskog kocenja u slucaju detekcije pešaka, a 92 odsto bilo je opremljeno asistentima brzine, koji detektuju ogranicenje, upozoravaju vozaca ako vozi preko limita, a mogu i da uspore vozilo u slucaju prebrze vožnje.
Najgore ocenjeni u 2017. godini je "fijat punto", koji je i prvi model ikad koji je dobio nula Euro NCAP zvezdica. On je "pao" prvenstveno zbog izostanka bezbednosnih asistenata, pa je u toj kategoriji dobio 0 odsto.
Sa druge strane, od 70 testiranih preko 40 modela je dobilo maksimalnih pet zvezdica, što pokazuje da se na bezbednost sve više obraca pažnja.
Ukupno, kao i u klasi veliki SUV, najbolji je "volvo XC60" koji je nastavio tradiciju ovog cuvenog proizvodaca bezbednih vozila. "XC60" je dobio perfektne ocene u zaštiti odraslih putnika (98 odsto) i bezbednosnim sistemima (95 odsto). Neznatno je slabiji u zaštiti dece (87 odsto), sa samo dva odsto lošiji rezultatom od Subarovih modela "impreca" i "XV".
Prva vožnja "volvoa XC60"
Jedino gde je ovaj SUV podbacio jeste zaštita pešaka. Sa 76 odsto ove godine testirani Volvoi (VX60, V90 i S90) zaostaju devet procenata sa "VW arteonom". Glavni krivac za ovaj rezultat je cuveni dizajn prednje maske, koji, iako je ublažen poslednjih godina, i dalje predstavlja problem za nesrecne pešake.
U kategoriji luksuzni sedani, "folksvagen arteon" je najbolje rangirani automobil prošle godine. Osim što je najbolji kada je bezbednost pešaka u pitanju, ovaj novi VW-ov model je dobio cak 96 odsto u zaštiti odraslih putnika. Ocenjen je odlicno i u preostale dve kategorije – 85 odsto u zaštiti dece i 82 odsto u bezbednosnim tehnologijama.
Još dva VW modela su najbolja u svojim klasama. "T-Roc" je najbezbedniji mali SUV model, a "polo" mali automobil.
"Opel kroslend X" je dobio najviše ocene medu malim krosoverima, odnosno MPV modelima, kako ga klasifikuje Euro NCAP.
Probali smo nove Opelove krosovere
Najsigurniji mali porodicni automobil je "subaru XV", koji je za dlaku bio bolji od "imprece" i "honde sivik", koja se sa 88 odsto posebno istice u kategoriji "bezbednosni sistemi".
Prvi krugovi u novom "siviku"
U ostalim kategorijama nisu proglašeni pobednici zbog manjka konkurencije.
Pogledajte i kratak video kako su najbezbedniji modeli prošli testiranja: