Ako ste u Beogradu i imate potrebu da pobegnete u prirodu na par sati, onda je Košutnjak pravo mesto za vas. Znamo da ovim nismo otkrili rupu na saksiji, ali iskoristite ove sunčane dane.
Kakve to veze ima sa našim upoznavanjem sa novim "Volvoovim" modelom XC60, pitate se. Odgovor je jednostavan. Kompanija "Grand Motors", prodajni zastupnik "Volvo Cars" za Srbiju, upravo je tamo organizovala promociju ovog modela.
Pre nego što krenemo sa utiscima iz same vožnje, 'ajde da se upoznamo sa našim pulenom.
U pitanju je druga generacija ovog urbanog terenca, koji spada u sam svetski vrh luksuznih modela. Ispred sebe ima put utaban prvim XC60 koji je za devet godina postojanja postao najprodavaniji SUV srednje veličine u Evropi sa oko milion prodatih jedinica.
U moru modela agresivne spoljašnjosti, XC60 se izdvaja mirnijim, ali dinamičnim izgledom.
Poreklo se prepoznaje na prvi pogled. Pre svega, zbog četvrtaste maske hladnjaka i vertikalnih zadnjih svetala. Sam oblik karoserije jasno ukazuje da mu je veći model XC90 stariji brat. A poseban utisak ostavljaju dnevna LED svetla napravljena u obliku Torovog čekića. Ok, ipak ima i malo agresivnosti.
Na Košutnjaku nam je na raspolaganju bilo nekoliko modela, a mi smo se odlučili da provozamo najjače dizel i benzinske varijante.
XC60 sa D5 dizel motorom snage 235 KS verovatno će biti jedan od popularnijih modela u Srbiji. Ostavlja odličan utisak u vožnji, ali sve dok ne sednete za volan hibridnog modela. Pod oznakom T8 se kriju benzinski i elektro motor, koji proizvode tačno 407 konjskih snaga. Ova impresivna cifra se svakako oseća u vožnji ali uz uvek prisutan visok nivo bezbednosti.
Drugi učesnici u košutnjačkom saobraćaju nam nimalo nisu smetali, šta više njih smo koristili kako bismo probali sistem "City Safety" koji koristi napredan sistem radara i kamera kako bi se otkrile potencijalne opasnosti poput drugih vozila, pešaka, biciklista i velikih životinja ispred i oko vas. Osim upozorenja koja smo dobijali na "hed-up" displeju, ovaj sistem može i sam da ukoči kako bi izbegli ili barem ublažili sudar. Te opcije nismo testirali ovog puta.
Tu su i drugi sistemi bezbednosti, koji svi zajedno čine ovaj model jednim od najbezbednijih automobila ikada napravljenih. Većinu ćemo probati na dužem testu, a posebno "Pilot assist", Volvoov napredni polu-autonomni sistem asistencije vozaču.
Za potpuno uživanje u vožnji je ipak najviše zaslužan enterijer. Super udobna sedišta, veliki displeji, kako instrument table, tako i info-zabavnog sistema su prvo što upada u oči.
Na ovaj kratkoj test vožnji smo probali jednu od brojnih opcija info-zabavnog sistema Sensus, a to je mod slušanje muzike kao da ste u Koncertnoj hali u Geteborgu. Bili smo impresionirani zvukom koji je stizao iz čak 15 B&W zvučnika raspoređenih po celoj unutrašnjosti.
Ovde ćemo izdvojiti i jedinu stvar koja nam se nije svidela na prvom "dejtu", a to je kockica za startovanje, odnosno gašenje motora koja je smeštena iza automatskog menjača. Šta fali jednostavnom, a efektnom start/spot tasteru?
Cena najjeftinijeg "volvoa XC60" iznosi 45.990 evra. U pitanju je dizelaš sa D4 motorom snage 190 ks i bogatim Momentum+ i Business Connect paketom opreme.
Detaljniji prikaz "volvoa XC60" očekujte narednih nedelja nakon dužeg testa. Napišite nam u komentarima šta biste posebno voleli da saznate o ovom odličnom Volvou.
Pogledajte i galeriju fotografija XC60: