• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Fijat u Kragujevcu kupio Manjeti PCMA

Izvor MONDO/Tanjug

Fabrika Manjeti Mareli PCMA, koja u Kragujevcu, proizvodi branike za "fijat 500L", od 1. maja, postaće deo grupacije Fijat Krajsler automobili (FCA).

 Manjeti PCMA postao deo Fijata Izvor: MONDO/Marko Tanasković

redizajnirani "fijat 500L"
Izvor: MONDO/Marko Tanasković

Reč je o poznatim planovima Grupacije Fijat da preuzme akcije ove internacionalne kompanije sa sedištem u Italiji (Magneti Marelli), koja ima tri "ćerke firme" registrovane u Srbiji, kaže za Tanjug Zoran Marković iz Samostalnog sindikata kragujevačke fabrike FCA.

Međutim, ono što za sada nije poznato, kaže Marković, jeste to da li je Grupacija Fijat preuzela sve akcije italijanske kompanije Manjeti Mareli, ili je reč samo o preuzimanju firme koja posluje u Kragujevcu.

Firma od 32.000 ljudi

Manjeti u svetu ima oko 32.000 zaposlenih, 77 proizvodnih jedinica, 11 istraživačko - razvojnih centara i 26 pokaznih centara, a prisutni su u 18 zemalja od Italije, Francuske, preko Brazila, Argentine, do Kine, Južne Afrike...

"Ono što nije jasno je kako će transformacija da se završi i da li je Fijat otkupio ceo Manjeti ili samo deo akcija", navodi Marković i poručuje da je potrebno sačekati da stigne i zvanično obaveštenje iz centrale Fijata.

U fabrici u Kragujevcu kažu za Tanjug da je stav te kompanije da se ne komentariše vest o preuzimanju dok ne dobiju sve informacije o transakciji.

Inače, Manjeti snabdeva sve vodeće proizvođače automobila u Evropi, Severnoj i Južnoj Americi i Aziji.
Kako sada stoje stvari, novi naziv fabrike će najverovatnije biti Fijat plastik, a radnici bi trebalo prema najavama, da imaju prosečnu platu od oko 42.500 dinara.

Radnici Manjetija trebalo bi da budu "pokriveni" istim ugovorom kakav imaju njihove kolege u Fijatu, međutim, Marković dodaje da još uvek nije poznato da li će radnicima Fijata biti produžen kolektivni ugovor koji ističe 29. septembra.

Zbogom, "tipo" i "punto"!

Generalno gledajući, nije sto posto sigurno ni da će Fijat ostati u Kragujevcu, jer italijanska kompanija još nije saopštila plan proizvodnje za 2018. godinu u Srbiji, a pregovori o novom ugovoru Srbije i FCA, kao i o eventualnom novom modelu automobilu u Kragujevcu, trebalo bi da počnu tokom leta. Prethodne najave o razgovorima u jesen 2017. godine su se izjalovile.

Aktuelni ugovor države i Fijata (Italijanima 67%, a Srbima 33% vlasništva) potpisan je u septembru 2008. a ističe u septembru ove godine.

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image