Trećina kola u Srbiji dvaput godišnje na tehnički

Cena tehničkih pregleda – 30 evra plus troškovi?

141

Novi pravilnik o tehničkom pregledu je usvojen 5. maja.

Kao što smo i najavili, od sada će svi automobili stariji od 15 godina morati dva puta godišnje na detaljan tehnički pregled. U Srbiji je oko 30 odsto automobila starije od 15 godina.

Propisano je da tehnički pregled vozila vrše dva kontrolora. Ceo tok vršenja tehničkog pregleda vozila mora biti snimljen video sistemom koji omogućava najmanje očitavanje registarskih oznaka vozila.

Na tehnički pregled mora se doći čistim automobilom. Pregled putničkih vozila, mase do 3,5 tona, trajaće minimalno 30 minuta i sve će se snimati foto-aparatom. Tehnički pregledi će morati u naredne tri godine da se opreme sistemom za video snimanje u visokoj rezoluciji.

"Novi pravilnik o tehničkom pregledu vozila počinje da se primenjuje 5. jula 2018. godine. Odredbe zakona koje se odnose na vršenje šestomesečnog tehničkog pregleda vozila, kao što su vozila starija od 15 godina, primenjivaće se na vozila kojima se nakon 5. jula 2018. godine bude izdavala registraciona nalepnica, tako da će prvi šestomesečni tehnički pregled vozila, u skladu sa novim propisima, početi da se vrši nakon 5. januara 2019. godine", rekao je za RTS, Stojan Spasić iz MUP-a Srbije.

Do sada mnogi nisu naplaćivali usluge tehničkog pregleda jer su to pokrivala osiguranja prilikom kupovine polisa. Po novom, cenu tehničkog pregleda propisaće zakonodavac, ali u Udruženju tehničkih pregleda imaju već neku osnovu za razmatranje s obzirom na veće angažovanje prostora i radnika.

"Iz udruženja postoje naznake da će ona biti negde oko 30 evra plus troškovi koje imaju Tehnički pregledi ka Agenciji za bezbednost saobraćaja", rekao je Marko Manojlović, rukovodilac tehničkog pregleda.

Vlasnici automobila starijih od 15 godina moraće da plate oba obavezna tehnička pregleda.

Nadležni tvrde da više neće biti gledanja kroz prste mnogima koji misle da će zaobići zakon tako što će pronaći vezu.

"Vozila koja imaju oštećenja na šoferšajbni, koji imaju koroziju, neće moći da prođu tehnički pregled", ističe Boris Borović iz Tehničkog pregleda "10 plus".

Na tehničkim pregledima meriće se i izduvni gasovi. Svako će morati da zadovolji bar onu emisiju koju fabrički ima to vozilo. Oni koji su skinuli katalizatore moraće da ih vrate ili ugrade nove.

Tehnički pregled neće više biti samo formalnost, već ozbiljna provera vozila, a ove mere odnosiće se i na autobuse i kamione.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Novi pravilnik o tehničkom pregledu je usvojen 5. maja.

Kao što smo i najavili, od sada će svi automobili stariji od 15 godina morati dva puta godišnje na detaljan tehnički pregled. U Srbiji je oko 30 odsto automobila starije od 15 godina.

Propisano je da tehnički pregled vozila vrše dva kontrolora. Ceo tok vršenja tehničkog pregleda vozila mora biti snimljen video sistemom koji omogućava najmanje očitavanje registarskih oznaka vozila.

Na tehnički pregled mora se doći čistim automobilom. Pregled putničkih vozila, mase do 3,5 tona, trajaće minimalno 30 minuta i sve će se snimati foto-aparatom. Tehnički pregledi će morati u naredne tri godine da se opreme sistemom za video snimanje u visokoj rezoluciji.

"Novi pravilnik o tehničkom pregledu vozila počinje da se primenjuje 5. jula 2018. godine. Odredbe zakona koje se odnose na vršenje šestomesečnog tehničkog pregleda vozila, kao što su vozila starija od 15 godina, primenjivaće se na vozila kojima se nakon 5. jula 2018. godine bude izdavala registraciona nalepnica, tako da će prvi šestomesečni tehnički pregled vozila, u skladu sa novim propisima, početi da se vrši nakon 5. januara 2019. godine", rekao je za RTS, Stojan Spasić iz MUP-a Srbije.

Do sada mnogi nisu naplaćivali usluge tehničkog pregleda jer su to pokrivala osiguranja prilikom kupovine polisa. Po novom, cenu tehničkog pregleda propisaće zakonodavac, ali u Udruženju tehničkih pregleda imaju već neku osnovu za razmatranje s obzirom na veće angažovanje prostora i radnika.

"Iz udruženja postoje naznake da će ona biti negde oko 30 evra plus troškovi koje imaju Tehnički pregledi ka Agenciji za bezbednost saobraćaja", rekao je Marko Manojlović, rukovodilac tehničkog pregleda.

Vlasnici automobila starijih od 15 godina moraće da plate oba obavezna tehnička pregleda.

Nadležni tvrde da više neće biti gledanja kroz prste mnogima koji misle da će zaobići zakon tako što će pronaći vezu.

"Vozila koja imaju oštećenja na šoferšajbni, koji imaju koroziju, neće moći da prođu tehnički pregled", ističe Boris Borović iz Tehničkog pregleda "10 plus".

Na tehničkim pregledima meriće se i izduvni gasovi. Svako će morati da zadovolji bar onu emisiju koju fabrički ima to vozilo. Oni koji su skinuli katalizatore moraće da ih vrate ili ugrade nove.

Tehnički pregled neće više biti samo formalnost, već ozbiljna provera vozila, a ove mere odnosiće se i na autobuse i kamione.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Novi pravilnik o tehničkom pregledu je usvojen 5. maja.

Kao što smo i najavili, od sada će svi automobili stariji od 15 godina morati dva puta godišnje na detaljan tehnički pregled. U Srbiji je oko 30 odsto automobila starije od 15 godina.

Propisano je da tehnički pregled vozila vrše dva kontrolora. Ceo tok vršenja tehničkog pregleda vozila mora biti snimljen video sistemom koji omogućava najmanje očitavanje registarskih oznaka vozila.

Na tehnički pregled mora se doći čistim automobilom. Pregled putničkih vozila, mase do 3,5 tona, trajaće minimalno 30 minuta i sve će se snimati foto-aparatom. Tehnički pregledi će morati u naredne tri godine da se opreme sistemom za video snimanje u visokoj rezoluciji.

"Novi pravilnik o tehničkom pregledu vozila počinje da se primenjuje 5. jula 2018. godine. Odredbe zakona koje se odnose na vršenje šestomesečnog tehničkog pregleda vozila, kao što su vozila starija od 15 godina, primenjivaće se na vozila kojima se nakon 5. jula 2018. godine bude izdavala registraciona nalepnica, tako da će prvi šestomesečni tehnički pregled vozila, u skladu sa novim propisima, početi da se vrši nakon 5. januara 2019. godine", rekao je za RTS, Stojan Spasić iz MUP-a Srbije.

Do sada mnogi nisu naplaćivali usluge tehničkog pregleda jer su to pokrivala osiguranja prilikom kupovine polisa. Po novom, cenu tehničkog pregleda propisaće zakonodavac, ali u Udruženju tehničkih pregleda imaju već neku osnovu za razmatranje s obzirom na veće angažovanje prostora i radnika.

"Iz udruženja postoje naznake da će ona biti negde oko 30 evra plus troškovi koje imaju Tehnički pregledi ka Agenciji za bezbednost saobraćaja", rekao je Marko Manojlović, rukovodilac tehničkog pregleda.

Vlasnici automobila starijih od 15 godina moraće da plate oba obavezna tehnička pregleda.

Nadležni tvrde da više neće biti gledanja kroz prste mnogima koji misle da će zaobići zakon tako što će pronaći vezu.

"Vozila koja imaju oštećenja na šoferšajbni, koji imaju koroziju, neće moći da prođu tehnički pregled", ističe Boris Borović iz Tehničkog pregleda "10 plus".

Na tehničkim pregledima meriće se i izduvni gasovi. Svako će morati da zadovolji bar onu emisiju koju fabrički ima to vozilo. Oni koji su skinuli katalizatore moraće da ih vrate ili ugrade nove.

Tehnički pregled neće više biti samo formalnost, već ozbiljna provera vozila, a ove mere odnosiće se i na autobuse i kamione.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Komentari(141)
VE
VEROVATNO11.5.2018
Jos jedna mafija *auto mafija*uvesti dizele zabranjene u evropi , a nase jedini u svetu dva puta na tehnicki pregled , da nas otkace ,a ti isti uvezeni dizeli bice i kod nas zabranjeni za 3 god. znaci *Ministarsto za saobracaj sa AUTO MAFIJOM na delu ,, a vi trpite,,jer ce vam po njihovoj lazi jadna trecina nije tacno vec polovina nasih auta otici na presovanje!!!
Ki
Kiki10.5.2018
Opet uterujete reket? Čija bezbednost se ovako postiže? Onih koji voze besna kola? Bezbednost i tako ugrožavaju veliki automobili koji prave haos u malim ulicama pravljenim za male automobile kakvi su se proizvodili pre 50 -60 godina i za saobraćaj iz tog vremena. Haos prave i one zaštićene kategorije koje bez dozvole voze neosvetljene prikolice i zaprege. Za ove naše užasne puteve treba tenk a ne auto. I naravno da ću zato kupiti jak auto star preko 15 godina pre nego bedni punto ili smart koji ne vredi čim izađe iz fabrike. Kakve veze ima starost automobila sa bezbednošću? Valjda kvalitet vozila utiče i na starenje i na bezbednost ali čak ni to ne utiče na neprimerenu vožnju kojoj su skloni vozači besnih novih kola. Moj rođak je stradao u novcatom poršeu.
Pl
Pljačka10.5.2018
Blokirati sve glavne puteve vozilima starijim od 15 godina!!! Pa će na štrajk taksista gledati kao na vrlo mali problem s obzirom koliko je vozila starijih od 15 god. A šta je sa vozilima mladjim i od 10 godina kojima su počupani egr-ovi i dpf filteri?