Nema više "vajber" tehničkih pregleda

Ne zna se da li će menjati cene, ali je sigurno da se ukidaju besplatni pregledi vozila.

Izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije, o kojima se ovih dana, napokon, diskutuje u Skupštini Srbije, doneće brojne novine i kada je reč o tehničkim pregledima vozila.

Najznačajnije izmene ZOBS-a

Predlog je da vozila starija od 15 godina dva puta godišnje moraju da prođu liniju tehničkog pregleda, a da će novi automobili biti kontrolisani posle dve godine. Mnogo se očekuje od uvođenja centralnog informacionog sistema koji će povezivati linije tehničkih pregleda sa MUP i Agencijom za bezbednost saobraćaja Srbije.

Mrežno povezivanje će doneti i kamere na lokacijama za pregled vozila, što će verovatno uticati na trajanje samih pregleda.

Kako pišu Večernje novosti, sada je za pregled jednog vozila potrebno najmanje 35 minuta. To znači da jedan tim radnika na liniji u toku jedne smene može da pregleda najviše 15 vozila. Kako u Srbiji postoji 2.500.000 vozila i oko 1.250 linija tehničkih pregleda, da bi se izbegle enormne gužve biće potrebno da se radi i u drugoj smeni, s više setova radnika.

"To će povećati troškove, jer niko neće da radi džabe. Nadamo se da ćemo biti konsultovani prilikom određivanja minimalne cene da bismo izbegli sve eventualne nesporazume kasnije", rekao je Marinković.

Trenutne cene tehničkih pregleda za vozila B kategorije se kreću od 400 do 1.200 dinara.

Za sada se ne zna da li će se one menjati cena pregleda, ali je jedno sigurno – ukidaju se besplatni tehnički pregledi.

"Prema Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja koji se nalazi u skupštinskoj proceduri, biće propisana minimalna i maksimalna cena", rekao je za Novosti, Vladimir Marinković, predsednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP). "O tome kolike će cene biti odlučiće Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija."

Marinković je rekao da je pozitivno to što će se najzad stati na put nesavesnim vlasnicima preduzeća koja obavljaju tehnički pregled "kroz papire" i koja vozače mame besplatnim tehničkim pregledima, jer ih stimulišu visokim provizijama koje im daju osiguravajuća društva.

"Ima čak i slučajeva kada se porukom na 'Vajberu' pošalju podaci o vozilu, a registraciona nalepnica vlasniku vozila stigne na kućnu adresu", kaže Marinković. "Sada, uz obavezu fotografisanja i video-snimanja vozila na liniji, i uz minimalnu cenu, neće više biti moguće da se registruje vozilo a da se ne doveze na tehnički pregled."

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije, o kojima se ovih dana, napokon, diskutuje u Skupštini Srbije, doneće brojne novine i kada je reč o tehničkim pregledima vozila.

Najznačajnije izmene ZOBS-a

Predlog je da vozila starija od 15 godina dva puta godišnje moraju da prođu liniju tehničkog pregleda, a da će novi automobili biti kontrolisani posle dve godine. Mnogo se očekuje od uvođenja centralnog informacionog sistema koji će povezivati linije tehničkih pregleda sa MUP i Agencijom za bezbednost saobraćaja Srbije.

Mrežno povezivanje će doneti i kamere na lokacijama za pregled vozila, što će verovatno uticati na trajanje samih pregleda.

Kako pišu Večernje novosti, sada je za pregled jednog vozila potrebno najmanje 35 minuta. To znači da jedan tim radnika na liniji u toku jedne smene može da pregleda najviše 15 vozila. Kako u Srbiji postoji 2.500.000 vozila i oko 1.250 linija tehničkih pregleda, da bi se izbegle enormne gužve biće potrebno da se radi i u drugoj smeni, s više setova radnika.

"To će povećati troškove, jer niko neće da radi džabe. Nadamo se da ćemo biti konsultovani prilikom određivanja minimalne cene da bismo izbegli sve eventualne nesporazume kasnije", rekao je Marinković.

Trenutne cene tehničkih pregleda za vozila B kategorije se kreću od 400 do 1.200 dinara.

Za sada se ne zna da li će se one menjati cena pregleda, ali je jedno sigurno – ukidaju se besplatni tehnički pregledi.

"Prema Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja koji se nalazi u skupštinskoj proceduri, biće propisana minimalna i maksimalna cena", rekao je za Novosti, Vladimir Marinković, predsednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP). "O tome kolike će cene biti odlučiće Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija."

Marinković je rekao da je pozitivno to što će se najzad stati na put nesavesnim vlasnicima preduzeća koja obavljaju tehnički pregled "kroz papire" i koja vozače mame besplatnim tehničkim pregledima, jer ih stimulišu visokim provizijama koje im daju osiguravajuća društva.

"Ima čak i slučajeva kada se porukom na 'Vajberu' pošalju podaci o vozilu, a registraciona nalepnica vlasniku vozila stigne na kućnu adresu", kaže Marinković. "Sada, uz obavezu fotografisanja i video-snimanja vozila na liniji, i uz minimalnu cenu, neće više biti moguće da se registruje vozilo a da se ne doveze na tehnički pregled."

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije, o kojima se ovih dana, napokon, diskutuje u Skupštini Srbije, doneće brojne novine i kada je reč o tehničkim pregledima vozila.

Najznačajnije izmene ZOBS-a

Predlog je da vozila starija od 15 godina dva puta godišnje moraju da prođu liniju tehničkog pregleda, a da će novi automobili biti kontrolisani posle dve godine. Mnogo se očekuje od uvođenja centralnog informacionog sistema koji će povezivati linije tehničkih pregleda sa MUP i Agencijom za bezbednost saobraćaja Srbije.

Mrežno povezivanje će doneti i kamere na lokacijama za pregled vozila, što će verovatno uticati na trajanje samih pregleda.

Kako pišu Večernje novosti, sada je za pregled jednog vozila potrebno najmanje 35 minuta. To znači da jedan tim radnika na liniji u toku jedne smene može da pregleda najviše 15 vozila. Kako u Srbiji postoji 2.500.000 vozila i oko 1.250 linija tehničkih pregleda, da bi se izbegle enormne gužve biće potrebno da se radi i u drugoj smeni, s više setova radnika.

"To će povećati troškove, jer niko neće da radi džabe. Nadamo se da ćemo biti konsultovani prilikom određivanja minimalne cene da bismo izbegli sve eventualne nesporazume kasnije", rekao je Marinković.

Trenutne cene tehničkih pregleda za vozila B kategorije se kreću od 400 do 1.200 dinara.

Za sada se ne zna da li će se one menjati cena pregleda, ali je jedno sigurno – ukidaju se besplatni tehnički pregledi.

"Prema Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja koji se nalazi u skupštinskoj proceduri, biće propisana minimalna i maksimalna cena", rekao je za Novosti, Vladimir Marinković, predsednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP). "O tome kolike će cene biti odlučiće Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija."

Marinković je rekao da je pozitivno to što će se najzad stati na put nesavesnim vlasnicima preduzeća koja obavljaju tehnički pregled "kroz papire" i koja vozače mame besplatnim tehničkim pregledima, jer ih stimulišu visokim provizijama koje im daju osiguravajuća društva.

"Ima čak i slučajeva kada se porukom na 'Vajberu' pošalju podaci o vozilu, a registraciona nalepnica vlasniku vozila stigne na kućnu adresu", kaže Marinković. "Sada, uz obavezu fotografisanja i video-snimanja vozila na liniji, i uz minimalnu cenu, neće više biti moguće da se registruje vozilo a da se ne doveze na tehnički pregled."

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.