Predsednik Srbije rekao je danas da će Srbija uskoro imati najviše kilometara autoputeva u regionu, više nego sve zemlje u okruženju.
On je, prilikom obilaska radova na izgradnji mosta preko ušća Kolubare u Savu kod Obrenvca na deonici Koridora 11, rekao da ćemo do kraja godine imati više autoputeva nego Hrvatska, a imali smo duplo manje.
Vučić je kazao da su to velike stvari koje se događaju i da imamo mnogo više kilometara autoputa nego Rumunija, koja je članica EU, kao i da nećemo stajati.
Rekao je da se i u maju očekuje da Srbija ima suficit, te da očekuje da će u prvom polugodištu biti ostvareno 150 miliona suficita u budžetu, napominjući da nismo imali vekovima to da tri godine zaredom postoji suficit.
Vučić je, prilikom obilaska radova na novom mostu preko ušća Kolubare u Savu kod Obrenovca, kazao da su u Evropi veći rast imali samo Mađarska i Poljska, a da mi imamo 4,5 odsto i da bi bilo dobro da nastavimo rast od četiri odsto do kraja godine, pa iduće 4,5 odsto.
On je čestitao svim majstorima i stručnjacima koji rade ogroman posao na ovoj deonoci obilaznice, rekavši da, kada je poslednji put bio na gradilištu nije bilo nijednog nosećeg stuba, a da sada veličanstveno izgleda.
Ukazao je da se grade dva mosta, oba sa po tri trake, a da je dužina od 1.581 metar, kojim će se premostiti Sava i Kolubara, na veoma teškom delu.
Najavio je da će u junu krenuti radovi na obnovi autoputa od hrvatske granice do Sremske Mmitrovice, deonici od 25 kilometara.
"Godinu dana će trajati radovi i to će biti kao pista. Kada iz EU ulazite u Srbiju da vidite da niste ušli na lošije mesto, dok ne postanemo članica, već na bolje mesto", kazao je Vučić.
Rekao je da će do kraja godine, a možda i ranije, biti završen put Lajkovac-Ljig, gde ostaje jedan tunel problem, zaštita i vodotokovi, a sve će do novembra biti rešeno.
Ostaje zatim još Ub-Obrenovac i Obrenovac-Surčin, za šta je rok do kraja iduće godine, ali će se završiti pre vremena jer radovi idu odlično.
"Imaćemo za manje od godinu i po u potpunosti autoput do Čačka, za manje od tri do Požege, a tada ostaje Požega-Boljare, i Požega-Kotroman. To je veoma važno za spajanje sa srpskim delom Hercegovine, RS i BiH u celini. Takođe u međuvremenu moramo da uradimo i krenemo u konačno ugovaranje moravskog autopta, jer fabrike ne bi došle u Kraljevo, i Leoni i Taipa grupa, da nismo obećali izgradnju autoputa Čačak-Kraljevo-Vrnjačka Banja-Trstenik-Kruševac- Ćićevac-Pojate, oko 106 kilometara", objasnio je Vučić.
Rekao je da ostaje da se konačno završi "mučenje" do Kragujevca, brza saobraćajnica, u najgorem slučaju, do Požarevca, pa da se produži prema Gradištu i Gulupcu, da se približi istočna Srbija.
Takođe je ukazao i na potrebu izgradnje autoputa Ruma-Šabac, te potom brzi put Šabac-Loznica, a onda i Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, a ako Rumuni insistiraju i do Vršca.
Pao i Brančić: Probijen najduži tunel na K11
Pre kraja godine do Bugarske i Grčke će građani moći da putuju u potpunosti autoputem, naglasio je Vučić.
"Mi ćemo svoj deo u potpunosti završiti, pa će svima biti lakše da idu preko jedne uređene zemlje i divnih autopteva koje imamo", naveo je on.
Ukazao je da se obavljaju i radovi na "Y" kraku kod Subotice, i da je dogovoreno sa Azerbejdžanom i Kinezima obilaznica do Bubanj Potoka, pa teži deo od Bubanj Potoka do Vinče, koji je skuplji deo.
Izrazio je tim povodom zahvalnost premijerki Ani Brnabić, ministarki Zorani Mihajlović, Zoranu Babiću iz Koridora, koji, kako je rekao, vrlo dobro radi posao, ali i Zoranu Drobnjaku iz Puteva Srbije za kojeg je, u šali, kazao da voli da popije koju čašicu više, ali dobro radi.