Top 10 do stotke: Klasa koju je stvorio “golf GTI”

Pogledajte i koliko koštaju najskuplji predstavnici C segmenta

Osim maksimalne brzine, svi vole da pročitaju i da, naravno, dožive kako neke ljute mašine ubrzavaju do “stotke”.

Ovo je posebno zanimljivo među “hot heč” modelima C segmenta. Ovde se konkurenti svakodnevno nadmeću moćnim motorima neverovatnih obrtnih momenata, a uz to sve ovi automobili se mogu pohvaliti i prostorom za više od dvoje putnika.

Ovu klasu je stvorio “golf GTI”, ali njega više nema u prvih deset. Međutim, tu su Folksvagenovi motori.

Uh, kakav GTI!

A da li će ovaj GTI ući u prvih deset

Evo liste najboljih do sto na sat:

10. “Reno megan IV R.S.”: 5,9 sekundi

Najslabiji model i jedino sa motorom ispod 300 “konja” je moćni Francuz. Novi “megan R.S.”ima pod haubom 1,8-litarski turbo-benzinac koji razvija 280 KS uz obrtni moment od 390 Nm. Kupci mogu da biraju između sedmostepene EDC automatike i šestostepenog klasičnog menjača.

Kako uskoro stiže “trofi” verzija “megana” sa barem 300 konjskih snaga, ovaj rezultat će svakako biti poboljšan. Uz to, iz Renoa su najavili da će ovim modelom napasti i rekord Nirburgringa koji je postavio novi “sivik tajp R”.

Cena: 37.600 evra

9. “Seat leon III kupra 300”: 5,7 sekundi

Prvi od četiri sa Folksvagenovim 2.0 motorom je Seatova jurilica. Ova “kupra” razvija tačno 300 konjskih snaga uz obrtni moment od 380 Nm. Kao i kod prethodnog modela, pogon je na prednjim točkovima, a za prenos je zadužena poznata sedmostepena DSG automatika.

Cena: 34.000 evra

8. “Honda sivik tajp R”: 5,7 sekundi

MONDO/Marko Tanasković Honda Civic type R u Beogradu

Trenutni rekorder Nirburgringa u kategoriji modela s prednjim pogonom je novi “sivik tajp R”, a iz Honde najavljuju i napad na druge staze. Njegov dvolitarski VTEC motor razvija 310 “konja” uz 400 Nm obrtnog momenta. A kako bi stigao da najbrže moguće stigao do “stotke” potrebno je biti umešan sa preciznim šestostepenim menjačem. Tu je diferencijal sa ograničenim proklizavanjem.

Cena: 40.990 evra

7. “Seat leon III kupra R”: 5,5 sekundi

Još jedna “kupra”, ali ovog puta iz ograničene R serije. I ovde je prisutan dvolitarski VW turbo benzinac, ali za razliku od prethodne “kupre”, ovaj agregat razvija 310 KS i obrtni moment od 380 Nm. Ovo je najbrži model na listi sa 6-stepenim manuelnim menjačem i diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem.

Cena: 45.000 evra

6. “Ford fokus III RS”: 4,7 sekundi

Ovim model ulazimo u kategoriju ispod pet sekundi. Njegov turbo benzinski motor ima 350 “konja” i obrtni moment od 470 Nm. Pogon na sva četiri točka se vrši preko manuelnog šestobrzinca. Za ovaj neverovatan rezultat je zaslužna i “kontrola starta”, koja kompjuterski usklađuje sve komponente kako bi vozilo startovalo na najbolji i najbrži mogući način.

Cena: 37.990 evra

5. “Audi S3 III”: 4,7 sekundi

Prvi “audi” na listi ima, naravno, dvolitarski TFSI koji razvija 310 KS i okruglo 400 Nm obrtnog momenta. Legendarni “kvatro” sistem je obavezna opreme, a tu je sedmostepeni S-tronik menjač. Pored hečbek verzije, dostupan je i kao sedan i kabriolet.

Cena: 44.730 evra

4. “Folksvagen golf VII R”: 4,6 sekundi

Veoma sličan prethodno opisanom “audiju” do 100 km/h stiže za mrvicu brže. Identičan motor ima iste i katarteristike, ali je očigledno bolje uparen sedmestepen DSG menjačen i 4MOTION pogonom na sva četiri točka.

Cena: 40.600 evra

3. “BMW M140i xDrive”: 4,4 sekunde

Najbrži mali BMW ima trolitarski motor, koji potpomognut Twin-turbo tehnologijom, razvija 340 konjskih snaga i neverovatnih 500 Nm obrtnog momenta. Pored pogona na sva četiri točka, tu je i osmostepena Steptronic Sport transmisija.

Cena: 45.800 evra

2. “Mercedes-AMG A45”: 4,2 sekunde

Nova “A klasa” je predstavljena i imali smo prilike da je vozimo, ali se čeka njena AMG verzija. Ali dok ne stigne novi, dobar je i stari. Tjuneri iz AMG-a su uspeli da izvuku 380 “konja” i masivnih 475 Nm obrtnog momenta iz dvolitarskog motor. I ovde je prisutna automatska transmisija (sedam brzina), kao i AMG-ov pogon na sva četiri točka.

Cena: 51.500 evra

1. “Audi RS3 sportbek”: 4,1 sekund

Ovo je šampion. A najzaslužniji za ovakav uspeh je najjači petocilindraš na svetu, koji razvijaneverovatnih 400 konjskih snaga uz obrtni moment od 480 Nm. Naravno, pogon se na sva četiri točka prenosi preko sedmostepene automatike.

Cena: 55.930 evra

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Osim maksimalne brzine, svi vole da pročitaju i da, naravno, dožive kako neke ljute mašine ubrzavaju do “stotke”.

Ovo je posebno zanimljivo među “hot heč” modelima C segmenta. Ovde se konkurenti svakodnevno nadmeću moćnim motorima neverovatnih obrtnih momenata, a uz to sve ovi automobili se mogu pohvaliti i prostorom za više od dvoje putnika.

Ovu klasu je stvorio “golf GTI”, ali njega više nema u prvih deset. Međutim, tu su Folksvagenovi motori.

Uh, kakav GTI!

A da li će ovaj GTI ući u prvih deset

Evo liste najboljih do sto na sat:

10. “Reno megan IV R.S.”: 5,9 sekundi

Najslabiji model i jedino sa motorom ispod 300 “konja” je moćni Francuz. Novi “megan R.S.”ima pod haubom 1,8-litarski turbo-benzinac koji razvija 280 KS uz obrtni moment od 390 Nm. Kupci mogu da biraju između sedmostepene EDC automatike i šestostepenog klasičnog menjača.

Kako uskoro stiže “trofi” verzija “megana” sa barem 300 konjskih snaga, ovaj rezultat će svakako biti poboljšan. Uz to, iz Renoa su najavili da će ovim modelom napasti i rekord Nirburgringa koji je postavio novi “sivik tajp R”.

Cena: 37.600 evra

9. “Seat leon III kupra 300”: 5,7 sekundi

Prvi od četiri sa Folksvagenovim 2.0 motorom je Seatova jurilica. Ova “kupra” razvija tačno 300 konjskih snaga uz obrtni moment od 380 Nm. Kao i kod prethodnog modela, pogon je na prednjim točkovima, a za prenos je zadužena poznata sedmostepena DSG automatika.

Cena: 34.000 evra

8. “Honda sivik tajp R”: 5,7 sekundi

MONDO/Marko Tanasković Honda Civic type R u Beogradu

Trenutni rekorder Nirburgringa u kategoriji modela s prednjim pogonom je novi “sivik tajp R”, a iz Honde najavljuju i napad na druge staze. Njegov dvolitarski VTEC motor razvija 310 “konja” uz 400 Nm obrtnog momenta. A kako bi stigao da najbrže moguće stigao do “stotke” potrebno je biti umešan sa preciznim šestostepenim menjačem. Tu je diferencijal sa ograničenim proklizavanjem.

Cena: 40.990 evra

7. “Seat leon III kupra R”: 5,5 sekundi

Još jedna “kupra”, ali ovog puta iz ograničene R serije. I ovde je prisutan dvolitarski VW turbo benzinac, ali za razliku od prethodne “kupre”, ovaj agregat razvija 310 KS i obrtni moment od 380 Nm. Ovo je najbrži model na listi sa 6-stepenim manuelnim menjačem i diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem.

Cena: 45.000 evra

6. “Ford fokus III RS”: 4,7 sekundi

Ovim model ulazimo u kategoriju ispod pet sekundi. Njegov turbo benzinski motor ima 350 “konja” i obrtni moment od 470 Nm. Pogon na sva četiri točka se vrši preko manuelnog šestobrzinca. Za ovaj neverovatan rezultat je zaslužna i “kontrola starta”, koja kompjuterski usklađuje sve komponente kako bi vozilo startovalo na najbolji i najbrži mogući način.

Cena: 37.990 evra

5. “Audi S3 III”: 4,7 sekundi

Prvi “audi” na listi ima, naravno, dvolitarski TFSI koji razvija 310 KS i okruglo 400 Nm obrtnog momenta. Legendarni “kvatro” sistem je obavezna opreme, a tu je sedmostepeni S-tronik menjač. Pored hečbek verzije, dostupan je i kao sedan i kabriolet.

Cena: 44.730 evra

4. “Folksvagen golf VII R”: 4,6 sekundi

Veoma sličan prethodno opisanom “audiju” do 100 km/h stiže za mrvicu brže. Identičan motor ima iste i katarteristike, ali je očigledno bolje uparen sedmestepen DSG menjačen i 4MOTION pogonom na sva četiri točka.

Cena: 40.600 evra

3. “BMW M140i xDrive”: 4,4 sekunde

Najbrži mali BMW ima trolitarski motor, koji potpomognut Twin-turbo tehnologijom, razvija 340 konjskih snaga i neverovatnih 500 Nm obrtnog momenta. Pored pogona na sva četiri točka, tu je i osmostepena Steptronic Sport transmisija.

Cena: 45.800 evra

2. “Mercedes-AMG A45”: 4,2 sekunde

Nova “A klasa” je predstavljena i imali smo prilike da je vozimo, ali se čeka njena AMG verzija. Ali dok ne stigne novi, dobar je i stari. Tjuneri iz AMG-a su uspeli da izvuku 380 “konja” i masivnih 475 Nm obrtnog momenta iz dvolitarskog motor. I ovde je prisutna automatska transmisija (sedam brzina), kao i AMG-ov pogon na sva četiri točka.

Cena: 51.500 evra

1. “Audi RS3 sportbek”: 4,1 sekund

Ovo je šampion. A najzaslužniji za ovakav uspeh je najjači petocilindraš na svetu, koji razvijaneverovatnih 400 konjskih snaga uz obrtni moment od 480 Nm. Naravno, pogon se na sva četiri točka prenosi preko sedmostepene automatike.

Cena: 55.930 evra

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Osim maksimalne brzine, svi vole da pročitaju i da, naravno, dožive kako neke ljute mašine ubrzavaju do “stotke”.

Ovo je posebno zanimljivo među “hot heč” modelima C segmenta. Ovde se konkurenti svakodnevno nadmeću moćnim motorima neverovatnih obrtnih momenata, a uz to sve ovi automobili se mogu pohvaliti i prostorom za više od dvoje putnika.

Ovu klasu je stvorio “golf GTI”, ali njega više nema u prvih deset. Međutim, tu su Folksvagenovi motori.

Uh, kakav GTI!

A da li će ovaj GTI ući u prvih deset

Evo liste najboljih do sto na sat:

10. “Reno megan IV R.S.”: 5,9 sekundi

Najslabiji model i jedino sa motorom ispod 300 “konja” je moćni Francuz. Novi “megan R.S.”ima pod haubom 1,8-litarski turbo-benzinac koji razvija 280 KS uz obrtni moment od 390 Nm. Kupci mogu da biraju između sedmostepene EDC automatike i šestostepenog klasičnog menjača.

Kako uskoro stiže “trofi” verzija “megana” sa barem 300 konjskih snaga, ovaj rezultat će svakako biti poboljšan. Uz to, iz Renoa su najavili da će ovim modelom napasti i rekord Nirburgringa koji je postavio novi “sivik tajp R”.

Cena: 37.600 evra

9. “Seat leon III kupra 300”: 5,7 sekundi

Prvi od četiri sa Folksvagenovim 2.0 motorom je Seatova jurilica. Ova “kupra” razvija tačno 300 konjskih snaga uz obrtni moment od 380 Nm. Kao i kod prethodnog modela, pogon je na prednjim točkovima, a za prenos je zadužena poznata sedmostepena DSG automatika.

Cena: 34.000 evra

8. “Honda sivik tajp R”: 5,7 sekundi

MONDO/Marko Tanasković Honda Civic type R u Beogradu

Trenutni rekorder Nirburgringa u kategoriji modela s prednjim pogonom je novi “sivik tajp R”, a iz Honde najavljuju i napad na druge staze. Njegov dvolitarski VTEC motor razvija 310 “konja” uz 400 Nm obrtnog momenta. A kako bi stigao da najbrže moguće stigao do “stotke” potrebno je biti umešan sa preciznim šestostepenim menjačem. Tu je diferencijal sa ograničenim proklizavanjem.

Cena: 40.990 evra

7. “Seat leon III kupra R”: 5,5 sekundi

Još jedna “kupra”, ali ovog puta iz ograničene R serije. I ovde je prisutan dvolitarski VW turbo benzinac, ali za razliku od prethodne “kupre”, ovaj agregat razvija 310 KS i obrtni moment od 380 Nm. Ovo je najbrži model na listi sa 6-stepenim manuelnim menjačem i diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem.

Cena: 45.000 evra

6. “Ford fokus III RS”: 4,7 sekundi

Ovim model ulazimo u kategoriju ispod pet sekundi. Njegov turbo benzinski motor ima 350 “konja” i obrtni moment od 470 Nm. Pogon na sva četiri točka se vrši preko manuelnog šestobrzinca. Za ovaj neverovatan rezultat je zaslužna i “kontrola starta”, koja kompjuterski usklađuje sve komponente kako bi vozilo startovalo na najbolji i najbrži mogući način.

Cena: 37.990 evra

5. “Audi S3 III”: 4,7 sekundi

Prvi “audi” na listi ima, naravno, dvolitarski TFSI koji razvija 310 KS i okruglo 400 Nm obrtnog momenta. Legendarni “kvatro” sistem je obavezna opreme, a tu je sedmostepeni S-tronik menjač. Pored hečbek verzije, dostupan je i kao sedan i kabriolet.

Cena: 44.730 evra

4. “Folksvagen golf VII R”: 4,6 sekundi

Veoma sličan prethodno opisanom “audiju” do 100 km/h stiže za mrvicu brže. Identičan motor ima iste i katarteristike, ali je očigledno bolje uparen sedmestepen DSG menjačen i 4MOTION pogonom na sva četiri točka.

Cena: 40.600 evra

3. “BMW M140i xDrive”: 4,4 sekunde

Najbrži mali BMW ima trolitarski motor, koji potpomognut Twin-turbo tehnologijom, razvija 340 konjskih snaga i neverovatnih 500 Nm obrtnog momenta. Pored pogona na sva četiri točka, tu je i osmostepena Steptronic Sport transmisija.

Cena: 45.800 evra

2. “Mercedes-AMG A45”: 4,2 sekunde

Nova “A klasa” je predstavljena i imali smo prilike da je vozimo, ali se čeka njena AMG verzija. Ali dok ne stigne novi, dobar je i stari. Tjuneri iz AMG-a su uspeli da izvuku 380 “konja” i masivnih 475 Nm obrtnog momenta iz dvolitarskog motor. I ovde je prisutna automatska transmisija (sedam brzina), kao i AMG-ov pogon na sva četiri točka.

Cena: 51.500 evra

1. “Audi RS3 sportbek”: 4,1 sekund

Ovo je šampion. A najzaslužniji za ovakav uspeh je najjači petocilindraš na svetu, koji razvijaneverovatnih 400 konjskih snaga uz obrtni moment od 480 Nm. Naravno, pogon se na sva četiri točka prenosi preko sedmostepene automatike.

Cena: 55.930 evra

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.