Novi TDI će imati dve turbine i električni kompresor. U pripremi je i novi automatski menjač DSG 10
Ako ste i pomislili da ce Folksvagen odustati od dizelaša, zbog "dizelgejta" i drugih dogadaja koje prate ovu aferu, grdno ste se prevarili.
Analiticari: Dizel pada ispod cenzusa do 2030.
Ekipa iz Volfsburga za 2020. spremaju potpuno nov dvolitarski dizelaš, koji se najavljuje kao tri-turbo TDI. Uz pomoc dva turbo punjaca i elektricnog kompresora, motor zapremine 1968 kubika ce razvijati 272 konjskih snaga, odnosno tacno 200 kW.
Na taj nacin njegova specificna snaga iznosi neverovatnih 138,2 KS po litru zapremine, što je više od motora u BMW 750d xDrive (133,6 KS/l).
Pored snage, novi agregat ce imati i vrhunski obrtni momenat od 550 Nm, za šta ce posebno biti zadužen pomenuti elektricni kompresor.
Naravno, ove performanse nece negativno uticati za ekološki "otisak" jer ce ispunjavati rigorozne ekološke norme standarda EURO 6d, koji ce stupiti na snagu 2021.
Ni Opel ne odustaje od dizelaša
Pored dizelaša, Folksvagen sa kompanijom ZF razvija i sledecu generaciju automatskog menjaca DSG, s dvostrukim kvacilom. Nova automatika ce imati deset, umesto dosadašnjih sedam stepeni prenosa, a moci ce da podnose obrtne momente do 600 Nm.
DSG 10 ce zadržati dimenzije sedmostepenog modela, pa ce moci da se ugraduje u sve modele s poprecno postavljenim motorom, od "folksvagen pola" do "škode superb". Nova menjacka jedinica ce pružiti bolje performanse, smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih gasova.
Oba noviteta ce poceti da se ugraduju u modele iz Folksvagen grupe u drugoj polovini 2020.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.