Ekskluzivni test: Opel X modeli sa novim motorima

MONDO na ekskluzivnom testiranju Opel X modela sa poboljšanim performansama. Pored motora, nemački proizvođač je predstavio i novi osmostepeni automatski menjač, kojeg smo takođe testirali

MONDO/Marko Tanasković Opel X modeli - "kroslend X", "moka X" i "grandlend X"

/od izveštača MONDA iz Nemačke Marka Tanaskovića/

Opel je predstavio seriju novih motora.


Lokacija za testiranje novih modela je bila okolina Opel Arene, modernog stadiona koji je dom bundesligaša FSV Majnca iz istoimenog nemačkog grada.

Na raspolaganju je bila kompletna Opelove SUV ponuda, koju čine "kroslend X", "moka X" i "grandlend X".

Inače, Opel je zahvaljujući ovim modelima trenutno broj 1 SUV brend na nemačkom tržištu.

Pre test vožnji, domaćini su nas upoznali sa novim WLTP i RDE regulativama, koje će početi da se primenjuju 1. septembra 2018. Kao što smo već pisali, Opel je svoje motore već prilagodio ovim novim, daleko rigoroznijim kriterijumima.

Svih 79 pogonskih jedinica ispunjavaju nove striktne limite, uključujući i stvarne emisije izduvnih gasova (Real Driving Emissions - RDE) koji se mere u realnom okruženju, odnosno na javnim putevima. Benzinske i jedinice na tečni naftni gas u skladu sa Euro 6d-TEMP normom dostupne su kroz celu gamu Opela.

Tu su i usaglašene dizel verzije, koju su nama posebno bile zanimljive, pa ćemo vam baš njih ovom prilikom predstaviti.

Nove turbo-dizel agregate
smo probali u "kroslendu X" i "grandlend X".

Dizelaš zapremine 1,5 litara smo probali u oba modela, s tim da je u manjem SUV-u bila jedinica koja razvija 102 konjske snage, a u većem motor od 130 KS
.

kroslend
MONDO/Marko Tanasković kroslend



Oba agregata imaju odličan obrtni momenat od 250, odnosno 300 Nm, što ima garantuje odličnu startnost, a prema fabričkim podacima, potrošnja iznosi oko 4 litra na 100 kilometara. Ovaj motor je u oba modela bio uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, za razliku od "grandlenda X" opremljenog najjačim dizelašem.

U pitanju je dvolitarski turbo motor koji razvija čak 177 konjskih snaga. Ako ovome dodamo da je mu je obrtni moment okruglo 400 Nm, dobijamo model vrhunskih karakteristika.

Do "stotke" mu treba oko devet sekundi, a maksimalna brzina iznosi respektabilnih 214 km/h.

Pored motora, glavni "krivac" za odlične karakteristike je, takođe, novi osmostepeni automatski menjač, koji se odlično prilagođava stepene prenosa uslovima vožnje, pa je moguće voziti u petom stepenu pri brzini od pedesetak kilometara na sat.

Međutim, pritiskom na papučicu gasa menjač momentalno "aktivira" niže stepene prenosa i automobil veoma brzo poleti. Ovo je naročito primetno kada sa gradskih 50 km/h skočite na magistralnu "stotku".

Opel X modeli sa novim motorima
MONDO/Marko Tanasković 



Što se tiče maksimalne brzine, nažalost nismo imali prilike da vozimo autoputevima bez ograničenja, jer ih nema u okolini Majnca, ali smo osetili veoma lepo ubrzanje zahvaljujući korišćenju aktivnog tempomata. Naime, podesili smo brzinu na 140 km/h, ali je znog gustog saobraćaja, "grandlend X" išao u skladu sa ostalima - oko 90 na sat.

U jednom trenutku ispred nas se očistila gužva i trenutno najveći Opelov SUV je neočekivano brzo došao do zadate brzine.

Priče o novim benzincima, kao i dodatne informacije o WLTP i RDE testovima vam donosimo narednih dana.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici - MONDO Automobili.

MONDO/Marko Tanasković Opel X modeli - "kroslend X", "moka X" i "grandlend X"

/od izveštača MONDA iz Nemačke Marka Tanaskovića/

Opel je predstavio seriju novih motora.


Lokacija za testiranje novih modela je bila okolina Opel Arene, modernog stadiona koji je dom bundesligaša FSV Majnca iz istoimenog nemačkog grada.

Na raspolaganju je bila kompletna Opelove SUV ponuda, koju čine "kroslend X", "moka X" i "grandlend X".

Inače, Opel je zahvaljujući ovim modelima trenutno broj 1 SUV brend na nemačkom tržištu.

Pre test vožnji, domaćini su nas upoznali sa novim WLTP i RDE regulativama, koje će početi da se primenjuju 1. septembra 2018. Kao što smo već pisali, Opel je svoje motore već prilagodio ovim novim, daleko rigoroznijim kriterijumima.

Svih 79 pogonskih jedinica ispunjavaju nove striktne limite, uključujući i stvarne emisije izduvnih gasova (Real Driving Emissions - RDE) koji se mere u realnom okruženju, odnosno na javnim putevima. Benzinske i jedinice na tečni naftni gas u skladu sa Euro 6d-TEMP normom dostupne su kroz celu gamu Opela.

Tu su i usaglašene dizel verzije, koju su nama posebno bile zanimljive, pa ćemo vam baš njih ovom prilikom predstaviti.

Nove turbo-dizel agregate
smo probali u "kroslendu X" i "grandlend X".

Dizelaš zapremine 1,5 litara smo probali u oba modela, s tim da je u manjem SUV-u bila jedinica koja razvija 102 konjske snage, a u većem motor od 130 KS
.

kroslend
MONDO/Marko Tanasković kroslend



Oba agregata imaju odličan obrtni momenat od 250, odnosno 300 Nm, što ima garantuje odličnu startnost, a prema fabričkim podacima, potrošnja iznosi oko 4 litra na 100 kilometara. Ovaj motor je u oba modela bio uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, za razliku od "grandlenda X" opremljenog najjačim dizelašem.

U pitanju je dvolitarski turbo motor koji razvija čak 177 konjskih snaga. Ako ovome dodamo da je mu je obrtni moment okruglo 400 Nm, dobijamo model vrhunskih karakteristika.

Do "stotke" mu treba oko devet sekundi, a maksimalna brzina iznosi respektabilnih 214 km/h.

Pored motora, glavni "krivac" za odlične karakteristike je, takođe, novi osmostepeni automatski menjač, koji se odlično prilagođava stepene prenosa uslovima vožnje, pa je moguće voziti u petom stepenu pri brzini od pedesetak kilometara na sat.

Međutim, pritiskom na papučicu gasa menjač momentalno "aktivira" niže stepene prenosa i automobil veoma brzo poleti. Ovo je naročito primetno kada sa gradskih 50 km/h skočite na magistralnu "stotku".

Opel X modeli sa novim motorima
MONDO/Marko Tanasković 



Što se tiče maksimalne brzine, nažalost nismo imali prilike da vozimo autoputevima bez ograničenja, jer ih nema u okolini Majnca, ali smo osetili veoma lepo ubrzanje zahvaljujući korišćenju aktivnog tempomata. Naime, podesili smo brzinu na 140 km/h, ali je znog gustog saobraćaja, "grandlend X" išao u skladu sa ostalima - oko 90 na sat.

U jednom trenutku ispred nas se očistila gužva i trenutno najveći Opelov SUV je neočekivano brzo došao do zadate brzine.

Priče o novim benzincima, kao i dodatne informacije o WLTP i RDE testovima vam donosimo narednih dana.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici - MONDO Automobili.

MONDO/Marko Tanasković Opel X modeli - "kroslend X", "moka X" i "grandlend X"

/od izveštača MONDA iz Nemačke Marka Tanaskovića/

Opel je predstavio seriju novih motora.


Lokacija za testiranje novih modela je bila okolina Opel Arene, modernog stadiona koji je dom bundesligaša FSV Majnca iz istoimenog nemačkog grada.

Na raspolaganju je bila kompletna Opelove SUV ponuda, koju čine "kroslend X", "moka X" i "grandlend X".

Inače, Opel je zahvaljujući ovim modelima trenutno broj 1 SUV brend na nemačkom tržištu.

Pre test vožnji, domaćini su nas upoznali sa novim WLTP i RDE regulativama, koje će početi da se primenjuju 1. septembra 2018. Kao što smo već pisali, Opel je svoje motore već prilagodio ovim novim, daleko rigoroznijim kriterijumima.

Svih 79 pogonskih jedinica ispunjavaju nove striktne limite, uključujući i stvarne emisije izduvnih gasova (Real Driving Emissions - RDE) koji se mere u realnom okruženju, odnosno na javnim putevima. Benzinske i jedinice na tečni naftni gas u skladu sa Euro 6d-TEMP normom dostupne su kroz celu gamu Opela.

Tu su i usaglašene dizel verzije, koju su nama posebno bile zanimljive, pa ćemo vam baš njih ovom prilikom predstaviti.

Nove turbo-dizel agregate
smo probali u "kroslendu X" i "grandlend X".

Dizelaš zapremine 1,5 litara smo probali u oba modela, s tim da je u manjem SUV-u bila jedinica koja razvija 102 konjske snage, a u većem motor od 130 KS
.

kroslend
MONDO/Marko Tanasković kroslend



Oba agregata imaju odličan obrtni momenat od 250, odnosno 300 Nm, što ima garantuje odličnu startnost, a prema fabričkim podacima, potrošnja iznosi oko 4 litra na 100 kilometara. Ovaj motor je u oba modela bio uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, za razliku od "grandlenda X" opremljenog najjačim dizelašem.

U pitanju je dvolitarski turbo motor koji razvija čak 177 konjskih snaga. Ako ovome dodamo da je mu je obrtni moment okruglo 400 Nm, dobijamo model vrhunskih karakteristika.

Do "stotke" mu treba oko devet sekundi, a maksimalna brzina iznosi respektabilnih 214 km/h.

Pored motora, glavni "krivac" za odlične karakteristike je, takođe, novi osmostepeni automatski menjač, koji se odlično prilagođava stepene prenosa uslovima vožnje, pa je moguće voziti u petom stepenu pri brzini od pedesetak kilometara na sat.

Međutim, pritiskom na papučicu gasa menjač momentalno "aktivira" niže stepene prenosa i automobil veoma brzo poleti. Ovo je naročito primetno kada sa gradskih 50 km/h skočite na magistralnu "stotku".

Opel X modeli sa novim motorima
MONDO/Marko Tanasković 



Što se tiče maksimalne brzine, nažalost nismo imali prilike da vozimo autoputevima bez ograničenja, jer ih nema u okolini Majnca, ali smo osetili veoma lepo ubrzanje zahvaljujući korišćenju aktivnog tempomata. Naime, podesili smo brzinu na 140 km/h, ali je znog gustog saobraćaja, "grandlend X" išao u skladu sa ostalima - oko 90 na sat.

U jednom trenutku ispred nas se očistila gužva i trenutno najveći Opelov SUV je neočekivano brzo došao do zadate brzine.

Priče o novim benzincima, kao i dodatne informacije o WLTP i RDE testovima vam donosimo narednih dana.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici - MONDO Automobili.