Ne možete da se naspavate? Probajte ovo!

Autor:

Kako da brže zaspite, bolje spavate i budite se odmorniji nego ikada!

Doktor Majkl Brus, američki stručnjak za san, za "Dejli mejl" je otkrio trik koji svako može da proba kod kuće, a koji će omogućiti da brže utonete u san i probudite se odmorni.

Popijte kafu!

Prvi među trikovima doktora Brusa je "dremkalate", odnosno šolja kafe koja će vam omogućiti da zadremate i kvalitetno se naspavate u kratkom vremenskom periodu.

"Napravite šolju crne kafe, ohladite je sa nekoliko kockica leda, popijte i odmah nakon toga lezite na pola sata," savetuje on.

Kofein će blokirati faktore koji izazivaju osećaj umora, pa ćete tako za samo 30 minuta uspeti da se odmorite i nakon toga nećete biti pospani.

Doktor Brus je rekao i da je najčešća greška onih koji imaju probleme sa spavanjem činjenica da misle da će tokom slobodnih dana "nadoknaditi" propušteni odmor.

Trikovi za bolju popodnevnu dremku

"Tokom radne nedelje, pravimo sebi 'dug' u satima sna, i oslanjamo se na to da ćemo ga nadoknaditi tokom vikenda. Međutim, brojna istraživanja su pokazala da nekoliko dodatnih sati, nakon više dana iscrpljenosti, uopšte neće u toj meri nadoknaditi pažnju, fokus i druge mere kognitivnih performansi," rekao je on.

Svima koji imaju problem da utonu u san, ili da se naspavaju, doktor Brus savetuje da se pridržavaju okvirnog rasporeda i da od njega ne odstupaju.

"Ako se najbolje osećate kada legnete, recimo, u 11 časova, gledajte da ne odstupate od toga više od 60 minuta, ni u jednom smeru. Isto važi i za vreme buđenja," rekao je on.

Ključno za vaš odmor biće ne da pokušavate da nadoknadite "propušteno", već da napravite plan i raspored spavanja koji najbolje ispunjava vaše potrebe.

ANKETA: Da li pijete previše kafe?

Tagovi:

Povezano

Sve vesti