Brodolom kod Smedereva - Prekršajna prijava protiv kapetana broda Tomas
Mondo/Jovan Miljković Ilustracija

Prijave se podnose jer nisu u skladu sa Zakonom o plovidbi i lukama prijavili havariju broda koja se dogodila na Dunavu kod Smedereva, i zbog isključivanja uređaja koji omogućava elektronsko lociranje i praćenje plovila na rekama.

Iz Ministarstva saobraćaja Srbije navode da su netačne tvrdnje da je problem nastao u brzini delovanja Inspekcije plovidbe i lučke kapetanije, zbog koje je, navodno, inspekcija izašla na uviđaj dva dana kasnije.

Brodolom kod Smedereva, nema žrtava

"Tačno je da zakonsku proceduru nije ispoštovao zapovednik broda, jer havariju koja se dogodila 20. avgusta, nije u roku od 24 časa prijavio najbližoj lučkoj kapetaniji, već je lučka kapetanija o tome obaveštena tek narednog dana, i to od drugih učesnika u saobraćaju", navodi se u saopštenju.

Kako se dodaje, lučka kapetanija Smederevo je o slučaju odmah obavestila Inspekciju bezbednosti plovidbe, kao i glavnog istražitelja za vodni saobraćaj Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju, a inspekcijski uviđaj izvršen je u roku od 24 sata od dobijanja informacije o havariji.

S obzirom da zapovednik broda nije prijavio havariju u roku od 24 sata u skladu sa zakonskom obavezom, protiv njega će biti podneta prekršajna prijava.

Takođe, još jedna prekršajna prijava biće podneta protiv zapovednika i vlasnika broda zato što na brodu nije bio uključen brodski transponder, zbog čega brod Tomas nije bio vidljiv u sistemu Rečnih informacionih servisa (RIS), pa time ni Lučkoj kapetaniji Smederevo.