Prijave se podnose jer nisu u skladu sa Zakonom o plovidbi i lukama prijavili havariju broda koja se dogodila na Dunavu kod Smedereva, i zbog isključivanja uređaja koji omogućava elektronsko lociranje i praćenje plovila na rekama.
Iz Ministarstva saobraćaja Srbije navode da su netačne tvrdnje da je problem nastao u brzini delovanja Inspekcije plovidbe i lučke kapetanije, zbog koje je, navodno, inspekcija izašla na uviđaj dva dana kasnije.
"Tačno je da zakonsku proceduru nije ispoštovao zapovednik broda, jer havariju koja se dogodila 20. avgusta, nije u roku od 24 časa prijavio najbližoj lučkoj kapetaniji, već je lučka kapetanija o tome obaveštena tek narednog dana, i to od drugih učesnika u saobraćaju", navodi se u saopštenju.
Kako se dodaje, lučka kapetanija Smederevo je o slučaju odmah obavestila Inspekciju bezbednosti plovidbe, kao i glavnog istražitelja za vodni saobraćaj Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju, a inspekcijski uviđaj izvršen je u roku od 24 sata od dobijanja informacije o havariji.
S obzirom da zapovednik broda nije prijavio havariju u roku od 24 sata u skladu sa zakonskom obavezom, protiv njega će biti podneta prekršajna prijava.
Takođe, još jedna prekršajna prijava biće podneta protiv zapovednika i vlasnika broda zato što na brodu nije bio uključen brodski transponder, zbog čega brod Tomas nije bio vidljiv u sistemu Rečnih informacionih servisa (RIS), pa time ni Lučkoj kapetaniji Smederevo.
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!
Određene sudije za večiti derbi: Srbin i Hrvati sude Crvena zvezda - Partizan!
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti