Prijave se podnose jer nisu u skladu sa Zakonom o plovidbi i lukama prijavili havariju broda koja se dogodila na Dunavu kod Smedereva, i zbog isključivanja uređaja koji omogućava elektronsko lociranje i praćenje plovila na rekama.
Iz Ministarstva saobraćaja Srbije navode da su netačne tvrdnje da je problem nastao u brzini delovanja Inspekcije plovidbe i lučke kapetanije, zbog koje je, navodno, inspekcija izašla na uviđaj dva dana kasnije.
"Tačno je da zakonsku proceduru nije ispoštovao zapovednik broda, jer havariju koja se dogodila 20. avgusta, nije u roku od 24 časa prijavio najbližoj lučkoj kapetaniji, već je lučka kapetanija o tome obaveštena tek narednog dana, i to od drugih učesnika u saobraćaju", navodi se u saopštenju.
Kako se dodaje, lučka kapetanija Smederevo je o slučaju odmah obavestila Inspekciju bezbednosti plovidbe, kao i glavnog istražitelja za vodni saobraćaj Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju, a inspekcijski uviđaj izvršen je u roku od 24 sata od dobijanja informacije o havariji.
S obzirom da zapovednik broda nije prijavio havariju u roku od 24 sata u skladu sa zakonskom obavezom, protiv njega će biti podneta prekršajna prijava.
Takođe, još jedna prekršajna prijava biće podneta protiv zapovednika i vlasnika broda zato što na brodu nije bio uključen brodski transponder, zbog čega brod Tomas nije bio vidljiv u sistemu Rečnih informacionih servisa (RIS), pa time ni Lučkoj kapetaniji Smederevo.
Zvezda u drami pobedila Partizan i odbranila Kup: Mekintajer doneo petu "Žućkovu levicu" u nizu
Da li je ovo ključni detalj finala Kupa Radivoja Koraća? Snimak otkriva zašto je Obradović pobesneo
"Nisu igrači odlučili finale, znamo svi o čemu pričamo": Obradović siguran da je i navijačima Partizana jasno
"Pakao i košarkaška Nigerija": Zoran Savić objavio snimak posle poraza Partizana u finalu Kupa
"Manje smo kukali, ružno je da se tako omalovažava": Zvezdin MVP Filip Petrušev traži više poštovanja