Žrtava, srećom, nema, a uzrok potapanja nije poznat, saopštilo je Udruženje profesionalnoh lađara Srbije.

Do nezgode je došlo nakon utovara na plovnom bageru četiri kilometra nizvodno od mesta nesreće, pišu "Novosti".

Do potonuća je došlo pre četiri dana, i to, kako navode lađari, velikom brzinom usled prodora vode u brodski trup, za sada iz nepoznatih razloga.

ZAPLENA: Dunavski šverceri ostali bez flote

Zapovednik broda je uspeo da nasuče brod na sprud, spreči tragediju i spase posadu. O incidentu je odmah obaveštena Kapetanija pristaništa Smederevo.

Lađari, međutim, ukazuju da je inspekcija izašla na uviđaj tek dva dana nakon nesreće.

"Mesto nesreće je bilo dva dana bez nadzora, posadi niko nije poslat u pomoć, objekat nije obezbeđen barijerom za slučaj izlivanja goriva, nije izdato saopštenje brodarstvima, nije obustavljena niti usporena plovidba na tom delu Dunava, tako da je nasukani brod bio dva dana u stalnoj opasnosti od prevrtanja i totalnog potonuća, kaže za “Novosti” predsednik Udruženja profesionalnh lađara, Branislav Vajda.

Lađari podsećaju da je mesto nesreće bilo neobezbeđeno i pre dve godine prilikom potonuća samohodnog teretnjaka Beograd 10, takođe kod Smedereva, kada su život izgubila dva člana posade.

Oni kažu da na Dunavu ima mnogo plovila bez nadzora i u očajnom stanju.

Iz Udruženja pozivaju nadležne da hitno razmotre poboljšanje inspekcijskog nadzora na rekama, i traže da se formira jedinica za brzo delovanje u vanrednim situacijama na rekama.