Pre 40 godina, u automobilski svet je ušetao ABS i napravio ga daleko bezbednijim. Evo kako radi...
Krajem avgusta 1978. Mercedes je, u saradnji sa Bošom, predstavio u predgradu Štutgarta revolucionarni sistem protiv blokiranja kocnica, poznatiji kao ABS (Anti-lock braking system).
Prvi model koji je dobio ABS bila je "S klasa" (W116) krajem te godine, i to kao deo dodatne opreme po ceni od 2.217,60 nemackih maraka.
Dve godine kasnije ABS je postao opcija u svim Mercedesovim putnickim modelima, a od 1981. i u svim komercijalnim vozilima. Od oktobra 1992. ABS je deo standardne opreme u svim Mercedesovih automobila.
Ova tehnologija je ucinila vožnju daleko bezbednijom, jer je pre ABS-a posebno problematicno bilo kocenje na klizavim podlogama.
Kako radi ABS?
U brošuri od pre 40 godina, Mercedes je ovako pojasnio sistem: "ABS koristi kompjuter koji nadzire promene u brzini rotacije tocka tokom kocenja. Ako se ta brzina naglo smanji (što se dešava prilikom kod kocenja na klizavom putu) i pojavi se rizik blokiranja tocka, kompjuter automatski smanjuje pritisak kocenja. Tocak ponovo ubrzava što dovodi do ponovnog povecanja pritiska kocenja. Ovaj proces se ponavlja nekoliko puta u roku od par sekundi."
Na taj nacin omoguceno je snažno kocenje i po mokrom, zaledenom ili snegom pokrivenom putu, bez blokade tockova, a uz zadržanu dobru upravljivost vozila.
Ovaj sistem je bio revolucionaran jer je otvorio vrata digitalnoj tehnici, koja je 1978. bila naucna fantastika – u automobilima. Nakon ABS-a, Mercedes je do danas predstavio i brojne druge sisteme, kao što su kontrola proklizavanja prilikom ubrzavanja (1985.), elektronski program stabilnosti, ESP (1995.), adaptivni tempomat DISTRONIC (1998.) i mnoge druge. Danas su sve one objedinjene u krovnoj tehnologiji PRE-SAFE.
Prepuna gedžeta: Testirali smo novu "A klasu"
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.