Vodeći ruski trgovinski lanci Magnit, Diksi, Lenta ugovorili su nove poslovne aranžmane sa kompanijama iz Srbije na Međunarodnom sajmu prehrane u Moskvi.
Najveće interesovanje su pokazali za svež i smrznut program voća i povrća i mesne prerađevine.
Primetno je veliko interesovanje ruskih kupaca, eksperata i distributera na Nacionalnom štandu Srbije gde, u okviru Međunarodnog sajma prehrane do 20. septembra, svoju ponudu predstavlja 13 srpskih kompanija, saopštila je Privredna komora Srbije.
Na sajmu su održani i inicijalni pregovori za zajedničke investicije u proizvodnju različitih vrsta sveže salate u Srbiji sa ciljem plasmana na tržišta Rusije i zemalja EU.
Štand srpskih izlagača posetio je ambasador Srbije u Rusiji, Slavenko Terzić, koji se u razgovoru sa izlagačima upoznao sa planovima i izazovima na koje nailaze izvoznici prehrambenih proizvoda prilikom plasmana u Rusku Federaciju.
PKS i Razvojna agencija Srbije, uz podršku Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u Srbiji, organizovale su predstavljanje proizvodnih programa domaćih kompanija u oblasti proizvodnje i prerade voća i povrća, žitarica, mesne industrije i dijetetskih suplemenata.
Nastup na međunarodnom sajmu omogućava izlagačima da predstave svoje proizvode potencijalnim potrošačima i omoguće plasman na nova tržišta, kao i da unaprede postojeće i steknu nove poslovne kontakte.
Rusi "odlepili" za srpskom klopom i rakijom
Tradicionalno učešće srpskih kompanija na jednoj od najuglednijih međunarodnih izložbi prehrambenih proizvoda u Rusiji, regionu Zajednice nezavisnih država i šire, direktno doprinosi kvalitetnijem pozicioniranju srpskih brendova i rastu ukupnog izvoza srpske privrede.
Sajam "WorldFood Moscow" jedan je od vodećih međunarodnih sajmova u oblasti prehrambene industrije na tržištu Rusije i zemalja bivšeg Sovjetskog Saveza. Postoji 27 godina i održava se na preko 56.000 metara kvadratnih.
Ove godine sajam je okupio 1.600 izlagača iz 62 zemlje koji su organizovani u 44 nacionalna paviljona.
U 2017. godini sajam je posetilo oko 30.000 hiljada posetilaca iz 90 zemalja koji su imali priliku da se upoznaju sa proizvodnim programom više od 1.516 izlagača iz 62 zemlje sveta.