Austrija: Za mesec i po autopiloti preuzmaju vožnju

Od 1. januara iduće godine na mnogim autoputevima kroz Austriju biće dozvoljena vožnja automobilima sa autopilotima.

MONDO/Predrag Vujić 

Automobili automatsko držanje trake dozvoljeno korišćenje Austrija 2019
MONDO/Predrag Vujić 

U okviru akcionog paketa "autonomna mobilnost" biće omogućeno da se sklone ruke sa volana, ako je u vozilu instaliran "asistent za praćenje trake", saopštio je ministar saobraćaja, inovacija i tehnologije Norbert Hofer.

"Ne koristite izraz autopilot"

Ova najava se kosi sa asistentima u vožnji koje sad imaju mnogi automobili, poput "honde sivik" ili "opela insignija". Naime, pomenuti modeli imaju opciju držanja u traci, ali vozač mora držati ruke na volanu.

U Austriji će vožnja uz korišćenje auto-pilota biti moguća samo na autoputevima, i samo kada se vozi u koloni, odnosno pri promeni trake vozač mora ponovo preuzeti upravljanje. Vozilo, takođe, mora imati ugrađen sistem za deaktivaciju ove funkcije u slučaju potrebe.

"Nemojte ovako da koristite autopilot" (VIDEO)

Novo pravilo dozvoliće i autonomno parkiranje vozila, bez prisustva vozača u kolima. S tim da se vozilo, prilikom parkiranja, mora nalaziti u vidokrugu vozača i ne sme kretati brže od 10 kilometara na čas.

Ministar Hofer namerava da uloži 65 miliona evra narednih godina u izgradnju "autonomnog saobraćaja". Cilj ove centralnoevropske zemlje jeste da bude među vodećim na Starom kontinentu kada je reč o "autonomnoj mobilnosti".

Planira se i uvođenje potpuno autonomnog železničkog saobraćaja. Vozovi bi tada mogli bez mašinovođe da se kreću, a prvi test "Open rail lab" pokrenut je u pokrajini Burgenland.

Na kraju, Hofer je pomenuo i autonomno letenje za koje smatra da će se brže razviti nego autonomna vožnja. Preneo je da je lično već leteo dronom, rekavši da je zadovoljan kako takva letelica funkcioniše, ali da za ostvarenje autonomnog letenja nedostaje odgovarajući pravni okvir.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

MONDO/Predrag Vujić 

Automobili automatsko držanje trake dozvoljeno korišćenje Austrija 2019
MONDO/Predrag Vujić 

U okviru akcionog paketa "autonomna mobilnost" biće omogućeno da se sklone ruke sa volana, ako je u vozilu instaliran "asistent za praćenje trake", saopštio je ministar saobraćaja, inovacija i tehnologije Norbert Hofer.

"Ne koristite izraz autopilot"

Ova najava se kosi sa asistentima u vožnji koje sad imaju mnogi automobili, poput "honde sivik" ili "opela insignija". Naime, pomenuti modeli imaju opciju držanja u traci, ali vozač mora držati ruke na volanu.

U Austriji će vožnja uz korišćenje auto-pilota biti moguća samo na autoputevima, i samo kada se vozi u koloni, odnosno pri promeni trake vozač mora ponovo preuzeti upravljanje. Vozilo, takođe, mora imati ugrađen sistem za deaktivaciju ove funkcije u slučaju potrebe.

"Nemojte ovako da koristite autopilot" (VIDEO)

Novo pravilo dozvoliće i autonomno parkiranje vozila, bez prisustva vozača u kolima. S tim da se vozilo, prilikom parkiranja, mora nalaziti u vidokrugu vozača i ne sme kretati brže od 10 kilometara na čas.

Ministar Hofer namerava da uloži 65 miliona evra narednih godina u izgradnju "autonomnog saobraćaja". Cilj ove centralnoevropske zemlje jeste da bude među vodećim na Starom kontinentu kada je reč o "autonomnoj mobilnosti".

Planira se i uvođenje potpuno autonomnog železničkog saobraćaja. Vozovi bi tada mogli bez mašinovođe da se kreću, a prvi test "Open rail lab" pokrenut je u pokrajini Burgenland.

Na kraju, Hofer je pomenuo i autonomno letenje za koje smatra da će se brže razviti nego autonomna vožnja. Preneo je da je lično već leteo dronom, rekavši da je zadovoljan kako takva letelica funkcioniše, ali da za ostvarenje autonomnog letenja nedostaje odgovarajući pravni okvir.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

MONDO/Predrag Vujić 

Automobili automatsko držanje trake dozvoljeno korišćenje Austrija 2019
MONDO/Predrag Vujić 

U okviru akcionog paketa "autonomna mobilnost" biće omogućeno da se sklone ruke sa volana, ako je u vozilu instaliran "asistent za praćenje trake", saopštio je ministar saobraćaja, inovacija i tehnologije Norbert Hofer.

"Ne koristite izraz autopilot"

Ova najava se kosi sa asistentima u vožnji koje sad imaju mnogi automobili, poput "honde sivik" ili "opela insignija". Naime, pomenuti modeli imaju opciju držanja u traci, ali vozač mora držati ruke na volanu.

U Austriji će vožnja uz korišćenje auto-pilota biti moguća samo na autoputevima, i samo kada se vozi u koloni, odnosno pri promeni trake vozač mora ponovo preuzeti upravljanje. Vozilo, takođe, mora imati ugrađen sistem za deaktivaciju ove funkcije u slučaju potrebe.

"Nemojte ovako da koristite autopilot" (VIDEO)

Novo pravilo dozvoliće i autonomno parkiranje vozila, bez prisustva vozača u kolima. S tim da se vozilo, prilikom parkiranja, mora nalaziti u vidokrugu vozača i ne sme kretati brže od 10 kilometara na čas.

Ministar Hofer namerava da uloži 65 miliona evra narednih godina u izgradnju "autonomnog saobraćaja". Cilj ove centralnoevropske zemlje jeste da bude među vodećim na Starom kontinentu kada je reč o "autonomnoj mobilnosti".

Planira se i uvođenje potpuno autonomnog železničkog saobraćaja. Vozovi bi tada mogli bez mašinovođe da se kreću, a prvi test "Open rail lab" pokrenut je u pokrajini Burgenland.

Na kraju, Hofer je pomenuo i autonomno letenje za koje smatra da će se brže razviti nego autonomna vožnja. Preneo je da je lično već leteo dronom, rekavši da je zadovoljan kako takva letelica funkcioniše, ali da za ostvarenje autonomnog letenja nedostaje odgovarajući pravni okvir.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.