"Honda sivik" je doživela potpuni preobražaj i sada je veća, kvalitetnija i svojim izgledom, ama baš, nikog ne ostavlja ravnodušnim.
Prvi "sivik" je izašao daleke 1972. godine. Na našim prostorima prvi veći značaj ostvarila je četvrta generacija koja se masovnije vozila krajem osamdesetih i tokom devedesetih godina. Nakon ovog hečbeka karakteristično ravnog gepeka, popularnost opada, sve do promocije osme generacija, koja je svojim dizajnom delovala kao spejs šatl u odnosu na brojnu konkurenciju.
Sada je na redu deseta generacija.
Odakle početi s opisom ovog modela? Upečatljiv dizajn ćemo ostaviti za kasnije, jer bismo da vam prvo predstavimo Honda Sensing paket. U pitanju je sistem koji kombinuje senzorske, radarske i podatke sa kamere kako bi vozaču omogućili prilično autonomnu vožnju, prvenstveno autoputem.
Aktiviranjem sistema i jednostavnim podešavanjem željene brzine za koju je zadužen napredni tempomat, "sivik" prati okolni saobraćaj i prilagođava brzinu u odnosu na druge automobile. Osim toga, ima i sistem zadržavanja vozila unutar trake, kao i sistem upozorenja i vraćanja u kolovoznu traku.
Ove tehnologije prate i sistemi automatskog kočenja, prepoznavanja saobraćajnih znakova, kontrole stabilnosti vozila, nadzora pritiska u gumama, kao i automatske brisače i svetla (uključujući i duga).
Tu su i parking senzori koji prilično dobro dođu jer je novi model jedan od najdužih hečbeka na tržištu – preko 4,5 metara.
A ono što je najbolje od svega jeste da je sve ovo dostupno u "siviku" sa bazičnom opremom Comfort, kakvu je imao model koji smo mi imali na testu.
Dakle, izgleda da je vaše samo da startujete motor. I ovde je u pitanju osnovna, ali potpuno jedinica. Više nema atmosferskih jedinice, već su tu turbo-benzinci. Pored četvorocilindarskog zapremine 1,5 litra, tu je i minijaturni trolicindrični turbo-benzinac koji iz hiljadu kubika (kao dve velike pivske limenke) izvlači respektabilnih 129 konjskih snaga. Uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, ovaj motor pruža vrhunsko uživanje u vožnji.
Iskreno treba malo jače zgaziti da bi mašina poletela iz mirovanja, ali ono što nas je oduševilo su bila međuubrzanja. Dovoljno je samo stisnuti gas, bez diranja menjača, da bi "sivik" poleteo od 50 do 90 ili od 80 do 120 kilometara na sat.
Nismo sigurni da li se "sivik" bolje oseća u malo agresivnijoj vožnji punoj krivina ili pri brzini od 130 na sat, u šestom stepenu i pri 3000 obrtaja u minutu. Uživali smo u oba slučaja jer "sivik" leži odlično na putu.
Pomenuti menjač, odnosno njegova ručica je na neznatno višem mestu u kabini i veoma lepo leži u ruci oslonjenoj na naslon za lakat. Hodovi ručice su precizni i prijatni pa je "šaltanje" pravo uživanje.
Jedina "mana" ovog menjača je što nije automatski, jer bi u tom slučaju aktivni tempomat došao do punog izražaja. Samo ne znamo kako bi izgledalo njegovo uparivanje sa ovim motorom.
I ostatak kabine je okrenut uživanju u vožnji. Volan se lako i precizno pozicionira i lepo leži u ruci iako nije obložen kožom. Upravljač ima i veći broj kontrolnih tastera za koje treba malo vremena da biste shvatili sve njihove funkcije.
Instrument table je očekivano digitalna. Fizički je podeljena u tri celine. U sredini je digitalni obrtomer, unutar koga se nalazi digitalni prikaz brzine i drugih parametara sa bord kompjutera. Sa leve i desne strane su LED pokazivači nivoa goriva i temperature vode. Sveukupno dizajn, kao i kontrola parametara nas nisu baš oduševili.
Isto se odnosi na centralni displej multimedijalnog sistema. Namerno ne pominjemo izraz "info-zabavni" jer je ovde reč o bazičnom sistemu, koji nudi opcije radija i povezivanja sa telefonom, koji uključuje telefoniranje i reprodukciju muzike. Muziku je moguće puštati i sa USB-a.
Ali smo se oduševili reprodukcijom zvuka. Na raspolaganju je čak osam zvučnika koji pružaju odlično muzičko iskustvo.
Ispod ovog modula je smeštena kontrola digitalne klime, koja uključuje i grejače sedišta, kao i spoljnih retrovizora. Ovo svakako nismo očekivali u bazičnoj opremi.
Prednja sedišta su veoma udobna i lepo drže telo. Pozadi je situacija slična. Naravno tamo nisu tako profilisana, ali su udobna i mesta ima na pretek. Prtljažnik, zapremine 478 litara, prilično je velik, a ispod poda ima i mesta za omanju torbu i dodatne sitnice, jer je izostao rezervni točak. Jedino što nam se ovde nije svidelo jeste mekana tkanina kojom je prekriven prtljažnik od znatiželjnih pogleda. Dakle, nema ostavljanja sitnica iza putnika za zadnjoj klupi.
No, ajmo na kraju da pogledamo "sivika" spolja. Ovo je segment oko kog se najviše lome koplja među automobilskim ljubiteljima. Nekima se ne sviđa, a – nama se baš sviđa. I to baš zbog svoje jedinstvenosti i preterivanja u prednjem, a naročito u zadnjem delu sa efektnim zadnjim svetlima, između kojih je smešten spojler.
Kad saberemo sve pozitivne i negativne utiske, dolazimo do zaključka da je nova "honda sivik" jedan od najboljih hečbeka trenutno na tržištu, a posebno će se svideti vozačima koji žele da poseduju automobil koji se razlikuje od drugih.
Za kraj smo ostavili priču o ceni. Ona iznosi 20.490 evra i nije mala, što se od Honde i ne očekuje. Ali za uzvrat ćete dobiti model odličnih voznih karakteristika i naprednih tehnoloških sistema, koji su svakako iznenađenje u ovoj klasi vozila, posebno u osnovnim paketima.
Uživajte u galeriji:
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.