Kada je reč o privatnim kupcima u Nemačkoj, Folksvagen je prodao skoro duplo više modela sa dizel motorima nego prošle godine.
Jedan od najvećih proizvođača automobila u svetu saopštio je da je u 2018. udeo dizelaša kupljenih od strane privatnih korisnika iznosio 27 odsto, dok je godinu pre bio samo 15 odsto, prenosi CNN.
Ukupan udeo dizelaša iznosio je 43 odsto, što je povećanje od četiri procenta u odnosu na 2017. To je i dalje manje od 49 odsto koliko je iznosi njihov procenat 2015. kada je izbila afera "dizelgejt".
Zanimljivo je da se ovaj rast desio u godini najjače kampanije protiv dizela, koja je kulminirala presudom da gradovi smeju zabraniti saobraćaj vozilima sa dizel motorima. Nekolicina najvećih centara je tokom prošle godine to i uvela, što je dovelo i do nedavnih demonstracija.
Nova dizel vozila su kompatibilna sa strogim EU standardnima emisije štetnih gasova, a prošle godine su predstavljenje tehnologije koje softverskim putem mogu drastično smanjiti emisiju azotnih oksida. Jedini uslov jeste da su u pitanju dizel motori koji podržavaju aktuelnu normu EURO 6d-temp.
Dizel anti-kampanja je smanjila koncentraciju NOx, ali povećala CO2, zbog činjenice da benzinci, čija je prodala skočila, emituju veće količine ovog gasa u odnosu na dizelaše.
Novi VW dizelaši se odlikuju i smanjenom emisijom ugljen-dioksida, pa ovi automobili emituju i do 15 odsto manje CO2 u odnosu na benzince slične veličine.
Stručnjaci smatraju da su modeli sa ovom vrstom motorom povoljniji izbor, posebno za ljude koji svakodnevno voze duže od sat vremena, što je u Nemačkoj čest slučaj.
Osim više cene, električni automobili i dalje imaju problem sa autonomijom koja je barem duplo kraća od dizelaša, dok punjenje njihovih baterija traje daleko duže od dosipanja goriva u rezervoar.
Električni automobil se isplati tek nekon 85.000 kilometara
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.