Manje dizelaša, a zagađenje raste

Glavni krivac za porast CO2 je opšta kampanja protiv dizelaša i njihovih azotnih oksida, koju prati sve više prodatih modela sa benzinskim motorima.

MONDO/Stefan Stojanović ilustracija
Porast ugljen dioksida u vazduhu prvi put u poslednjih deset godina
MONDO/Stefan Stojanović ilustracija

Prvi put u poslednjih deset godina u Evropi je porastao nivo emisije ugljen dioksida kod novih automobila, saopštila je analitičarska kuća JATO Dynamics. Prosečna emisija CO2 je prošle godine bila za 0,3 g/km veća nego u 2016. Analiza je sprovedena na 23 evropska tržišta, a rezultati su pokazali da je 2017. prosečna emisija CO2 iznosila 118,1 g/km.

Glavni krivac za ovaj porast je opšta kampanja protiv dizelaša, koja je kulminirala prvom zabranom za ta vozila u Hamburgu, koju prati sve više prodatih modela sa benzinskim motorima. A upravo oni emituju u atmosferu više gasa CO2, koji je jedan od najodgovornijih za klimatske promene i globalno otopljavanje.

Prema statističkim podacima, najveći “emiteri” ugljen-dioksida su sportski automobili, kompaktni monovolumeni, poput “reno senika” i trenutno najpopularnija SUV grupa vozila. Oni u proseku izbacuju 153 (sportski modeli), odnosno 133 grama CO2 po pređenom kilometru (druge dve kategorije).

U 2017. dizelaši su emitovali 117,9 g CO2/km, a benzinci 123,4 g CO2/km. Ova prednost na strani novih dizela je posebno zanimljiva ako se zna da su ovi motori, u proseku, snažniji od benzinskih – 142 u odnosu na 123 KS.

Međutim, broj prodatih dizelaša u prošloj godini je neverovatno pao, a taj trend se nastavlja i u ovoj. Na kraju 2017. dizelaši su držali samo 43,7 odsto, što je najlošiji rezulat još od 2002. godine.

Njihov pad je pratio neverovatan skok od 11 odsto u prodaji benzinskih modela. Veliki porast prodaje su zabeležili i električni automobili, ali oni su i dalje minimalno zastupljeni u ukupnom broju prodatih automobila jer su većini građana i dalje preskupi uz ograničenu autonomiju.

Posle koliko se isplati električni automobil

Uz to, prema nekim istraživanjima električni automobili će dovesti do povećanja zagađenja u delovima sveta gde se električna energija u najvećem procentu dobija sagorevanjem uglja i gasa, kao što je slučaj u Kini, ali i na američkom Srednjem zapadu.

Evropska komisija je propisala da do 2021. nivo CO2 po pređenom kilometru ne sme biti veći od 95 grama, što će biti prilično teško dostići.

Osim potpuno električnih modela, rešenje su hibridne varijante koje se odlikuju dobrim performansama, prihvatljivom cenom i manjom emisijom ugljen-dioksida.

Možda se na kraju ipak vratimo dizelašima, posebno nakon Bošove revolucionarne tehnologije koja omogućava novim dizela motorima izbacivanje azotnih oksida za čak 90 odsto manje u odnosu na trenutno stanje.

Najčistiji brendovi

Šampion iz 2016, Pežo je, baš zahvaljujući odličnoj prodaji u SUV segmentu, pao na drugo mesto uz povećanje emisije CO2 sa 101,8 g/km na 104,5 g/km. Njegovo mesto je zauzela Tojota koja, uz odricanje od dizelaša, forsira hibridne modele. Kako gotovo polovina novoregistrovanih “tojota” ima hibridni pogon ne čudi liderska pozicija i emisija od 101,2 grama CO2 po kilometru.

U prvih deset su i, ovim redosledom, Sitroen, Reno, Suzuki, Fijat, Nisan, Škoda, Dačija i Seat. Uz Folksvagen i Kiju, svi oni emituju manje od 120 g CO2/km. Od 20 najprodavanijih marki, Mazda je poslednja sa 131,2 g CO2/km.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

MONDO/Stefan Stojanović ilustracija
Porast ugljen dioksida u vazduhu prvi put u poslednjih deset godina
MONDO/Stefan Stojanović ilustracija

Prvi put u poslednjih deset godina u Evropi je porastao nivo emisije ugljen dioksida kod novih automobila, saopštila je analitičarska kuća JATO Dynamics. Prosečna emisija CO2 je prošle godine bila za 0,3 g/km veća nego u 2016. Analiza je sprovedena na 23 evropska tržišta, a rezultati su pokazali da je 2017. prosečna emisija CO2 iznosila 118,1 g/km.

Glavni krivac za ovaj porast je opšta kampanja protiv dizelaša, koja je kulminirala prvom zabranom za ta vozila u Hamburgu, koju prati sve više prodatih modela sa benzinskim motorima. A upravo oni emituju u atmosferu više gasa CO2, koji je jedan od najodgovornijih za klimatske promene i globalno otopljavanje.

Prema statističkim podacima, najveći “emiteri” ugljen-dioksida su sportski automobili, kompaktni monovolumeni, poput “reno senika” i trenutno najpopularnija SUV grupa vozila. Oni u proseku izbacuju 153 (sportski modeli), odnosno 133 grama CO2 po pređenom kilometru (druge dve kategorije).

U 2017. dizelaši su emitovali 117,9 g CO2/km, a benzinci 123,4 g CO2/km. Ova prednost na strani novih dizela je posebno zanimljiva ako se zna da su ovi motori, u proseku, snažniji od benzinskih – 142 u odnosu na 123 KS.

Međutim, broj prodatih dizelaša u prošloj godini je neverovatno pao, a taj trend se nastavlja i u ovoj. Na kraju 2017. dizelaši su držali samo 43,7 odsto, što je najlošiji rezulat još od 2002. godine.

Njihov pad je pratio neverovatan skok od 11 odsto u prodaji benzinskih modela. Veliki porast prodaje su zabeležili i električni automobili, ali oni su i dalje minimalno zastupljeni u ukupnom broju prodatih automobila jer su većini građana i dalje preskupi uz ograničenu autonomiju.

Posle koliko se isplati električni automobil

Uz to, prema nekim istraživanjima električni automobili će dovesti do povećanja zagađenja u delovima sveta gde se električna energija u najvećem procentu dobija sagorevanjem uglja i gasa, kao što je slučaj u Kini, ali i na američkom Srednjem zapadu.

Evropska komisija je propisala da do 2021. nivo CO2 po pređenom kilometru ne sme biti veći od 95 grama, što će biti prilično teško dostići.

Osim potpuno električnih modela, rešenje su hibridne varijante koje se odlikuju dobrim performansama, prihvatljivom cenom i manjom emisijom ugljen-dioksida.

Možda se na kraju ipak vratimo dizelašima, posebno nakon Bošove revolucionarne tehnologije koja omogućava novim dizela motorima izbacivanje azotnih oksida za čak 90 odsto manje u odnosu na trenutno stanje.

Najčistiji brendovi

Šampion iz 2016, Pežo je, baš zahvaljujući odličnoj prodaji u SUV segmentu, pao na drugo mesto uz povećanje emisije CO2 sa 101,8 g/km na 104,5 g/km. Njegovo mesto je zauzela Tojota koja, uz odricanje od dizelaša, forsira hibridne modele. Kako gotovo polovina novoregistrovanih “tojota” ima hibridni pogon ne čudi liderska pozicija i emisija od 101,2 grama CO2 po kilometru.

U prvih deset su i, ovim redosledom, Sitroen, Reno, Suzuki, Fijat, Nisan, Škoda, Dačija i Seat. Uz Folksvagen i Kiju, svi oni emituju manje od 120 g CO2/km. Od 20 najprodavanijih marki, Mazda je poslednja sa 131,2 g CO2/km.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

MONDO/Stefan Stojanović ilustracija
Porast ugljen dioksida u vazduhu prvi put u poslednjih deset godina
MONDO/Stefan Stojanović ilustracija

Prvi put u poslednjih deset godina u Evropi je porastao nivo emisije ugljen dioksida kod novih automobila, saopštila je analitičarska kuća JATO Dynamics. Prosečna emisija CO2 je prošle godine bila za 0,3 g/km veća nego u 2016. Analiza je sprovedena na 23 evropska tržišta, a rezultati su pokazali da je 2017. prosečna emisija CO2 iznosila 118,1 g/km.

Glavni krivac za ovaj porast je opšta kampanja protiv dizelaša, koja je kulminirala prvom zabranom za ta vozila u Hamburgu, koju prati sve više prodatih modela sa benzinskim motorima. A upravo oni emituju u atmosferu više gasa CO2, koji je jedan od najodgovornijih za klimatske promene i globalno otopljavanje.

Prema statističkim podacima, najveći “emiteri” ugljen-dioksida su sportski automobili, kompaktni monovolumeni, poput “reno senika” i trenutno najpopularnija SUV grupa vozila. Oni u proseku izbacuju 153 (sportski modeli), odnosno 133 grama CO2 po pređenom kilometru (druge dve kategorije).

U 2017. dizelaši su emitovali 117,9 g CO2/km, a benzinci 123,4 g CO2/km. Ova prednost na strani novih dizela je posebno zanimljiva ako se zna da su ovi motori, u proseku, snažniji od benzinskih – 142 u odnosu na 123 KS.

Međutim, broj prodatih dizelaša u prošloj godini je neverovatno pao, a taj trend se nastavlja i u ovoj. Na kraju 2017. dizelaši su držali samo 43,7 odsto, što je najlošiji rezulat još od 2002. godine.

Njihov pad je pratio neverovatan skok od 11 odsto u prodaji benzinskih modela. Veliki porast prodaje su zabeležili i električni automobili, ali oni su i dalje minimalno zastupljeni u ukupnom broju prodatih automobila jer su većini građana i dalje preskupi uz ograničenu autonomiju.

Posle koliko se isplati električni automobil

Uz to, prema nekim istraživanjima električni automobili će dovesti do povećanja zagađenja u delovima sveta gde se električna energija u najvećem procentu dobija sagorevanjem uglja i gasa, kao što je slučaj u Kini, ali i na američkom Srednjem zapadu.

Evropska komisija je propisala da do 2021. nivo CO2 po pređenom kilometru ne sme biti veći od 95 grama, što će biti prilično teško dostići.

Osim potpuno električnih modela, rešenje su hibridne varijante koje se odlikuju dobrim performansama, prihvatljivom cenom i manjom emisijom ugljen-dioksida.

Možda se na kraju ipak vratimo dizelašima, posebno nakon Bošove revolucionarne tehnologije koja omogućava novim dizela motorima izbacivanje azotnih oksida za čak 90 odsto manje u odnosu na trenutno stanje.

Najčistiji brendovi

Šampion iz 2016, Pežo je, baš zahvaljujući odličnoj prodaji u SUV segmentu, pao na drugo mesto uz povećanje emisije CO2 sa 101,8 g/km na 104,5 g/km. Njegovo mesto je zauzela Tojota koja, uz odricanje od dizelaša, forsira hibridne modele. Kako gotovo polovina novoregistrovanih “tojota” ima hibridni pogon ne čudi liderska pozicija i emisija od 101,2 grama CO2 po kilometru.

U prvih deset su i, ovim redosledom, Sitroen, Reno, Suzuki, Fijat, Nisan, Škoda, Dačija i Seat. Uz Folksvagen i Kiju, svi oni emituju manje od 120 g CO2/km. Od 20 najprodavanijih marki, Mazda je poslednja sa 131,2 g CO2/km.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.