Spremate se za proleće?

Autor:

Stručnjaci otkrivaju gde "početnici" najčešće greše u vežbanju.

Spremate se za proleće? Foto: Guliver/Getty images, dragana991

Od suviše čestih treninga, do neispavanosti, evo kako da izbegnete česte početničke greške u vežbanju.

Nemate jasan cilj

Važan deo novog životnog stila, koji podrazumeva i novi režim vežbanja, je jasna ideja o onome što želite da postignete.

Ali, važno je da ne ulazite u tu novu "priču" sa nerealnim očekivanjima.

Trebalo bi da pravite planove koje možete da ostvarite, i što je jako važno, u kojima možete da istrajete.

"Jedna od najvećih grešaka koje možete da napravite je da nemate jasno definisano šta je to što želite da postignete, i da nemate plan kako da to izvedete", objašnjava za "Dejli mejl" personalni istruktor Džejms Smit.

"Često se dešava da ljudi nisu spremni da potpuno promene svoj način života, tako da se uvek trudimo da napravimo plan koji podrazumeva male korake, tako da neko ko počinje da vežba može da istraje u svojoj nameri tokom dužeg vremenskog perioda."

To podrazumeva, između ostalog, menjanje programa vežbi s vremena na vreme, jer je tako manja verovatnoća da vam sve dosadi, a i rezultati će biti bolji.

Zanemarujete važnost pravilne ishrane

Jako je važno da se hranite kako treba, jer vežbanje u suprotnom neće dati rezultate.

"Naglo smanjenje kalorijskog unosa, ili bilo kakva ekstremna dijeta, gotovo nikad ne daju rezultate", kaže Smit.

Za početak, vodite računa o jednostavnim stvarima: pobrinite se da unosite dovoljno vode, da spavate dovoljno, i da jedete namirnice koje su dobri izvori proteina, zdravih masti, kao i puno voća i povrća.

Planiranje je važno, ako planirate da promenite način ishrane, trebalo bi da imate plan šta ćete i kada jesti za nekoliko dana unapred u svakom trenutku. Na taj način ćete moći da računate da ćete uvek imati spreman zdrav obrok, što smanjuje verovatnoću da ćete jesti nešto nekvalitetno i nezdravo.

Ovde je "prosta matematika" sve što vam je potrebno.

Ako želite da smršate, morate da potrošite više kalorija nego što unesete. Ali, ne tako što ćete prosto "prestati da jedete". Jedini način da postignete svoj cilj je da napravite ravnotežu između unosa ugljenih hidrata, zdravih masti i proteina, što je razlog više da planirate obroke.

Suviše brzo počinjete da vežbate suviše intenzivno

Postoje jednostavni načini da povećate nivo fizičke aktivnosti u toku dana, a da ne dovodite sebe u situaciju da ste posle treninga na ivici da se ispovraćate od napora.

Nemojte potcenjivati efekte "usputnih" aktivnosti kakve su recimo hodanje ili korišćenje stepenica umesto lifta.

I setite se cele one priče o "10.000 koraka u toku dana". Pokušajte da merite koliko prepešačite prosečno u toku nedelje. A onda pokušajte da svake nedelje taj "prosek" popravite, malčice bar. To je zgodan i relativno jednostavan način da povećate kalorijski deficit.

Ne odmarate se dovoljno

Vežbanje je sjajna stvar, ali imajte u vidu da vam je i odmor nepohodan ako želite da budete zdravi i u dobroj formi.

Kad planirate nedeljni raspored aktivnosti, obavezno "uračunajte" i vreme za odmor.

"Organizmu je potrebno vreme da se oporavi od treninga, tako ćete postići mnogo bolje rezultate", savetuje Smit.

"Zbog toga morate isplanirati i dane za odmor. Telu je potrebno neko vreme da se oporavi od ponavljanog metaboličkog stresa tokom treniga. Uz pravilnu ishranu, dva dana 'odmora' nedeljno će vam biti sasvim dovoljna", kaže on.

Ali, "dani odmora" ne znače da treba vreme da provedete sedeći. Tim danima ne bi trebalo da trenirate, ali duža šetnja je odličan način da budete fizički aktivni i u vreme "odmora i oporavka".

I ne zaboravite koliko je san važan. Sedam ili osam sati tokom noći se preporučuju, a ako trenirate još je važnije da spavate dobro. Možda mislite da "možete da nespavate", ali to nije slučaj. Morate da spavate dovoljno da biste bili zdravi, ali i da biste uspeli da se oslobodite viška kilograma.

Budite realni

Pre nego što puni entuzijazma zakažete treninge za svaki drugi dan, razmislite da li možete fizički to da izvedete. Napravite plan koji možete da uskladite sa ostalim obavezama koje imate tokom nedelje. U suprotnom, bićete isfrustrirani ako budete morali da otkazujete vežbanje u poslednjem trenutku, i veća je verovatnoća da ćete odustati.

Ako ne možete da stignete da vežbate više od dva ili tri puta nedeljno, i to je u redu. Znate već kako to ide, i "pola sata vežbanja je bolje od nula sati vežbanja".

Evo male pomoći:

Jedna vežba za celo telo

Izvor: MONDO

Izvor: MONDO

Koliko često i koliko dugo bi trebalo da vežbate


Povezano

Sve vesti