Virtuelni pokretači trendova: Stvarni društveni fenomen

Autor:

Ovo su virtuelni "trendseteri"!

1
A- A A+

Teško ih je izbeći. Pokretači trendova su svuda: Instagram, Twitter, Facebook, Snapchat, YouTube itd. Marke ih vole zbog njihove sposobnosti da utiču na desetine hiljada pratilaca. Međutim, u protekloj godini su se pojavile nove zvezde koje se takmiče sa njima. To su Lil Miquela, Shudu Gram, Ronnie Blawko ili Noonoouri. Oni su nova kategorija pokretača trendova, virtuelni su, i za veoma kratko vreme postali su megazvezde na društvenim medijima.

Ovo, istina, nije novi fenomen. Godine 2013, Marc Jacobs je dizajnirao kostime za nastup na svetskoj turneji Hatsune Miku, japanske virtuelne pop pevačice. Za svoju kolekciju proleće-leto 2016, Nicolas Ghesquière, šef umetničkog razvoja u Louis Vuittonu, je izabrao Lightning, virtuelnog lika iz video igre Final Fantasy, kao zaštitno lice za njegovu reklamnu kampanju za Seriju 4. Ali, u poslednje dve godine, uticaj i značaj ovih stvorenja koja su u potpunosti napravljena putem kompjuterskih programa su se povećali. I marke – za sada samo iz sveta mode i lepote – sve češće se vezuju za njihove talente kako bi dospeli do ciljne grupe "Milenijalaca".

Najčuvenija je Lil Miquela koja se prvi put pojavila krajem aprila 2016. godine. Ona je španskog, brazilskog i američkog porekla i ima zajednicu od 1.5 miliona pratilaca na Instagramu. Tokom poslednje Nedelje mode, ona je preuzela Instagram nalog marke Prada na dan revije za kolekciju jesen-zima 2018-2019. U februaru 2018. godine, ova zvezda sa društvenih mreža je takođe postala zaštitno lice za šminkerku Pat McGratha, i tako krenula stopama Naomi Campbell, Hailey Baldwin i Slick Woods.

View this post on Instagram

Grateful. ✨

A post shared by *~ MIQUELA ~* (@lilmiquela) on

Shudu, afrički top model, koju je u aprilu 2017. godine stvorio londonski modni fotograf Cameron James Wilsona, ima preko 151,000 pratilaca na Instagramu i sarađuje sa Pradom, Fenty (Rijanina modna marka) i Chanel. U avgustu ove godine, Olivier Rousteing, umetnički direktor kuće visoke mode Pierre Balmain, ju je uposlio kao deo njegove nove “Balmain armije”, zajedno sa Margot i Zhi, dva avatara koja su kreirana specijalno za tu priliku.

Noonoouri, nemački top model kreiran u februaru 2018. godine, već ima 182,000 pratilaca i sarađuje sa svojim omiljenim dizajnerima: Jacquemus, Gucci, Versace i Buccellati. Ona je preuzela Diorov Instagram nalog 25. maja 2018. tokom revije za kolekciju za 2019. godinu koja se održavala u Grandes Écuries u dvorcu Chantilly. Ona je nedavno regrutovana od strane Diora za promociju njihovog novog ruža za usne Rouge Dior Ultra Rouge.

Pored njih, tu su još i Bermuda sa 119.000 pratilaca, Ronnie Blawko (jedini muškarac među njima) sa 134.000 pratilaca i tako dalje.

Stvarno angažovani karakteri

Ako ste pomislili da su oni jednostavna bića bez karaktera, niste u pravu! Lil Miquela je model, ali je takođe pevačica i aktivista u kampanji za pokret Black Lives Matter, posvećena je borbi za prava imigranata i transrodnih osoba, i vrlo se otvoreno identifikuje kao član LGBT zajednice.

Bermuda, sa druge strane, glasno podržava predsednika Donalda Trampa, pozira sa pištoljem na kuku, i izjašnjava se kao ponosna “konzervativna belkinja”. Ukratko, isto kao u stvarnom životu.

View this post on Instagram

@lilmiquela you can only hide for so long

A post shared by Bermuda (@bermudaisbae) on

NIKAD VIĐENO: Znate li u šta gledate? (VIDEO)

Zašto nas virtuelni likovi fasciniraju?

Povezano

Sve vesti