Rezultati studije minhenskog Ifo instituta za ekonomska istraživanja, koji su pokazali kako su električni automobili ukupno gledano daleko prljaviji od dizelaša, već je demantovana.
Portal Electrek je predstavio analizu koja otkriva brojne greške koje su dovele do, kako smatraju, pogrešnih zaključaka.
Pre svega, sve je bazirano na primeru zagađenja nemačke elektroenergetske mreže, koja je jedna od najprljavijih u Evropi zbog značajnog korišćenja uglja. Međutim, u narednih deset godina Nemačka planira da čak dve trećine proizvodnje električne energije bude iz obnovljivih izvora.
IFO studija navodi i kako baterije iz električnih automobila postaju opasan otpad nakon 150.000 kilometara, odnosno 10 godina korišćenja. Ovaj portal da ovaj podatak nije tačan, jer proizvođači električnih vozila recikliraju baterije, koje sadrže vredne elemente i nakon što im prođe životni vek.
S druge strane navodi se primer klasičnih olovnih akumulatora iz klasični automobili, koji su, u stvari, taj pravi opasni otpad.
Problematična studija se bazirala na starom NEDC ciklusu merenja potrošnje i emisije izduvnih gasova, a ne na novom WLTP-u.
Ipak, jedna od najvećih grešaka studije jeste poređenje ukupno životnog ciklusa (proizvodnja i korišćenje) gde je kod električnih automobila uračunata i proizvodnje baterija i struje, kojom se ona naknadno napajaju, a nije uračunato koliki uticaj na životnu okolinu ima proizvodnja dizel goriva i njegovog prevoza do pumpi.
Portal Electrek, na kraju, navodi da je ugao same studije problematičan jer na zastareo način gleda na električnu revoluciju u autoindustriji. Takođe, kako se sve više električne energije dobija iz obnovljivih izvora, električna vozila će postajati sve "čistija".
POGLEDAJTE MONDO TV PRILOG O NAJPRODAVANIJEM ELEKTRIČNOM AUTOMOBILU U EVROPI:
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.