Na pomolu mala ELEKTRIČNA revolucija: Novi hibridi

Da li nam uskoro stižu deleko jeftiniji automobili sa hibridnim pogonom?

Kompanija Kontinenal će na ovogodišnjem frankfurtskom sajmu automobila, koji se održava početkom septembra, predstaviti novo električno rešenje namenjeno kako benzinskim, tako i dizel motorima.

Reč je o inovativnom 48-voltnom hibridnom pogonu koji sadrži električni motor snage 30 kWh.

Mnogi proizvođači imaju slične sisteme već ugrađene u svoje modele pod nazivom "blagi hibrid".

Međutim, za razliku od postojećih rešenja, ovde je 48-voltni sistem repozicioniran u pogonskom sistemu. Elektromotor više nije postavljen na radilici ispred motora sa unutrašnjim sagorevanjem, nego iza njega – između motora sa unutrašnjim sagorevanjem i menjača. To znači da ovaj novi hibridni sistem omogućava istu funkcionalnost kao i aktuelna potpuno hibridna vozila. Ključna komponenta je novi elektromotor sa vodenim hlađenjem, čiji je maksimalni učinak udvostručen na 30 kW u poređenju sa prethodno korišćenim. Zbog toga je moguća električna vožnja do brzine od 80 do 90 km/h.

Programeri su uspeli da dupliraju snagu uz zadržavanje malih dimenzija motora i neznatne razlike u masi.

Tokom rekuperacije, nova tehnologija je mnogo efikasnija nego što je to ranije bio slučaj, jer su gubici nastali u sistemu električnog pogona prepolovljeni.

S obzirom na nove WLTP propise koji su na snazi od 1. septembra 2018. godine, 48-voltna tehnologija velike snage mogla bi još više da se razvije.

Ako bi se ovom rešenju dodao i sistem dopunjen tehnologijom punjenja i većom baterijom, to bi omogućilo čak i plug-in hibridni pogon sa 48-voltnom tehnologijom.

Uz to, navodi se da će ceo sistem biti jeftiniji od konkurencije, a posebno u odnosu na postojeće hibridne sistemu koji rade na visokom naponu.

Uticaće pozitivno na potrošnju goriva, kao i na emisiju izduvnih gasova.

Njegovim korišćenjem će se smanjiti emisija CO2 za 20 odsto, u odnosu na klasične motore, a za 10 odsto u odnosu na pogone sa blagom hibridnom asistencijom.

Ako se ove emisione prognoze ostvare i u praksi, onda bismo ovakve sisteme mogli da vidimo vrlo brzo na ulicama.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Kompanija Kontinenal će na ovogodišnjem frankfurtskom sajmu automobila, koji se održava početkom septembra, predstaviti novo električno rešenje namenjeno kako benzinskim, tako i dizel motorima.

Reč je o inovativnom 48-voltnom hibridnom pogonu koji sadrži električni motor snage 30 kWh.

Mnogi proizvođači imaju slične sisteme već ugrađene u svoje modele pod nazivom "blagi hibrid".

Međutim, za razliku od postojećih rešenja, ovde je 48-voltni sistem repozicioniran u pogonskom sistemu. Elektromotor više nije postavljen na radilici ispred motora sa unutrašnjim sagorevanjem, nego iza njega – između motora sa unutrašnjim sagorevanjem i menjača. To znači da ovaj novi hibridni sistem omogućava istu funkcionalnost kao i aktuelna potpuno hibridna vozila. Ključna komponenta je novi elektromotor sa vodenim hlađenjem, čiji je maksimalni učinak udvostručen na 30 kW u poređenju sa prethodno korišćenim. Zbog toga je moguća električna vožnja do brzine od 80 do 90 km/h.

Programeri su uspeli da dupliraju snagu uz zadržavanje malih dimenzija motora i neznatne razlike u masi.

Tokom rekuperacije, nova tehnologija je mnogo efikasnija nego što je to ranije bio slučaj, jer su gubici nastali u sistemu električnog pogona prepolovljeni.

S obzirom na nove WLTP propise koji su na snazi od 1. septembra 2018. godine, 48-voltna tehnologija velike snage mogla bi još više da se razvije.

Ako bi se ovom rešenju dodao i sistem dopunjen tehnologijom punjenja i većom baterijom, to bi omogućilo čak i plug-in hibridni pogon sa 48-voltnom tehnologijom.

Uz to, navodi se da će ceo sistem biti jeftiniji od konkurencije, a posebno u odnosu na postojeće hibridne sistemu koji rade na visokom naponu.

Uticaće pozitivno na potrošnju goriva, kao i na emisiju izduvnih gasova.

Njegovim korišćenjem će se smanjiti emisija CO2 za 20 odsto, u odnosu na klasične motore, a za 10 odsto u odnosu na pogone sa blagom hibridnom asistencijom.

Ako se ove emisione prognoze ostvare i u praksi, onda bismo ovakve sisteme mogli da vidimo vrlo brzo na ulicama.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Kompanija Kontinenal će na ovogodišnjem frankfurtskom sajmu automobila, koji se održava početkom septembra, predstaviti novo električno rešenje namenjeno kako benzinskim, tako i dizel motorima.

Reč je o inovativnom 48-voltnom hibridnom pogonu koji sadrži električni motor snage 30 kWh.

Mnogi proizvođači imaju slične sisteme već ugrađene u svoje modele pod nazivom "blagi hibrid".

Međutim, za razliku od postojećih rešenja, ovde je 48-voltni sistem repozicioniran u pogonskom sistemu. Elektromotor više nije postavljen na radilici ispred motora sa unutrašnjim sagorevanjem, nego iza njega – između motora sa unutrašnjim sagorevanjem i menjača. To znači da ovaj novi hibridni sistem omogućava istu funkcionalnost kao i aktuelna potpuno hibridna vozila. Ključna komponenta je novi elektromotor sa vodenim hlađenjem, čiji je maksimalni učinak udvostručen na 30 kW u poređenju sa prethodno korišćenim. Zbog toga je moguća električna vožnja do brzine od 80 do 90 km/h.

Programeri su uspeli da dupliraju snagu uz zadržavanje malih dimenzija motora i neznatne razlike u masi.

Tokom rekuperacije, nova tehnologija je mnogo efikasnija nego što je to ranije bio slučaj, jer su gubici nastali u sistemu električnog pogona prepolovljeni.

S obzirom na nove WLTP propise koji su na snazi od 1. septembra 2018. godine, 48-voltna tehnologija velike snage mogla bi još više da se razvije.

Ako bi se ovom rešenju dodao i sistem dopunjen tehnologijom punjenja i većom baterijom, to bi omogućilo čak i plug-in hibridni pogon sa 48-voltnom tehnologijom.

Uz to, navodi se da će ceo sistem biti jeftiniji od konkurencije, a posebno u odnosu na postojeće hibridne sistemu koji rade na visokom naponu.

Uticaće pozitivno na potrošnju goriva, kao i na emisiju izduvnih gasova.

Njegovim korišćenjem će se smanjiti emisija CO2 za 20 odsto, u odnosu na klasične motore, a za 10 odsto u odnosu na pogone sa blagom hibridnom asistencijom.

Ako se ove emisione prognoze ostvare i u praksi, onda bismo ovakve sisteme mogli da vidimo vrlo brzo na ulicama.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.