BMW je najozbiljnijim zaokretom, pa možda i u celoj svojoj istoriji dugoj više od 100 godina. Ok, možda je veća bila odluka kada su krajem tridesetih godina prošlog veka predstavili prve četvotočkaše, nakon 20 godina u isključivo avio-industriji...
No, prema pisanju portala Automobile Magazine, Bavarci planiraju da "ubiju" veliki broj postojećih modela. Nakon GT-a serije 3, najavljeno je (očekivano) gašenje MPV modela iz serije 2, a pominju se i brojni kabrioleti – i to iz serije 2, serije 8, ali i nedavno lansirani Z4. Prema autoru analize, ovi modeli neće dobiti svoje naslednike.
Ista sudbina čeka i modele i3 i i8, kao i legendarnu seriju 7 u verziji sa standardnim međuosovinskim rastojanjem, jer je duži model daleko više prodaje, posebno na kineskom tržištu.
Moguće je da ni zanimljivi krosover X2 ne doživi sledeće generaciju, jer se prodaje daleko lošije od modela X1.
Razlog za sve ovo je finansijske prirode. Od 2015. godine, cene akcija BMW-a u Evropi pale su sa 122 na 65 evra – smanjenje od 47 procenata. Prošle godine zarada od prodaje automobila opala je za 22 procenta na 6,2 milijarde evra, a prema prvim zvaničnim procenama, ove godine će se nastaviti pad u iznosu od 4,5 do 6,5 procenata.
BMW se bori da zaradi na prodaji automobila koji koštaju manje od 40.000 evra, a to su modeli iz serija 1 i 2, kao i bazične "trojke".
Pa šta će onda preživeti?
Pored par klasičnih sedana (serija 3 i 5), tu su i ove godine predstavljeni kupei s četvoro vrata iz serija 2 i 8, i naravno brojni SUV/krosover modeli.
Najavljen je nov model X8, kupe-krosover ogromnog X7.
Bavarci će forsirati i M modele, a posebno će biti zanimljiv X8 u M Performance i "punokrvnom" M izdanju.
Budućnost BMW-a je slovo "i"
Prvi potpuno električni BMW model, i3, biće zamenjen električnim, kao i modelom sa gorivnim ćelijama. Naslednik modela i8 imaće poboljšani elektromotor od oko 200 KS i jači dvolitarski četverocilindraš od 340 KS. Sa oko 550 konjskih snaga, biće to hibridni model odličnih performansi.
BMW je imao u planu i modele i8M sa 680 KS i i9M sa 750 KS, ali se od njih odustalo.
Kroz dve godine trebalo bi da se pojavi električni krosover i6, produkcijska verzija koncepta iNEXT, u nekoliko verzija. Najslabija će imati motor od 335 KS, baterije od 63 kWh koji će davati autonomiju od oko 460 kilometara i ubrzanje do "stotke" za 4,5 sekunde. Jača verzija će razvijati 435 "konja", energetski paket od 92 kWh – domet od 560 kilometara, a do 100 na sat će stizati za 3,5 sekundi.
Najjači i6 će imati jedan motor od oko 200 KS na prednjoj osovini, a drugi od oko 340 KS na zadnjoj. Zahvaljujući ovim motorima, do 100 km/h će mu trebati samo 2,8 sekundi. Uprkos tome, najavljena je autonomija od čak 600 kilometara.
Maksimalna brzina i6 će biti 200 kilometara na sat što je daleko više od 155 km/h, koliko maksimalno može da ide i3, dok će i8 ići i preko 250 km/h.
Uskoro stiže i potpuno iX3, električna verzija modela X3, kao i i4, koji će se bazirati na seriji 3. Za četiri godine se očekuje i i7, električni pandan sedanu serije 7.
U analizi se pominje i da će snaga punjenja u narednih pet godina biti značajno povećana sa 120 na 350 kW, dok će se manji elektromobili punuti za 10 minuta, a veliki električni SUV-ovi za manje od 20 minuta.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagramstranicama.