MONDO: Treba vam majstor? Samo kliknite mišem

Svako ko se uhvatio u koštac sa nabavkom materijala,traženjem majstora, zna da i pokvarena sijalica može da bude problem. U Srbiji nepunu godinu radi internet servis "Tender5" koji spaja potrebe građana i izvođača radova.

6
A- A A+

Ovaj sistem omogućava građanima da u kratkom vremenskom roku i bez stresa dobiju uslugu koja im je potrebna, i to po sistemu javnog nadmetanja (tendera), a izvođačima radova da dođu do posla.

Za korisnike ovog sajta verovatno je najznačajnija činjenica da mogu besplatno da okače zahtev za majstora, a praktično o svemu ostalom brine sistem.

Koncepcija rada servisa zasnovana je na formiranju baze podataka sa izvođačima radova koji na servisu imaju svoje prezentacije i pozivanja klijenata na korišćenje usluga servisa.

"Odlučili smo se za ovu, totalno neuređenu oblast jer smo uvideli šansu da umesto pojedinačnih sajtova izvođača radova, oglašivača po principu žutih strana, ponudimo kompletnu uslugu na jednom mestu – klijentima nalazimo majstore, a majstorima nalazimo posao", kaže za MONDO jedan od osnivača i vlasnik sajta Vladimir Arnautović.

Kako servis funkcioniše?


Sajt je vizuelno prilično jednostavan, bez dodatnih efekata, jer, kako kaže Arnautović, ljudi koji dolaze na sajt su različitih kategorija i nisu svi internet magovi. Poslovi su podeljeni po kategorijama koje su jasno podeljene – gipsarski radovi i moleraj, vodoinstalaterski radovi, keramički i stolarski radovi pa sve do selidbi i transporta, dezinfekcije, dezinsekcije, a uskoro će biti moguće i naći majstora za popravku rerne.

"Klijent potpuno besplatno šalje svoj zahtev u kom navodi svoje lične podatke, kao i kratak opis posla za koji traži majstora. Mi radimo verifikaciju zahteva, telefonski proveravamo, zato i insistiramo da to polje klijenti obavezno popune. Pokušali smo da predvidimo šta se sve nepoželjno može desiti - kao na primer situacija da klinac naručuje radove za komšinicu, i mislim da smo u tome i uspeli. Potom aktiviramo zahtev.

Tada svi majstori registrovani u toj kategoriji dobijaju SMS poruku i e-mail kojim ih obaveštavamo da ima posla iz njihove kategorije", objasnio nam je pokretač start-ap projekta.

Nakon toga izvođač radova odlazi na svoj profil i vidi kada je stigao zahtev, može da vidi detalje ponude i ako je zainteresovan on onda kupuje bonove – 5, 30, 90 ili više i na osnovu toga se određuje i za koliko poslova može da konkuriše- jedan bon je jedan posao. Cena bona je 199 dinara.

Firmi posle toga stiže predračun i onda on uplaćuje sumu od 995 dinara na naš račun, ako je uzeo pet bonova. Čim novac legne na račun, kuponi mu se dodaju i on ponovo odlazi na profil gde dobija kompletne podatke o klijentu, stupa u kontakt sa njim i dogovara se", kaže vlasnik sajta i ističe da ono što uvek savetujem ljudima je da se lično sastanu sa izvođačima, kojih inače može biti maksimalno pet, i sučele ih.

Kupljeni kuponi važe 12 meseci od datuma njihove kupovine. Nakon isteka perioda važenja neiskorišćeni kuponi postaće nevažeći i biće trajno izgubljeni, osim ako izvođač ne kupi novu grupu kupona pre isteka perioda važenja, u kom slučaju će se vreme obračunavati od datuma kupovine poslednje grupe kupona.Ponuda klijenta je aktivna sve dok se na javi pet majstora ili dok je klijent ručno ne zatvori, a produžava se na svakih pet dana.

Ono što je bitno reći je da su svi podaci zaštićeni, odnosno nisu javni, već se dostavljaju samo uz prethodnu saglasnost klijenta.

Interesantno je da klijenti mogu da ocenjuju majstore nakon završenih radova za pedantnost i kvalitet radova. Sve to je vidljivo na profilu firme, što opet olakšava onima koji traže majstore da se odluče.

"Klijentima sugerišemo da nije sve u novcu i da nije sve u vremenu. Nekome je bitnije jedno, nekome drugo. Na taj način šaljemo ljudima poruku "Vi birate i određujete uslove", a majstorima "Naša ambicija je vaš poslovni uspeh", navodi Vladimir Arnautović koji posebno naglašava da su sve firme članovi registrovane u Agenciji za privatne registre.

Za početak samo računar i papir


Arnautović kaže da je ovaj posao krenuo da mu se "krčka" u glavi 2012. godine kada je posle 18 godina rada kao projektant i glavni tehnolog elektro opreme u automobilskoj industriji ostao bez posla.

"Rešio sam da ne preskačem iz firme u firmu, već da krenem u stvaranje nekog sopstvenog biznisa.

Razgovarao sam sa suprugom koja me je zdušno podržala. Odlučio sam se za informacione tehnologije jer sam smatrao da je bolje da uložim u svoje obrazovanje nego da pokrenem proizvodnju za šta mi je trebalo mnogo novca", kaže Arnautović

"Imali smo neku malu ušteđevinu, pa sam upisao IT akademiju u Zemunu i u međuvremenu razmišljao kako da primenim svoje znanje. Ideja je bila sajt, ali mi je na kraju pomogao brat koji živi u Francuskoj, ima svoju firmu i koristi sajtove kao što je ovaj naš", otkrio nam je osnivač sajta.

"Takvih servisa ima dosta na zapadu, iskoristili smo ideju i prilagodili je našem tržištu. Dogovorili smo se u par rečenica šta želimo, ostalo je da ja detaljno razradim funkcionalnost, oformim tim i to napravim. Uspeo sam u tome, u junu 2013. godine smo postavili sajt, i već prvog dana stiglo nam je 20 zahteva, ali budući da nismo imali dovoljno firmi koji bi radove izvodile, stopirali smo sajt i pokrenuli ga ponovo u septembru."

Osim njega i brata, u posao se uključio kum i dugogodišnji prijatelj koji je pronašao pravog programera i napravio neku vrstu baze kontakata koje je trebalo ostvariti  pre početka rada sajta.

"Brat je finasirao izradu ovog projekta, a ja sam se bavio umrežavanjem ljudi, objavljivanjem nekih namera, marketinškim poslovima. I danas smo tim,iako njih trojica rade neke druge poslove, a ja sam se u potpunosti posvetio ovome. Sve odluke i dalje donosimo zajedno" , ponosan je Arnautović.

Veliku podršku ovoj "četvorci" pružio je direktor zemunske IT Akademije Nikola Subotić, koji je već skoro godinu dana tu za konstruktivne savete. Pomogli su mi i bivši predavači oko tehničkih problema koje smo imali na početku, a i u kampanji koju smo organizovali ubrzo po osnivanju.

Kako kaže, veliku ulogu su odigrale i društvene mreže - Facebook i Twitter, jer su tako obaveštavali ljude o servisu, ali i prenošenje vesti o sajtu "od uha do uha."

Arnautović ističe da su im za početak bili potrebni računar, i četiri risa papira.

"Kasnije je već morao da se ulaže novac. Platili smo dizajn, reklamne pamflete, moje obuke i odlaske na seminare, jer morao sam da se dodatno obrazujem kako je sajt rastao i broj klijenata se povećavao."

Do sada je u servis uloženo oko 12.000 evra, ali Arnautović naglašava da tek predstoji rad i ulaganje jer im je u planu reorganizacija sajta kako bi bio funkcionalniji.

"Najbitnije nam je da možemo da podmirujemo troškove firme i da imamo dovoljno novca da sajt unapredimo.

Nismo želeli da radimo po principu "Uzmi pare i beži", već da napravimo kvalitetan servis koji će opstati na tržištu tako što će zadovoljiti obe strane, privući što više klijenata i tako rasti", izričit je Arnautović.

Ovaj servis danas ima preko 150 članova, a do sada je bilo 70 zahteva za radove, što ističe osnivač servisa nije loše kada se uzme u obzir da tokom zime "zamru" aktivnosti oko uređenja kuća i stanova.

"Cilj nam je da do juna taj broj poraste na 200-250 firmi, a da bismo došli do tog broja važno je da razgovaram lično sa našim članovima i saznam šta je to što bi oni želeli da bude unapređeno. Tokom zime sam već krenuo u akciju i nadam se konkretnim rezultatima", optimističan je Arnautović.

Tagovi:

Povezano

Sve vesti