Za upravljanje motornim čamcem bez dozvole, zakonom su propisane kazne od pet do 80 hiljada dinara.
Beograđanin Nenad M. (34), vlasnik rečnog vozila koje je potonulo posle požara, srećom nije životno ugrožen. Pušten je na kućno lečenje nakon što su mu ustanovljene opekotine donjih ekstremiteta. Njegov prijatelj A. K. (34) prošao je bez povreda, jer je odmah skočio u reku. Ova nesreća podsetila je na slučajeve u kojima su upravo gliseri bili glavni vinovnici nezgoda na Savi i Dunavu. Osim naletanja na skutere i čamce, najstrašniji slučaj se desio pre dve godine, kada je gliser prešao preko mladića koji je plutao rekom u traktorskoj gumi. Tom prilikom, Nikoli B. (28), nesrećnom momku, elisa motora je otkinula desnu nogu do kolena. Za glisiranje čamcima na Savi i Dunavu određeni su sektori gde je to moguće, a to su pre svega na Dunavu ispod Pančevačkog mosta, nizvodno i iznad mosta Zemun - Borča, na mestima gde svojom vožnjom neće ometati druge učesnike u plovidbi i gde nema plovila na obalama reka, objašnjavaju u Ministarstvu saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture. Velika brzina, neiskustvo i nepoznavanje ćudi reka mogu biti uzrok velikih nevolja. Rečna policija stražari i budno pazi reke. "Najveći problem je glisiranje od Ade Međice do Ušća, na potezu na kojem je to zabranjeno. Mi vršimo konstantne provere. Pri zaustavljanju kontrolišemo i da li je vozilo registrovano, i da li oni koji upravljaju gliserom za to imaju dozvolu", rekao je za "Novosti" komandir Milan Peković iz Rečne policije. "Slučajeva ima raznih, ali najskoriji je ovaj od pre dva dana, kada su momci hteli da isprobaju čamac, a nisu znali da je motor najverovatnije neispravan". Za mirnu i bezbednu plovidbu, potrebna je dozvola koja potvrđuje osnovna znanja, između ostalog, i o navigaciji, propisima na plovnim putevima, pružanju prve pomoći. Zainteresovani polažu ispit u Lučkoj kapetaniji pred nadležnom komisijom.
"Ukoliko se onaj ko upravlja motornim čamcem zatekne bez isprava za vožnju čamaca glisera, zakonom su propisane kazne od pet do 80 hiljada dinara", kažu u Ministarstvu saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture. "Osim toga, za bezbedno upravljanje, svaki čamac u plovidbi mora da ima odgovarajuću opremu, kao što su ispolac za vodu ili pumpu za izbacivanje vode, vesla, komplet prve pomoći, baterijsku lampu - noću, konpce za izvezivanje, protivpožarni aparat i pojaseve za spasavanje". Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici - MONDO Zabava, kao i na Twitteru @Mondo_zabava.