Putnici su počeli da pišu prijave za sve i svašta, pa inspekciji stižu o neke čudne i neopravdane žalbe.
On je podsetio da je broj opravdanih prijava ranije bio veći i u proseku je iznosio 50 odsto, dok su ove godine potrošači počeli da pišu prijave za "sve i svašta", pa inspekciji stižu "čudne" i neopravdane žalbe među kojima se nađu i fotografije insekata.
Broj postignutih dogovora između klijenata i agencija iznosio je od januara do oktobra 107, a ukupan iznos koji su agencije vratile putnicima je 2,9 miliona dinara, naveo je Arizanović u Privrednoj komori Srbije (PKS).
Najčešći razlozi za prijave su to što je nivo komfora manji od ugovorenog, smeštajni objekti nemaju programom utvrđeni sadržaj, udaljenost smeštajnog objekta je veća od grada ili mora nego što je to navedeno u ugovoru... rekao je Arizanović na zajedničkoj sednici Odbora Udruženja za turizam PKS i Privredne komore Beograda.
On je podsetio da turistička inspekcija godišnje dobija od 1.600 do 2.000 prijava, od čega se četvrtina odnosi na rad turističkih agencija, a tri četvrtine na rad ugostiteljskih objekata.
"Što se tiče rada turističkih agencija, broj prijava se kreće oko 500, plus minus 10 odsto, što znači da je ove godine broj prijava nešto veći", napomenuo je. Arizanović je na kraju ukazao da je broj žalbi putnika turističkoj inspekciji u Srbiji ispod jedan odsto, i manji je čak nego i u nekim razvijenim evropskim zemljama.
Ipak, kako je napomenuo, nedostaju podaci o tome koliko prijava rešavaju same agencije, pa će sada ta slika biti upotpunjena putem knjiga reklamacija čije je vođenje obavezno po novom Zakonu o zaštiti potrošača.