• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Evo na šta se najviše žale potrošači u Srbiji

Izvor Tanjug

Oko 15 odsto svih žalbi potrošača u Srbiji odnosi se na kvalitet obuće, posebno sportske obuće, oko 10 odsto se odnosi na kvalitet mobilnih telefona, nakon čega slede telekomunikacione usluge.

"To su najčešći problemi koje smo ustanovili u dosadašnjem radu, a pratimo ih kroz evidencije koje vode udruženja za zaštitu potrošača i na osnovu onoga što javljaju građani našem odeljenju za zaštitu potrošača" , rekla je Vesna Novaković, pomoćnica ministra u sektoru za zaštitu potrošača u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija u izjavi novinarima na predstavljanju novog Zakona o zaštiti potrošača u Regionalnoj privrednoj komori Subotica.

Ona je dodala da ne postoji veliki broj prijava koje se odnose na rok trajanja, zato što se građani u tim slučajevima prvenstveno obraćaju inspekcijama koje su za to zadužene.

Po pitanju kaznene politike u novom zakonu, pomoćnica ministra kaže da su i u novom zakonskom rešenju kazne iste i iznose od 300.000 do dva miliona dinara za pravna lica.

Takođe je naglasila da je novim zakonom olakšan pristup za podnošenje reklamacija potrošača, zbog nejasnoća i poteškoća iz prethodnog zakonskog rešenja u ovoj oblasti, pa je tako pojašnjen način podnošenja reklamacije, obaveze trgovaca po ovom pitanju, a rokovi su precizirani i skraćeni.

Tako je, po njenim rečima, rok za odgovor potrošaču skraćen sa 15 na osam dana i mora da sadrži tačno izjašnjenje trgovca i način na koji će reklamacija biti otklonjena.

"Ukoliko se reklamacija prihvati, rok za otklanjanje te nesaobraznosti je 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu. To je takođe precizirano zakonom" , rekla je Novaković.

Novaković je podsetila da je zakon počeo sa primenom 22. septembra ove godine, te da su izmene urađene u cilju jačanja institucionalnog okvira za sprovođenje politike zaštite potrošača i uloge nevladinih udruženja, kao i u cilju usklađivanja sa zakonodavstvom Evropske unije, odnosno obezbeđenja mehanizama za efikasnije sprovođenje zakona.

"Mi smo ovaj zakon radili u saradnji sa udruženjiam za zaštitu potrošača i brojni njihovi predlozi i sugestije su uvaženi, a takođe smo imali intenzivne javne rasprave sa predstavnicima komora, tako da je ovaj zakon produkt zajedničkog rada i privrede i nevladinih udruženja i nas kao državnog organa" , rekla je Novaković.

Sekretar odbora u Regionalnoj privrednoj komori Subotica Nebojša Ševo rekao je novinarima da je njihov interes, kao asocijacije koja se bavi interesima privrede, da se privredna društva, kao "strana sa manje prava" u ovom zakonu edukuju za njegovu primenu.

"Da se pripremamo da možemo na što bolji način da odgovorimo onim zahtevima koji su postavljeni zakonom i na taj način unapredimo svoju uslugu i ponudu i da nemamo problema sa eventualnim prigovorima koji se mogu desiti po ovom zakonu" , rekao je Ševo.

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

D

Kupio sam patike,D....an,pre 2meseca,nosio ih desetak puta,po malo,djonovi popucali,raspali se,ali vratili novac,odmah.

Obuca fals

Izgleda da sve sto je jeftino i ne vredi a najvise je kineskih proizvodjaca,koji rade za evropske firme.Kupis,bacis pare

special image