Stručna komisija za ispitivanje uzroka pada helikoptera Mi-17, koju je formirao komandant RV i PVO utvrdila je da je u poslednja dva minuta leta došlo do grešaka i nesporazuma, koji su bili ključni za nesreću
Do nesporazuma je došlo između pilota i kontrolora leta, koji "nemaju isti način razmišljanja i nisu naviknuti na zajednički rad".
Posada javlja visinu od 140 metara, misleći na visinu iznad piste, na šta kontrolor leta ne reaguje, jer očekuje da pilot govori o nadmorskoj visini, što je standardna procedura za civilne vazduhoplove.
S obzirom da ne zna da pilot govori o stvarnoj visini, kontrolor leta ga ne upozorava da sa te visine i ne može da vidi pistu, zbog niže baze oblaka, navodi se u izveštaju.
Zbog toga, dodaje se dalje, kontrolor preporučuje da helikopter zalebdi iznad piste, što je za taj tip helikoptera bez spoljne vidljivosti nemoguće.
Aerodrom "Nikola Tesla" nalazi se na 102 metra nadmorske visine, pa je zato kontrolor mislio da je helikopter 38 metara iznad piste, a on je u stvarnosti bio 140 metara.
Posmatrajući radarski odraz sa radara koji nisu namenjeni za precizno navođenje, kontrolor posadi daje informaciju da je tačno na pragu piste. Međutim, u tom trenutku helikopter se nalazi visoko i bočno udaljen od piste, konstatuje komisija.
Posada verovatno prebacuje pažnju van kabine helikoptera, pogledima traži pistu neposredno ispod i ispred helikoptera i stvara uslove za uvođenje helikoptera u nepravilan položaj, stoji u izveštaju.
U meteorološkom izveštaju koji je Komisiji dostavila Agencija Srbije i Crne Gore za kontrolu letenja (SMATSA), donji sloj oblaka je u 22:30 časova, neposredno pred pad helikoptera, bio 35 metara iznad zemlje, u 22:40 bio je 20 metara, a posle se spustio na nulu.
U 21:00 čas, baza najnižeg sloja oblaka bila je 80 metara, u 21:55 spustila se na 65, u 22:15 je pala na 60, a u 22:20 na 45 metara.