Električni trotineti postaju sve veći problem i u Srbiji.
Pre neki dan sedmogodišnji dečak je povređen u Beogradu kada je na njega, ispred zgrade u kojoj živi, naleteo električni trotinet. Dete je zadobilo oderotine od točka, kao i udarac u glavu volanom trotineta.
Kako ovo nije prvi, a verovatno ni poslednji slučaj naletanja električnih trotineta na pešake, sve se više priča kako će "država stati na kraj divljanju vozača električnih trotineta", piše Informer.
Prema saznanjima ovog lista, uskoro će biti promenjen Zakon o bezbednosti saobraćaja, a pred radnom grupom, koja priprema njegove izmene, stoji nekoliko predloga kojima će se regulisati korišćenje trotineta na javnim površinama. Neki od predloga su da će moći da se vozi isključivo biciklističkim stazama, a njihovi vozači će morati da nose kacige i svetloodbojne prsluke.
Tamo gde ne postoje staze, vozačima će biti dozvoljeno kretanje trotoarom, a brzinom brzog hoda pešaka, što je šest kilometara na sat, kažu u radnoj grupi.
Trenutno ovaj vid saobraćaja nije regulisan našim zakonima, pa saobraćajci nemaju pravo da ih zaustave, niti kazne. "Trotinetaši" to vešto koriste, voze brzo i bahato, zbog čega se bune i pešaci i vozači automobila, piše Informer.
Saobraćajni stručnjaci zato upozoravaju da vožnja električnih trotineta po trotoarima uopšte nije bezbedna, što dokazuje slučaj sedmogodišnjeg dečaka na koga je naleteo vozač trotineta.
Kako Informer nezvanično saznaje u saobraćajnoj policijim, novim zakonom će biti strogo zabranjena vožnja električnih trotineta po kolovozu.
"Najbliži smo slovenačkom modelu, gde se električni trotineti voze samo po biciklističkim stazama. Tamo gde ih nema, vozi se trotoarima, ali maksimalna brzina ne sme da bude veća od 6 km/h, što je brzina hoda pešaka. Vozači će morati da nose kacigu, kao i da imaju svetlosnu signalizaciju. I dalje tražimo najbolje rešenje, ali mislimo da je daleko bezbednije da se na istoj površini nađu pešak i trotinet, nego, recimo, autobus GSP-a i trotinet", kaže i sagovornik Informera i dodaje da je za kretanje ulicom potrebno da trotineti imaju svetla i migavce, a oni to nemaju.
Uz to, prema uputstvima proizvođača ne bi trebalo da se voze po kiši ili po putu koji ima neravnine veće od dva centimetra.
Iako se trenutno "nevidljivi" za zakon i saobraćajce, u slučaju da nekog povrede ili ubiju, vozači trotineta će krivično odgovarati, napominje Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
"Trotinete su na Zapadu nazvali 'tihi ubica'. Pešaci ih ne očekuju na trotoarima, pa povrh svega su i nečujni, tako da nikad ne znaš kada će ti se pojaviti iza leđa. Kod nas su zastupljeni trotineti koji mogu da idu i do 30 km/h. Veoma je opasno da se voze kuda idu pešaci. Ukoliko čoveka udari vozilo koje se kreće ovom brzinom, može da zaradi teške povrede, ali isto tako taj sudar može da se završi fatalno po pešaka", upozorava Okanović.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.