Problemi sa "najlepšom" komponentom automobila

Da li stakleni krovovi donose više muka, nego radosti?

Bilo da pričamo o porodičnom "reno seniku" ili luksuznom "mercedes CLS-u" stakleni, odnosno panoramski krov većini ljudi tera osmeh na lice. Još kad možete da se vozite pod staklenim krovom, posebno po nekom sunčanom jesenjem ili zimskom danu, onda je užitak potpun.

Ono što ljubiteljima ove opcije ide u prilog jeste da je ona sve popularnija komponenta u automobilima, odnosno nije više toliko ekskluzivna, kakva je bilo do pre samo nekoliko godina.

Međutim, lepota ima i svoju cenu. Ovde ne mislim samo na stvarnu cenu, koja može biti ne tako malo jer je stakleni krov ili deo nekog višeg paketa opreme ili potpuno zasebno opciona komponenta, koja se kao takva i posebno naplaćuje.

"Realna cena" staklenog krova su krije u sledećim tačkama:

Povećava toplotu u kolima

S obzirom da je u pitanju jedan veliki prozor, ovo deluje sasvim logično, posebno u letnjim mesecima. Iako je obično zatamnjen to ipak ne sprečava toplotu u potpunosti da uđe "preko krova". Rešenje je naravno ugrađena prekrivka, kojom sa jedne strane gubite funkciju gledanja u nebo, a s druge strane, ona ume u nekim slučajevima da "skuplja" toplotu u međuprostoru koja se zatim polako emituje u kabinu. Klima uređaj obično rešava taj problem, ali to znači da on treba još jače da radi.

Smanjuje prostor za glavu

Iako deluje da stakleni krov povećava prostor za glavu, on je zbog svoje konstrukcije, a naročito zbog prekrivke, zapravo smanjuje za nekoliko centimetara. Ako ste prilično visoki, obavezno obratite pažnju za ovu stavku, kako napred, tako i pozadi.

Ekstra je teret

Pri predstavljanju novog automobila proizvođači vole da istaknu koliko je on lakši od svog prethodnika. Ako je razlika preko 100 kilograma onda je to jedna od najbitnijih stavki u prezentaciji. Ali ako taj model dolazi sa staklenim krovom, onda se ta prednost anulira, jer debelo, ojačano staklo i druge komponente krova imaju pozamašnu masu. A to onda utiče na performanse i potrošnju.

Smanjuje čvrstoću karoserije

Ma koliko da je dobro uklopljen, ipak je panoramski krov jedan veliki prozor spakovan u jednu ili dve poveće rupe na krovu. Samim tim on neće moći da zameni klasičan metalni krov kada je čvrstoća karoserije u pitanju. Zbog toga je "Hjundai" počeo da testiranje prvog krovnog vazdušnog jastuka, koji bi trebalo da zaštiti putnike prilikom prevrtanja. Pogledajte video, kako je zamišljen da on radi:

Sigurnost!

Dolazimo i do najbitnije stavke, koja je sve aktuelnija. Staklo ima tu nezgodnu narav da puca. Ma koliko da je ojačano, a ono na krovu jeste i to veoma, dešava da pukne. Sa povećanjem broja modela koji imaju panoramski krov, došlo je i do povećanja slučajeva njegovog pucanja. Čak su se u priču uključili u američki istražni organi. Iako taj broj još uvek nije dramatičan, sama pomisao da u jednom trenutku može da vam se sruči srča u krilo (a bilo je i takvih slučajeva) tera na razmišljanje. Pogledajte kako je to izgledalo na jednom "infiniti" SUV modelu:

Šta vi mislite o panoramskim krovovima? Da li vas ove stavke mogu odbiti od kupovine tako opremljenog automobila? Pišite nam u komentarima…

Bilo da pričamo o porodičnom "reno seniku" ili luksuznom "mercedes CLS-u" stakleni, odnosno panoramski krov većini ljudi tera osmeh na lice. Još kad možete da se vozite pod staklenim krovom, posebno po nekom sunčanom jesenjem ili zimskom danu, onda je užitak potpun.

Ono što ljubiteljima ove opcije ide u prilog jeste da je ona sve popularnija komponenta u automobilima, odnosno nije više toliko ekskluzivna, kakva je bilo do pre samo nekoliko godina.

Međutim, lepota ima i svoju cenu. Ovde ne mislim samo na stvarnu cenu, koja može biti ne tako malo jer je stakleni krov ili deo nekog višeg paketa opreme ili potpuno zasebno opciona komponenta, koja se kao takva i posebno naplaćuje.

"Realna cena" staklenog krova su krije u sledećim tačkama:

Povećava toplotu u kolima

S obzirom da je u pitanju jedan veliki prozor, ovo deluje sasvim logično, posebno u letnjim mesecima. Iako je obično zatamnjen to ipak ne sprečava toplotu u potpunosti da uđe "preko krova". Rešenje je naravno ugrađena prekrivka, kojom sa jedne strane gubite funkciju gledanja u nebo, a s druge strane, ona ume u nekim slučajevima da "skuplja" toplotu u međuprostoru koja se zatim polako emituje u kabinu. Klima uređaj obično rešava taj problem, ali to znači da on treba još jače da radi.

Smanjuje prostor za glavu

Iako deluje da stakleni krov povećava prostor za glavu, on je zbog svoje konstrukcije, a naročito zbog prekrivke, zapravo smanjuje za nekoliko centimetara. Ako ste prilično visoki, obavezno obratite pažnju za ovu stavku, kako napred, tako i pozadi.

Ekstra je teret

Pri predstavljanju novog automobila proizvođači vole da istaknu koliko je on lakši od svog prethodnika. Ako je razlika preko 100 kilograma onda je to jedna od najbitnijih stavki u prezentaciji. Ali ako taj model dolazi sa staklenim krovom, onda se ta prednost anulira, jer debelo, ojačano staklo i druge komponente krova imaju pozamašnu masu. A to onda utiče na performanse i potrošnju.

Smanjuje čvrstoću karoserije

Ma koliko da je dobro uklopljen, ipak je panoramski krov jedan veliki prozor spakovan u jednu ili dve poveće rupe na krovu. Samim tim on neće moći da zameni klasičan metalni krov kada je čvrstoća karoserije u pitanju. Zbog toga je "Hjundai" počeo da testiranje prvog krovnog vazdušnog jastuka, koji bi trebalo da zaštiti putnike prilikom prevrtanja. Pogledajte video, kako je zamišljen da on radi:

Sigurnost!

Dolazimo i do najbitnije stavke, koja je sve aktuelnija. Staklo ima tu nezgodnu narav da puca. Ma koliko da je ojačano, a ono na krovu jeste i to veoma, dešava da pukne. Sa povećanjem broja modela koji imaju panoramski krov, došlo je i do povećanja slučajeva njegovog pucanja. Čak su se u priču uključili u američki istražni organi. Iako taj broj još uvek nije dramatičan, sama pomisao da u jednom trenutku može da vam se sruči srča u krilo (a bilo je i takvih slučajeva) tera na razmišljanje. Pogledajte kako je to izgledalo na jednom "infiniti" SUV modelu:

Šta vi mislite o panoramskim krovovima? Da li vas ove stavke mogu odbiti od kupovine tako opremljenog automobila? Pišite nam u komentarima…

Bilo da pričamo o porodičnom "reno seniku" ili luksuznom "mercedes CLS-u" stakleni, odnosno panoramski krov većini ljudi tera osmeh na lice. Još kad možete da se vozite pod staklenim krovom, posebno po nekom sunčanom jesenjem ili zimskom danu, onda je užitak potpun.

Ono što ljubiteljima ove opcije ide u prilog jeste da je ona sve popularnija komponenta u automobilima, odnosno nije više toliko ekskluzivna, kakva je bilo do pre samo nekoliko godina.

Međutim, lepota ima i svoju cenu. Ovde ne mislim samo na stvarnu cenu, koja može biti ne tako malo jer je stakleni krov ili deo nekog višeg paketa opreme ili potpuno zasebno opciona komponenta, koja se kao takva i posebno naplaćuje.

"Realna cena" staklenog krova su krije u sledećim tačkama:

Povećava toplotu u kolima

S obzirom da je u pitanju jedan veliki prozor, ovo deluje sasvim logično, posebno u letnjim mesecima. Iako je obično zatamnjen to ipak ne sprečava toplotu u potpunosti da uđe "preko krova". Rešenje je naravno ugrađena prekrivka, kojom sa jedne strane gubite funkciju gledanja u nebo, a s druge strane, ona ume u nekim slučajevima da "skuplja" toplotu u međuprostoru koja se zatim polako emituje u kabinu. Klima uređaj obično rešava taj problem, ali to znači da on treba još jače da radi.

Smanjuje prostor za glavu

Iako deluje da stakleni krov povećava prostor za glavu, on je zbog svoje konstrukcije, a naročito zbog prekrivke, zapravo smanjuje za nekoliko centimetara. Ako ste prilično visoki, obavezno obratite pažnju za ovu stavku, kako napred, tako i pozadi.

Ekstra je teret

Pri predstavljanju novog automobila proizvođači vole da istaknu koliko je on lakši od svog prethodnika. Ako je razlika preko 100 kilograma onda je to jedna od najbitnijih stavki u prezentaciji. Ali ako taj model dolazi sa staklenim krovom, onda se ta prednost anulira, jer debelo, ojačano staklo i druge komponente krova imaju pozamašnu masu. A to onda utiče na performanse i potrošnju.

Smanjuje čvrstoću karoserije

Ma koliko da je dobro uklopljen, ipak je panoramski krov jedan veliki prozor spakovan u jednu ili dve poveće rupe na krovu. Samim tim on neće moći da zameni klasičan metalni krov kada je čvrstoća karoserije u pitanju. Zbog toga je "Hjundai" počeo da testiranje prvog krovnog vazdušnog jastuka, koji bi trebalo da zaštiti putnike prilikom prevrtanja. Pogledajte video, kako je zamišljen da on radi:

Sigurnost!

Dolazimo i do najbitnije stavke, koja je sve aktuelnija. Staklo ima tu nezgodnu narav da puca. Ma koliko da je ojačano, a ono na krovu jeste i to veoma, dešava da pukne. Sa povećanjem broja modela koji imaju panoramski krov, došlo je i do povećanja slučajeva njegovog pucanja. Čak su se u priču uključili u američki istražni organi. Iako taj broj još uvek nije dramatičan, sama pomisao da u jednom trenutku može da vam se sruči srča u krilo (a bilo je i takvih slučajeva) tera na razmišljanje. Pogledajte kako je to izgledalo na jednom "infiniti" SUV modelu:

Šta vi mislite o panoramskim krovovima? Da li vas ove stavke mogu odbiti od kupovine tako opremljenog automobila? Pišite nam u komentarima…