Revolucija: Bili smo na NOVOM tehničkom pregledu

Gotovo je sa "daljinskim" tehničkim pregledima. Pažnja svima bez atesta za plin, folije, kuku... Evo kako sada izgleda tehnički pregled i šta je sve novo!

MONDO/Marko Tanasković 

Počela je primena novog Pravilnika o tehničkom pregledu vozila, koji je poslednji put menjan sada već daleke 1984. godine.

U javnosti je nov pravilnik dočekan negativno i to najviše iz dva razloga - najavljena je viša cena i pregled automobila starijih od 15 godina dvaput godišnje. Ova druga opcija je odbačena i nije ušla u finalno rešenje.

Što se tiče cene pregleda, minimalni iznos tek treba da se formira, a predloženo je da on košta između dve i četiri hiljade dinara.

Neki servisi su već promenili, odnosno povećali cene tehničkih pregleda, dok drugi još drže stare cene. Takav je slučaj i sa auto kućom "Gudalović" čiju smo liniju za tehnički pregled posetili.

"U ovom trenutku naše cene su ostale iste. Za najveći broj vozila, sa motorom od 1.350 do 2.000 kubika, cena je 1.700 dinara. Međutim, moraćemo da ih menjamo, jer sad u smeni neće moći da se pregleda više od 15 vozila", rekao za MONDO Igor Dimitrijević, odgovorno lice na liniji tehničkog pregleda u auto-kući Gudalović.

"Pošto sad pregled putničkog vozila ne može da traje manje od 30 minuta, mi ćemo imati između 30 i 50 odsto manje pregleda", dodao je.

Upravi su ta vremenska odrednica, kao i obavezno slikanje automobila najznačajnije promene.

Automobil mora da bude slikan najmanje pet puta - spreda, otpozadi, sa svake strane, kao i kilometar sat sa trenutnom kilometražom. Ove slike se automatski šalju u bazu Agencije za bezbednost saobraćaja.

"Kako je napravljena i aplikacija za pametne telefone, preporučeno je da se oni koriste prilikom pregleda, jer to ubrzava ceo proces", kaže Dimitrijević.

MONDO/Marko Tanasković novi tehnički pregled

Na slikama moraju da se vide i oba kontrolora, odnosno oni moraju da se međusobno slikaju. "Oktaviju", koja je u trenutku naše posete bila na liniji, nije bilo potrebno više puta slikati. Ali nam je Dimitrijević rekao da je moguće napraviti i više od pet fotografija, čak i preporučljivo u slučaju da automobil, recimo, ne prođe tehnički zbog korozije. Tada bi trebalo snimiti tu problematičnu površinu.

S obzirom na činjenicu da mora da se vidi celo vozilo na slikama, neke stvari će biti nemoguće sakriti.

"Ne znam šta će sad biti sa automobilima koji imaju folije ili kuku. Oni jednostavno neće moći da prođu tehnički pregled, ako nemaju potrebne sertifikate", dodaje Dimitrijević.

Auto-kuće koje rade tehničke preglede moraju i da se tehnološki osavremene kako bi bile uvek povezane sa bazom podataka Agencije za bezbednost saobraćaja.

Ova promena je veoma bitna, jer se u Agenciji nalaze svi potrebni sertifikati, kao što su atesti za plin, zatamnjena stakla, kuku i drugo.

Na osnovu broja šasije, tehnički pregledi će imati daljinski pristup njima i znaće da li uopšte vredi pregledati neko vozilo. Dakle, na pregled više nije potrebno poneti te papire sa sobom, ali ako atesti ne postoje ne treba ni kretati put auto-kuće.

Vlasnicima automobila, čiji ljubimci budu vraćeni zbog nekih nedostataka, biće dat rok od sedam dana (ranije je bilo tri) da poprave kvarove.

Minimalno vreme trajanja pregleda će usloviti da će vozači duže čekati na pregled pa se, kao logično, nameće zakazivanja pregleda. Međutim, Dimitrijević kaže da to i nije idealno rešenje jer se dešava da neki automobil na liniji provedu i po, neplaniranih, sat vremena.

Auto-kućama, kao i vozačima predstoji period prilagođavanja na novi Pravilnik, ali je svakako jasno da ćemo u narednih godinu dana na ulicama imati daleko više ispravnijih vozila koja će dovesti do povećanja bezbednosti saobraćaja.

Barem 30 odsto vozila nam je NEISPRAVNO

Ovo je rezultat junske akcije besplatne tehničke ispravnosti vozila, koju je organizovao AMSS. Analiza strukture kvarova pokazala je da od neispravnih vozila čak 41 odsto imao problem sa kočionim sistemom, 12 odsto sa sistemom za upravljanje, a svetlosna signalizacija nije bila potpuno ispravna kod 34 odsto automobila.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

MONDO/Marko Tanasković 

Počela je primena novog Pravilnika o tehničkom pregledu vozila, koji je poslednji put menjan sada već daleke 1984. godine.

U javnosti je nov pravilnik dočekan negativno i to najviše iz dva razloga - najavljena je viša cena i pregled automobila starijih od 15 godina dvaput godišnje. Ova druga opcija je odbačena i nije ušla u finalno rešenje.

Što se tiče cene pregleda, minimalni iznos tek treba da se formira, a predloženo je da on košta između dve i četiri hiljade dinara.

Neki servisi su već promenili, odnosno povećali cene tehničkih pregleda, dok drugi još drže stare cene. Takav je slučaj i sa auto kućom "Gudalović" čiju smo liniju za tehnički pregled posetili.

"U ovom trenutku naše cene su ostale iste. Za najveći broj vozila, sa motorom od 1.350 do 2.000 kubika, cena je 1.700 dinara. Međutim, moraćemo da ih menjamo, jer sad u smeni neće moći da se pregleda više od 15 vozila", rekao za MONDO Igor Dimitrijević, odgovorno lice na liniji tehničkog pregleda u auto-kući Gudalović.

"Pošto sad pregled putničkog vozila ne može da traje manje od 30 minuta, mi ćemo imati između 30 i 50 odsto manje pregleda", dodao je.

Upravi su ta vremenska odrednica, kao i obavezno slikanje automobila najznačajnije promene.

Automobil mora da bude slikan najmanje pet puta - spreda, otpozadi, sa svake strane, kao i kilometar sat sa trenutnom kilometražom. Ove slike se automatski šalju u bazu Agencije za bezbednost saobraćaja.

"Kako je napravljena i aplikacija za pametne telefone, preporučeno je da se oni koriste prilikom pregleda, jer to ubrzava ceo proces", kaže Dimitrijević.

MONDO/Marko Tanasković novi tehnički pregled

Na slikama moraju da se vide i oba kontrolora, odnosno oni moraju da se međusobno slikaju. "Oktaviju", koja je u trenutku naše posete bila na liniji, nije bilo potrebno više puta slikati. Ali nam je Dimitrijević rekao da je moguće napraviti i više od pet fotografija, čak i preporučljivo u slučaju da automobil, recimo, ne prođe tehnički zbog korozije. Tada bi trebalo snimiti tu problematičnu površinu.

S obzirom na činjenicu da mora da se vidi celo vozilo na slikama, neke stvari će biti nemoguće sakriti.

"Ne znam šta će sad biti sa automobilima koji imaju folije ili kuku. Oni jednostavno neće moći da prođu tehnički pregled, ako nemaju potrebne sertifikate", dodaje Dimitrijević.

Auto-kuće koje rade tehničke preglede moraju i da se tehnološki osavremene kako bi bile uvek povezane sa bazom podataka Agencije za bezbednost saobraćaja.

Ova promena je veoma bitna, jer se u Agenciji nalaze svi potrebni sertifikati, kao što su atesti za plin, zatamnjena stakla, kuku i drugo.

Na osnovu broja šasije, tehnički pregledi će imati daljinski pristup njima i znaće da li uopšte vredi pregledati neko vozilo. Dakle, na pregled više nije potrebno poneti te papire sa sobom, ali ako atesti ne postoje ne treba ni kretati put auto-kuće.

Vlasnicima automobila, čiji ljubimci budu vraćeni zbog nekih nedostataka, biće dat rok od sedam dana (ranije je bilo tri) da poprave kvarove.

Minimalno vreme trajanja pregleda će usloviti da će vozači duže čekati na pregled pa se, kao logično, nameće zakazivanja pregleda. Međutim, Dimitrijević kaže da to i nije idealno rešenje jer se dešava da neki automobil na liniji provedu i po, neplaniranih, sat vremena.

Auto-kućama, kao i vozačima predstoji period prilagođavanja na novi Pravilnik, ali je svakako jasno da ćemo u narednih godinu dana na ulicama imati daleko više ispravnijih vozila koja će dovesti do povećanja bezbednosti saobraćaja.

Barem 30 odsto vozila nam je NEISPRAVNO

Ovo je rezultat junske akcije besplatne tehničke ispravnosti vozila, koju je organizovao AMSS. Analiza strukture kvarova pokazala je da od neispravnih vozila čak 41 odsto imao problem sa kočionim sistemom, 12 odsto sa sistemom za upravljanje, a svetlosna signalizacija nije bila potpuno ispravna kod 34 odsto automobila.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

MONDO/Marko Tanasković 

Počela je primena novog Pravilnika o tehničkom pregledu vozila, koji je poslednji put menjan sada već daleke 1984. godine.

U javnosti je nov pravilnik dočekan negativno i to najviše iz dva razloga - najavljena je viša cena i pregled automobila starijih od 15 godina dvaput godišnje. Ova druga opcija je odbačena i nije ušla u finalno rešenje.

Što se tiče cene pregleda, minimalni iznos tek treba da se formira, a predloženo je da on košta između dve i četiri hiljade dinara.

Neki servisi su već promenili, odnosno povećali cene tehničkih pregleda, dok drugi još drže stare cene. Takav je slučaj i sa auto kućom "Gudalović" čiju smo liniju za tehnički pregled posetili.

"U ovom trenutku naše cene su ostale iste. Za najveći broj vozila, sa motorom od 1.350 do 2.000 kubika, cena je 1.700 dinara. Međutim, moraćemo da ih menjamo, jer sad u smeni neće moći da se pregleda više od 15 vozila", rekao za MONDO Igor Dimitrijević, odgovorno lice na liniji tehničkog pregleda u auto-kući Gudalović.

"Pošto sad pregled putničkog vozila ne može da traje manje od 30 minuta, mi ćemo imati između 30 i 50 odsto manje pregleda", dodao je.

Upravi su ta vremenska odrednica, kao i obavezno slikanje automobila najznačajnije promene.

Automobil mora da bude slikan najmanje pet puta - spreda, otpozadi, sa svake strane, kao i kilometar sat sa trenutnom kilometražom. Ove slike se automatski šalju u bazu Agencije za bezbednost saobraćaja.

"Kako je napravljena i aplikacija za pametne telefone, preporučeno je da se oni koriste prilikom pregleda, jer to ubrzava ceo proces", kaže Dimitrijević.

MONDO/Marko Tanasković novi tehnički pregled

Na slikama moraju da se vide i oba kontrolora, odnosno oni moraju da se međusobno slikaju. "Oktaviju", koja je u trenutku naše posete bila na liniji, nije bilo potrebno više puta slikati. Ali nam je Dimitrijević rekao da je moguće napraviti i više od pet fotografija, čak i preporučljivo u slučaju da automobil, recimo, ne prođe tehnički zbog korozije. Tada bi trebalo snimiti tu problematičnu površinu.

S obzirom na činjenicu da mora da se vidi celo vozilo na slikama, neke stvari će biti nemoguće sakriti.

"Ne znam šta će sad biti sa automobilima koji imaju folije ili kuku. Oni jednostavno neće moći da prođu tehnički pregled, ako nemaju potrebne sertifikate", dodaje Dimitrijević.

Auto-kuće koje rade tehničke preglede moraju i da se tehnološki osavremene kako bi bile uvek povezane sa bazom podataka Agencije za bezbednost saobraćaja.

Ova promena je veoma bitna, jer se u Agenciji nalaze svi potrebni sertifikati, kao što su atesti za plin, zatamnjena stakla, kuku i drugo.

Na osnovu broja šasije, tehnički pregledi će imati daljinski pristup njima i znaće da li uopšte vredi pregledati neko vozilo. Dakle, na pregled više nije potrebno poneti te papire sa sobom, ali ako atesti ne postoje ne treba ni kretati put auto-kuće.

Vlasnicima automobila, čiji ljubimci budu vraćeni zbog nekih nedostataka, biće dat rok od sedam dana (ranije je bilo tri) da poprave kvarove.

Minimalno vreme trajanja pregleda će usloviti da će vozači duže čekati na pregled pa se, kao logično, nameće zakazivanja pregleda. Međutim, Dimitrijević kaže da to i nije idealno rešenje jer se dešava da neki automobil na liniji provedu i po, neplaniranih, sat vremena.

Auto-kućama, kao i vozačima predstoji period prilagođavanja na novi Pravilnik, ali je svakako jasno da ćemo u narednih godinu dana na ulicama imati daleko više ispravnijih vozila koja će dovesti do povećanja bezbednosti saobraćaja.

Barem 30 odsto vozila nam je NEISPRAVNO

Ovo je rezultat junske akcije besplatne tehničke ispravnosti vozila, koju je organizovao AMSS. Analiza strukture kvarova pokazala je da od neispravnih vozila čak 41 odsto imao problem sa kočionim sistemom, 12 odsto sa sistemom za upravljanje, a svetlosna signalizacija nije bila potpuno ispravna kod 34 odsto automobila.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.