Koliko vam je dete bezbedno u automobilu (ANKETA)

Dečje auto sedište mora biti pravilno postavljeno, odgovarajuće veličine, a dete u njemu mora biti vezano na odgovarajući.

MONDO/Stefan Stojanović 

Iako se svest o bezbednosti najmlađih učesnika u saobraćaju polako ali sigurno probija i među domaće vozače, podaci govore i dalje imamo previše stradale dece na domaćim putevima.

U poslednjih pet godina na putevima u Srbiji život je izgubilo 68 dece, teško je povređeno 1117, a više od 8200 dece je učestvovalo u saobraćajnim nezgodama, saopštili su predstavnici udruženja "Roditelj" na predavanju koje je održano u okviru kampanje "Superheroji na putu" kompanije Hjundai Srbija.

Lokalno predstavništvo ovog poznatog korejskog proizvođača automobila već deset godina organizuje ovaj projekat koji za cilj ima povećanje bezbednosti dece u saobraćaju.

Auto sedište predstavlja najsigurniju opciju za putovanje dece i nema alternativu. Međutim, ono samo po sebi nije dovoljno, jer ako se ne koristi na pravilan način nema efekat, šta više može napraviti dodatnu štetu.

Posebno je naglašen značajan pravilnog postavljanja sedišta, upotrebe sedišta odgovarajuće veličine i zatezanja sigurnosnih traka.

Sedište iz bilo koje kategorije ima neke svoje osobenosti. Tako je ono iz grupe "0", takozvano "jaje" namenjeno deci od prvog dana života. Njega je moguće postaviti i na prednje sedište, iako je bezbednije pozadi. Takođe, u slučaju da se postavi napred, obavezno je isključiti suvozačev vazdušni jastuk.

Bebe se ne smeju prevoziti u nosiljkama, ni prilikom izlaska iz bolnice, a poluležeći položaj, koje one zauzimaju u "jajetu", ni na koji način nije štetan.

Najmlađi putnici bi trebalo da se voze suprotno smeru kretanja vozila sve dok ne napune 15 meseci, imaju 10 kilograma i mogu da samostalno hodaju. Smatra se da je dete preraslo "jaje" ne kad noge počnu da mu vire, već kada mu glava dođe do 2 centimetra od ivice sedišta.

Prilikom postavljanja sedišta bitno je i da je traka automobilskog pojasa ispravljena, a nikako uvrnuta. U tom slučaju sila kočenja se ne prenosi na ceo pojas, već se koncentriše na tačku gde je pojas "preklopljen".

Zatezanje pojaseva je veoma bitno posebno kada se koriste trake integrisane u dečje sedište (kategorije 0 i 1). Između detetove ključne kosti i pojasa sme da bude tek toliko prostora da može da se provuče jedan prst.

S obzirom da dolazi hladno vreme, koje uslovljavala nošenje toplijih jakni, preporuka je da deca ne vezuju dok ih imaju na sebi, jer će debljina odeće dati lažni utisak zategnosti. Jaknu bi trebalo skinuti, a zatim je vazanom detetu naopako obući ili jednostavno prekriti.

Kako bi dete bilo bezbedno tokom vožnje svaki mališan visine do 150cm i težine do 36kg trebalo bi da se vozi u auto sedištu.

Na ovom predavanju pomenuto je i da prilikom kupovine sedišta ne treba gledati samo skuplje modele. Jedino je bitno da sedište ispunjava standarde Direktive Ekonomske komisije UN za Evropu ECE 44 ili standarde po Regulativi R129 i-Size. Ovi standardi su vidno istaknuti na narandžastoj ili crvenoj nalepnici koja se mora nalaziti na sedištu.

Anketa

Da li vam je dete vezano u toku vožnje u dečjem sedištu?

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

MONDO/Stefan Stojanović 

Iako se svest o bezbednosti najmlađih učesnika u saobraćaju polako ali sigurno probija i među domaće vozače, podaci govore i dalje imamo previše stradale dece na domaćim putevima.

U poslednjih pet godina na putevima u Srbiji život je izgubilo 68 dece, teško je povređeno 1117, a više od 8200 dece je učestvovalo u saobraćajnim nezgodama, saopštili su predstavnici udruženja "Roditelj" na predavanju koje je održano u okviru kampanje "Superheroji na putu" kompanije Hjundai Srbija.

Lokalno predstavništvo ovog poznatog korejskog proizvođača automobila već deset godina organizuje ovaj projekat koji za cilj ima povećanje bezbednosti dece u saobraćaju.

Auto sedište predstavlja najsigurniju opciju za putovanje dece i nema alternativu. Međutim, ono samo po sebi nije dovoljno, jer ako se ne koristi na pravilan način nema efekat, šta više može napraviti dodatnu štetu.

Posebno je naglašen značajan pravilnog postavljanja sedišta, upotrebe sedišta odgovarajuće veličine i zatezanja sigurnosnih traka.

Sedište iz bilo koje kategorije ima neke svoje osobenosti. Tako je ono iz grupe "0", takozvano "jaje" namenjeno deci od prvog dana života. Njega je moguće postaviti i na prednje sedište, iako je bezbednije pozadi. Takođe, u slučaju da se postavi napred, obavezno je isključiti suvozačev vazdušni jastuk.

Bebe se ne smeju prevoziti u nosiljkama, ni prilikom izlaska iz bolnice, a poluležeći položaj, koje one zauzimaju u "jajetu", ni na koji način nije štetan.

Najmlađi putnici bi trebalo da se voze suprotno smeru kretanja vozila sve dok ne napune 15 meseci, imaju 10 kilograma i mogu da samostalno hodaju. Smatra se da je dete preraslo "jaje" ne kad noge počnu da mu vire, već kada mu glava dođe do 2 centimetra od ivice sedišta.

Prilikom postavljanja sedišta bitno je i da je traka automobilskog pojasa ispravljena, a nikako uvrnuta. U tom slučaju sila kočenja se ne prenosi na ceo pojas, već se koncentriše na tačku gde je pojas "preklopljen".

Zatezanje pojaseva je veoma bitno posebno kada se koriste trake integrisane u dečje sedište (kategorije 0 i 1). Između detetove ključne kosti i pojasa sme da bude tek toliko prostora da može da se provuče jedan prst.

S obzirom da dolazi hladno vreme, koje uslovljavala nošenje toplijih jakni, preporuka je da deca ne vezuju dok ih imaju na sebi, jer će debljina odeće dati lažni utisak zategnosti. Jaknu bi trebalo skinuti, a zatim je vazanom detetu naopako obući ili jednostavno prekriti.

Kako bi dete bilo bezbedno tokom vožnje svaki mališan visine do 150cm i težine do 36kg trebalo bi da se vozi u auto sedištu.

Na ovom predavanju pomenuto je i da prilikom kupovine sedišta ne treba gledati samo skuplje modele. Jedino je bitno da sedište ispunjava standarde Direktive Ekonomske komisije UN za Evropu ECE 44 ili standarde po Regulativi R129 i-Size. Ovi standardi su vidno istaknuti na narandžastoj ili crvenoj nalepnici koja se mora nalaziti na sedištu.

Anketa

Da li vam je dete vezano u toku vožnje u dečjem sedištu?

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

MONDO/Stefan Stojanović 

Iako se svest o bezbednosti najmlađih učesnika u saobraćaju polako ali sigurno probija i među domaće vozače, podaci govore i dalje imamo previše stradale dece na domaćim putevima.

U poslednjih pet godina na putevima u Srbiji život je izgubilo 68 dece, teško je povređeno 1117, a više od 8200 dece je učestvovalo u saobraćajnim nezgodama, saopštili su predstavnici udruženja "Roditelj" na predavanju koje je održano u okviru kampanje "Superheroji na putu" kompanije Hjundai Srbija.

Lokalno predstavništvo ovog poznatog korejskog proizvođača automobila već deset godina organizuje ovaj projekat koji za cilj ima povećanje bezbednosti dece u saobraćaju.

Auto sedište predstavlja najsigurniju opciju za putovanje dece i nema alternativu. Međutim, ono samo po sebi nije dovoljno, jer ako se ne koristi na pravilan način nema efekat, šta više može napraviti dodatnu štetu.

Posebno je naglašen značajan pravilnog postavljanja sedišta, upotrebe sedišta odgovarajuće veličine i zatezanja sigurnosnih traka.

Sedište iz bilo koje kategorije ima neke svoje osobenosti. Tako je ono iz grupe "0", takozvano "jaje" namenjeno deci od prvog dana života. Njega je moguće postaviti i na prednje sedište, iako je bezbednije pozadi. Takođe, u slučaju da se postavi napred, obavezno je isključiti suvozačev vazdušni jastuk.

Bebe se ne smeju prevoziti u nosiljkama, ni prilikom izlaska iz bolnice, a poluležeći položaj, koje one zauzimaju u "jajetu", ni na koji način nije štetan.

Najmlađi putnici bi trebalo da se voze suprotno smeru kretanja vozila sve dok ne napune 15 meseci, imaju 10 kilograma i mogu da samostalno hodaju. Smatra se da je dete preraslo "jaje" ne kad noge počnu da mu vire, već kada mu glava dođe do 2 centimetra od ivice sedišta.

Prilikom postavljanja sedišta bitno je i da je traka automobilskog pojasa ispravljena, a nikako uvrnuta. U tom slučaju sila kočenja se ne prenosi na ceo pojas, već se koncentriše na tačku gde je pojas "preklopljen".

Zatezanje pojaseva je veoma bitno posebno kada se koriste trake integrisane u dečje sedište (kategorije 0 i 1). Između detetove ključne kosti i pojasa sme da bude tek toliko prostora da može da se provuče jedan prst.

S obzirom da dolazi hladno vreme, koje uslovljavala nošenje toplijih jakni, preporuka je da deca ne vezuju dok ih imaju na sebi, jer će debljina odeće dati lažni utisak zategnosti. Jaknu bi trebalo skinuti, a zatim je vazanom detetu naopako obući ili jednostavno prekriti.

Kako bi dete bilo bezbedno tokom vožnje svaki mališan visine do 150cm i težine do 36kg trebalo bi da se vozi u auto sedištu.

Na ovom predavanju pomenuto je i da prilikom kupovine sedišta ne treba gledati samo skuplje modele. Jedino je bitno da sedište ispunjava standarde Direktive Ekonomske komisije UN za Evropu ECE 44 ili standarde po Regulativi R129 i-Size. Ovi standardi su vidno istaknuti na narandžastoj ili crvenoj nalepnici koja se mora nalaziti na sedištu.

Anketa

Da li vam je dete vezano u toku vožnje u dečjem sedištu?

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.