Koliko je bitno proveravati pritisak u gumama

Ovaj period godine je najkritičniji kada je napumpanost guma u pitanju

Sigurnost i udobnost tokom vožnje su direktno vezani za stanje guma. Približno 40 odsto svih iznenadnih kvarova guma izazvano je nedovoljnom napumpanošću guma.

Sistemi koje je razvio Continental trajno prate pritisak vazduha u gumama, te s pouzdanošću alarmiraju vozača u slučaju gubitka pritiska. Na taj način informacioni sistemi gume pomažu da se ukloni taj česti uzrok nesreća, kako bi se povećala sigurnost u vožnji. Uz to, time se smanjuje emisija ugljen-dioksida i smanjuje se potrošnja goriva.

Ako su gume automobila nedovoljno napumpane, za 0,3 bara, verovatno je da će vozilo da potroši 1,5 odsto više goriva, i usled toga da ispušta odgovarajuću veću količinu ugljen-dioksida.

Samo pravilno napumpane gume dobro drže težinu vozila, prijanjaju na put i garantuju najkraći put kočenja. Istraživanje Continentala je pokazalo da samo 20 odsto vozača kontroliše pritisak u gumama prilikom točenja goriva, 25 odsto to čini tek dva put godišnje, a 31 odsto žena i 35 posto vozača mlađih od 35 godina ne radi to nikada.

Ipak, savet vozačima je da proveravaju pritisak svakih 14 dana, kao i pred svako duže putovanje. Pritisak u gumama pravilno se proverava kada je guma hladna, odnosno kada vožnja do kompresora nije trajala dugo.

S obzirom na to da je vazduh gas, širi se na toploti i skuplja na hladnoći. Tako je najkritičniji period i vreme kada bi najviše trebalo proveravati pritisak u gumama jesen i rana zima. Kako dani postaju kraći i hladniji, pritisak u vašim gumama opada.

Evropska komisija donela je zakon koji traži da sistem za praćenje pritiska u gumama bude obavezan na svim novim modelima još od 2012. godine, a na svim novim automobilima od 2014. godine. Mnoga vozila ugrađuju sistem za praćenje pritiska u gumama kao standardnu opremu. Ti sistemi će podatke da prenesu drugim sistemima u vozilu, na primer sistemu za kočenje.

Preporučeni pritisak za vaše vozilo možete naći na kartici proizvođača automobila koja se najčešće nalazi sa unutrašnje strane vozačevih vrata ili poklopca za gorivo, unutar pretinca ili ispod haube. Pored vrednosti se nalaze i preporučene dimenzije guma.

S bogatim portfoliom proizvoda Continental je u vrlo dobrom položaju, tako da u budućnosti može vožnju da učini još sigurnijom, a da biste bili bezbedni i tokom zimske vožnje preporučuju vam WinterContact TS 860, kao model koji pruža maksimalnu bezbednost u uslovima snega i leda za vozila u kompakt i srednjoj klasi.

Gumu odlikuje Cool Chili jedinjenje sa visokim procentom silicijum-dioksida koje obezbeđuje izuzetne performanse kočenja. Ugradnjom dodatnog kanala za izlivanje, Liquid Layer Drainage sistem smanjuje zaustavna rastojanja na putevima prekrivenim mrazom i ledom, dok Snow curve+ tehnologija omogućava bezbedno skretanje na putevima prekrivenim snegom. 3D zidna struktura žlebova visokog stepena prijanjanja doprinosi povezivanju sa komprimovanim snegom i omogućava bolju vuču na putevima.

Sigurnost i udobnost tokom vožnje su direktno vezani za stanje guma. Približno 40 odsto svih iznenadnih kvarova guma izazvano je nedovoljnom napumpanošću guma.

Sistemi koje je razvio Continental trajno prate pritisak vazduha u gumama, te s pouzdanošću alarmiraju vozača u slučaju gubitka pritiska. Na taj način informacioni sistemi gume pomažu da se ukloni taj česti uzrok nesreća, kako bi se povećala sigurnost u vožnji. Uz to, time se smanjuje emisija ugljen-dioksida i smanjuje se potrošnja goriva.

Ako su gume automobila nedovoljno napumpane, za 0,3 bara, verovatno je da će vozilo da potroši 1,5 odsto više goriva, i usled toga da ispušta odgovarajuću veću količinu ugljen-dioksida.

Samo pravilno napumpane gume dobro drže težinu vozila, prijanjaju na put i garantuju najkraći put kočenja. Istraživanje Continentala je pokazalo da samo 20 odsto vozača kontroliše pritisak u gumama prilikom točenja goriva, 25 odsto to čini tek dva put godišnje, a 31 odsto žena i 35 posto vozača mlađih od 35 godina ne radi to nikada.

Ipak, savet vozačima je da proveravaju pritisak svakih 14 dana, kao i pred svako duže putovanje. Pritisak u gumama pravilno se proverava kada je guma hladna, odnosno kada vožnja do kompresora nije trajala dugo.

S obzirom na to da je vazduh gas, širi se na toploti i skuplja na hladnoći. Tako je najkritičniji period i vreme kada bi najviše trebalo proveravati pritisak u gumama jesen i rana zima. Kako dani postaju kraći i hladniji, pritisak u vašim gumama opada.

Evropska komisija donela je zakon koji traži da sistem za praćenje pritiska u gumama bude obavezan na svim novim modelima još od 2012. godine, a na svim novim automobilima od 2014. godine. Mnoga vozila ugrađuju sistem za praćenje pritiska u gumama kao standardnu opremu. Ti sistemi će podatke da prenesu drugim sistemima u vozilu, na primer sistemu za kočenje.

Preporučeni pritisak za vaše vozilo možete naći na kartici proizvođača automobila koja se najčešće nalazi sa unutrašnje strane vozačevih vrata ili poklopca za gorivo, unutar pretinca ili ispod haube. Pored vrednosti se nalaze i preporučene dimenzije guma.

S bogatim portfoliom proizvoda Continental je u vrlo dobrom položaju, tako da u budućnosti može vožnju da učini još sigurnijom, a da biste bili bezbedni i tokom zimske vožnje preporučuju vam WinterContact TS 860, kao model koji pruža maksimalnu bezbednost u uslovima snega i leda za vozila u kompakt i srednjoj klasi.

Gumu odlikuje Cool Chili jedinjenje sa visokim procentom silicijum-dioksida koje obezbeđuje izuzetne performanse kočenja. Ugradnjom dodatnog kanala za izlivanje, Liquid Layer Drainage sistem smanjuje zaustavna rastojanja na putevima prekrivenim mrazom i ledom, dok Snow curve+ tehnologija omogućava bezbedno skretanje na putevima prekrivenim snegom. 3D zidna struktura žlebova visokog stepena prijanjanja doprinosi povezivanju sa komprimovanim snegom i omogućava bolju vuču na putevima.

Sigurnost i udobnost tokom vožnje su direktno vezani za stanje guma. Približno 40 odsto svih iznenadnih kvarova guma izazvano je nedovoljnom napumpanošću guma.

Sistemi koje je razvio Continental trajno prate pritisak vazduha u gumama, te s pouzdanošću alarmiraju vozača u slučaju gubitka pritiska. Na taj način informacioni sistemi gume pomažu da se ukloni taj česti uzrok nesreća, kako bi se povećala sigurnost u vožnji. Uz to, time se smanjuje emisija ugljen-dioksida i smanjuje se potrošnja goriva.

Ako su gume automobila nedovoljno napumpane, za 0,3 bara, verovatno je da će vozilo da potroši 1,5 odsto više goriva, i usled toga da ispušta odgovarajuću veću količinu ugljen-dioksida.

Samo pravilno napumpane gume dobro drže težinu vozila, prijanjaju na put i garantuju najkraći put kočenja. Istraživanje Continentala je pokazalo da samo 20 odsto vozača kontroliše pritisak u gumama prilikom točenja goriva, 25 odsto to čini tek dva put godišnje, a 31 odsto žena i 35 posto vozača mlađih od 35 godina ne radi to nikada.

Ipak, savet vozačima je da proveravaju pritisak svakih 14 dana, kao i pred svako duže putovanje. Pritisak u gumama pravilno se proverava kada je guma hladna, odnosno kada vožnja do kompresora nije trajala dugo.

S obzirom na to da je vazduh gas, širi se na toploti i skuplja na hladnoći. Tako je najkritičniji period i vreme kada bi najviše trebalo proveravati pritisak u gumama jesen i rana zima. Kako dani postaju kraći i hladniji, pritisak u vašim gumama opada.

Evropska komisija donela je zakon koji traži da sistem za praćenje pritiska u gumama bude obavezan na svim novim modelima još od 2012. godine, a na svim novim automobilima od 2014. godine. Mnoga vozila ugrađuju sistem za praćenje pritiska u gumama kao standardnu opremu. Ti sistemi će podatke da prenesu drugim sistemima u vozilu, na primer sistemu za kočenje.

Preporučeni pritisak za vaše vozilo možete naći na kartici proizvođača automobila koja se najčešće nalazi sa unutrašnje strane vozačevih vrata ili poklopca za gorivo, unutar pretinca ili ispod haube. Pored vrednosti se nalaze i preporučene dimenzije guma.

S bogatim portfoliom proizvoda Continental je u vrlo dobrom položaju, tako da u budućnosti može vožnju da učini još sigurnijom, a da biste bili bezbedni i tokom zimske vožnje preporučuju vam WinterContact TS 860, kao model koji pruža maksimalnu bezbednost u uslovima snega i leda za vozila u kompakt i srednjoj klasi.

Gumu odlikuje Cool Chili jedinjenje sa visokim procentom silicijum-dioksida koje obezbeđuje izuzetne performanse kočenja. Ugradnjom dodatnog kanala za izlivanje, Liquid Layer Drainage sistem smanjuje zaustavna rastojanja na putevima prekrivenim mrazom i ledom, dok Snow curve+ tehnologija omogućava bezbedno skretanje na putevima prekrivenim snegom. 3D zidna struktura žlebova visokog stepena prijanjanja doprinosi povezivanju sa komprimovanim snegom i omogućava bolju vuču na putevima.