Ovo je najjednostavniji način za dugovečnost automobila

Pranje automobila zimi je jedan od najbitnijih postupaka kojim ćete sprečiti pojavu korozije.

Bare od kiše ili snega u kombinaciji sa solju, koja sprečava pojavu leda na putu, mogu veoma loše da utiču na limariju, odnosno da dovedu do pojave korozije. Zato je redovno pranje automobila u zimskim mesecima veoma bitno za njegovu dugovečnost.

Bez obzira da li živite u zgradi ili kući, pa imate dvorište, pranje automobila u sopstvenoj režiji je obično teško izvodljivo posebno kad je napolju temperatura oko "nule".

Dakle, automobil bi trebalo odvesti negde na pranje. Auto perionice, bilo da su automatske ili klasične sa radnicima, predstavljaju najbolju opciju, ali zimi je često potrebno samo auto "istuširati", odnosno skinuti mu so i drugu "dnevnu" prljavštinu. Uz to, njihova cena nije najpovoljnija, posebno jer automobil treba u ovom peroidu prati dva do tri puta mesečno.

Za ovakvo pranje samouslužne perionice su idealno rešenje.

Pranje automobila u ovakvim perionicama, takozvano "puškiranje" je jednostavno.

Pre samog pranja trebalo bi detaljno usisati kompletnu unutrašnjost automobila, kao i lišće ispod haube.

Na početku pranja, potrebno je znati da se pranje uvek izvodi od krova prema dnu, odnosno, do točkova, kao i da mlaz vode iz "puške" izlazi pod velikim pritiskom, pa pazite da se ne povredite.

Takođe, ako imate neka oštećenja na kolima, nemojte im previše približiti vrh prskalice, odnosno držite ga na oko 30 cm od kola.

Na početku pranja, izaberite program sa auto-šamponom. Osim nanošenja šampona, u ovom koraku ćete skinuti većinu površinske nečistoće, a posebnu obratite pažnju na unutrašnje strane blatobrana i točkove, jer tu ima najviše naslaga soli i zemlje.

Nakon toga detaljno isperete svaki deo vozila. Posebno obratite pažnju da uklonite svu nečistoću jer ako vam ostane, prilikom brisanja automobila, sunđerom ili krpom od mikrofibera, možete na kolima da ostavite tragove za čije ćete saniranje morati da odvojite ne tako malu sumu novca.

Inače, brisanje nije obavezno jer većina ovakvih perionica koristi demineralizovanu vodu koja ne ostavlja tragove od kamenca kada se osuši. Ako se odlučite za brisanje, to bi trebalo uraditi van boksa za pranje, da ne biste stvarali gužvu.

Ovakvo pranje automobila traje najviše deset minuta (ne računamo eventualno čekanje), a košta između 100 i 200 dinara (u zavisnosti od cene žetona i vaše "stručnosti"), što je barem duplo jeftinije od drugih načina pranja kola.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Bare od kiše ili snega u kombinaciji sa solju, koja sprečava pojavu leda na putu, mogu veoma loše da utiču na limariju, odnosno da dovedu do pojave korozije. Zato je redovno pranje automobila u zimskim mesecima veoma bitno za njegovu dugovečnost.

Bez obzira da li živite u zgradi ili kući, pa imate dvorište, pranje automobila u sopstvenoj režiji je obično teško izvodljivo posebno kad je napolju temperatura oko "nule".

Dakle, automobil bi trebalo odvesti negde na pranje. Auto perionice, bilo da su automatske ili klasične sa radnicima, predstavljaju najbolju opciju, ali zimi je često potrebno samo auto "istuširati", odnosno skinuti mu so i drugu "dnevnu" prljavštinu. Uz to, njihova cena nije najpovoljnija, posebno jer automobil treba u ovom peroidu prati dva do tri puta mesečno.

Za ovakvo pranje samouslužne perionice su idealno rešenje.

Pranje automobila u ovakvim perionicama, takozvano "puškiranje" je jednostavno.

Pre samog pranja trebalo bi detaljno usisati kompletnu unutrašnjost automobila, kao i lišće ispod haube.

Na početku pranja, potrebno je znati da se pranje uvek izvodi od krova prema dnu, odnosno, do točkova, kao i da mlaz vode iz "puške" izlazi pod velikim pritiskom, pa pazite da se ne povredite.

Takođe, ako imate neka oštećenja na kolima, nemojte im previše približiti vrh prskalice, odnosno držite ga na oko 30 cm od kola.

Na početku pranja, izaberite program sa auto-šamponom. Osim nanošenja šampona, u ovom koraku ćete skinuti većinu površinske nečistoće, a posebnu obratite pažnju na unutrašnje strane blatobrana i točkove, jer tu ima najviše naslaga soli i zemlje.

Nakon toga detaljno isperete svaki deo vozila. Posebno obratite pažnju da uklonite svu nečistoću jer ako vam ostane, prilikom brisanja automobila, sunđerom ili krpom od mikrofibera, možete na kolima da ostavite tragove za čije ćete saniranje morati da odvojite ne tako malu sumu novca.

Inače, brisanje nije obavezno jer većina ovakvih perionica koristi demineralizovanu vodu koja ne ostavlja tragove od kamenca kada se osuši. Ako se odlučite za brisanje, to bi trebalo uraditi van boksa za pranje, da ne biste stvarali gužvu.

Ovakvo pranje automobila traje najviše deset minuta (ne računamo eventualno čekanje), a košta između 100 i 200 dinara (u zavisnosti od cene žetona i vaše "stručnosti"), što je barem duplo jeftinije od drugih načina pranja kola.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Bare od kiše ili snega u kombinaciji sa solju, koja sprečava pojavu leda na putu, mogu veoma loše da utiču na limariju, odnosno da dovedu do pojave korozije. Zato je redovno pranje automobila u zimskim mesecima veoma bitno za njegovu dugovečnost.

Bez obzira da li živite u zgradi ili kući, pa imate dvorište, pranje automobila u sopstvenoj režiji je obično teško izvodljivo posebno kad je napolju temperatura oko "nule".

Dakle, automobil bi trebalo odvesti negde na pranje. Auto perionice, bilo da su automatske ili klasične sa radnicima, predstavljaju najbolju opciju, ali zimi je često potrebno samo auto "istuširati", odnosno skinuti mu so i drugu "dnevnu" prljavštinu. Uz to, njihova cena nije najpovoljnija, posebno jer automobil treba u ovom peroidu prati dva do tri puta mesečno.

Za ovakvo pranje samouslužne perionice su idealno rešenje.

Pranje automobila u ovakvim perionicama, takozvano "puškiranje" je jednostavno.

Pre samog pranja trebalo bi detaljno usisati kompletnu unutrašnjost automobila, kao i lišće ispod haube.

Na početku pranja, potrebno je znati da se pranje uvek izvodi od krova prema dnu, odnosno, do točkova, kao i da mlaz vode iz "puške" izlazi pod velikim pritiskom, pa pazite da se ne povredite.

Takođe, ako imate neka oštećenja na kolima, nemojte im previše približiti vrh prskalice, odnosno držite ga na oko 30 cm od kola.

Na početku pranja, izaberite program sa auto-šamponom. Osim nanošenja šampona, u ovom koraku ćete skinuti većinu površinske nečistoće, a posebnu obratite pažnju na unutrašnje strane blatobrana i točkove, jer tu ima najviše naslaga soli i zemlje.

Nakon toga detaljno isperete svaki deo vozila. Posebno obratite pažnju da uklonite svu nečistoću jer ako vam ostane, prilikom brisanja automobila, sunđerom ili krpom od mikrofibera, možete na kolima da ostavite tragove za čije ćete saniranje morati da odvojite ne tako malu sumu novca.

Inače, brisanje nije obavezno jer većina ovakvih perionica koristi demineralizovanu vodu koja ne ostavlja tragove od kamenca kada se osuši. Ako se odlučite za brisanje, to bi trebalo uraditi van boksa za pranje, da ne biste stvarali gužvu.

Ovakvo pranje automobila traje najviše deset minuta (ne računamo eventualno čekanje), a košta između 100 i 200 dinara (u zavisnosti od cene žetona i vaše "stručnosti"), što je barem duplo jeftinije od drugih načina pranja kola.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.