Ponovo možete preći na letnje gume, ali ne žurite...

Osim što su u servisima veće gužve, pa ćete izgubiti dosta vremena čekajući, s promenom guma treba sačekati i zbog mogućih niskih temperatura u aprilu

MONDO/Stefan Stojanović ilustracija
ilustracija
MONDO/Stefan Stojanović ilustracija

Nakon pet meseci, od 1. aprila više ne morate imati zimske pneumatike na točkovima. Ove gume se razlikuju od letnjih po velikom broju blokova gazećeg sloja i sitnih lamela kojima zimski modeli bolje prijanjaju za podloge pod snegom i ledom, ali po tome što zahvaljujući svom sastavu ne gudbe elastičnost na temperaturama nižim od 7 stepeni.

Upravo je ovo razlog zašto ne treba žuriti sa promenom guma. April je poznat po oscilacijama temperatura, koje često padaju i ispod 4 stepena, posebno u jutarnjim i večernjim časovima, pa vam preporučujemo da sačekate koju nedelju sa prelaskom na letnje gume.

Zakon o bezbednosti saobraćaja propisuje da od 1. aprila do 1. novembra vozila ne moraju da imaju zimske gume na točkovima.

Za razliku od zimskih, koje moraju imaju dubinu šare od najmanje 4 milimerta, letnjim gumama je dovoljno 2,6 mm. One su napravljene tako da bolje podnose više temperature.

Zato je i preporuka da se koriste letnje gume čim se minimalna temperatura ustali na oko 10 stepeni. Pri višim temperaturama blokovi zimskih pneumatika više zagrevaju, brže uništavaju, odnosno deformišu, pa se vozilom s takvim gumama teže upravlja.

Uz to, zimske gume proizvode i veću buku, ali i povećavaju potrošnju goriva.

Najlakši način za promenu ako imate dva seta i guma i felni. Tada je zamena veoma brza i jednostavna.

Ako nemate dodatni set felni, već samo gume, onda je poseta vulkanizeru obavezna.

Saveti majstora kako čuvati gume kad nisu na kolima:

Ekstra set guma, bez obzira da li su ili ne na felnama, treba odložiti na neko suvo i mračno mesto, a pre toga ih je potrebno detaljno očistiti i pregledati kako bi se ustanovilo da nije došlo do nekog oštećenja.

Nemojte držati gume direktno na podu, posebno ako je podloga betonska, jer mogu upiti i najmanju vlagu. Treba ih postaviti na deblji karton ili, još bolje, priručnu policu od dasaka ili letvica.

Gume nemojte pokrivati plastikom, jer one treba da "dišu", a postoji i mogućnost kondenzacije, koja takođe im šteti.

Ako su na felnama, držeti ih položene dve na dve, a nikako sve četiri jedna na drugoj, kako poslednja ne bi trpela težinu ostalih. Bilo bi dobro napumpati ih malo više od norme, na oko 2,5 atmosfere.

Bez felni, treba da stoje uspravno, s razmakom između od nekoliko centimetara.

Jednom mesečno gume treba rotirati za oko 20 stepeni.

Ako vas sve ovo mrzi da radite ili nemate prostora, onda je najbolje pneumatike odneti u takozvane "hotele za gume". Reč je o prostorima s posebnom temperaturom i vlažnošću vazduha. Tada se o njihovom stanju brini stručnjaci, koje ovu uslugu naplaćuju 400-500 dinara mesečno.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Stefan Stojanović ilustracija
ilustracija
MONDO/Stefan Stojanović ilustracija

Nakon pet meseci, od 1. aprila više ne morate imati zimske pneumatike na točkovima. Ove gume se razlikuju od letnjih po velikom broju blokova gazećeg sloja i sitnih lamela kojima zimski modeli bolje prijanjaju za podloge pod snegom i ledom, ali po tome što zahvaljujući svom sastavu ne gudbe elastičnost na temperaturama nižim od 7 stepeni.

Upravo je ovo razlog zašto ne treba žuriti sa promenom guma. April je poznat po oscilacijama temperatura, koje često padaju i ispod 4 stepena, posebno u jutarnjim i večernjim časovima, pa vam preporučujemo da sačekate koju nedelju sa prelaskom na letnje gume.

Zakon o bezbednosti saobraćaja propisuje da od 1. aprila do 1. novembra vozila ne moraju da imaju zimske gume na točkovima.

Za razliku od zimskih, koje moraju imaju dubinu šare od najmanje 4 milimerta, letnjim gumama je dovoljno 2,6 mm. One su napravljene tako da bolje podnose više temperature.

Zato je i preporuka da se koriste letnje gume čim se minimalna temperatura ustali na oko 10 stepeni. Pri višim temperaturama blokovi zimskih pneumatika više zagrevaju, brže uništavaju, odnosno deformišu, pa se vozilom s takvim gumama teže upravlja.

Uz to, zimske gume proizvode i veću buku, ali i povećavaju potrošnju goriva.

Najlakši način za promenu ako imate dva seta i guma i felni. Tada je zamena veoma brza i jednostavna.

Ako nemate dodatni set felni, već samo gume, onda je poseta vulkanizeru obavezna.

Saveti majstora kako čuvati gume kad nisu na kolima:

Ekstra set guma, bez obzira da li su ili ne na felnama, treba odložiti na neko suvo i mračno mesto, a pre toga ih je potrebno detaljno očistiti i pregledati kako bi se ustanovilo da nije došlo do nekog oštećenja.

Nemojte držati gume direktno na podu, posebno ako je podloga betonska, jer mogu upiti i najmanju vlagu. Treba ih postaviti na deblji karton ili, još bolje, priručnu policu od dasaka ili letvica.

Gume nemojte pokrivati plastikom, jer one treba da "dišu", a postoji i mogućnost kondenzacije, koja takođe im šteti.

Ako su na felnama, držeti ih položene dve na dve, a nikako sve četiri jedna na drugoj, kako poslednja ne bi trpela težinu ostalih. Bilo bi dobro napumpati ih malo više od norme, na oko 2,5 atmosfere.

Bez felni, treba da stoje uspravno, s razmakom između od nekoliko centimetara.

Jednom mesečno gume treba rotirati za oko 20 stepeni.

Ako vas sve ovo mrzi da radite ili nemate prostora, onda je najbolje pneumatike odneti u takozvane "hotele za gume". Reč je o prostorima s posebnom temperaturom i vlažnošću vazduha. Tada se o njihovom stanju brini stručnjaci, koje ovu uslugu naplaćuju 400-500 dinara mesečno.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Stefan Stojanović ilustracija
ilustracija
MONDO/Stefan Stojanović ilustracija

Nakon pet meseci, od 1. aprila više ne morate imati zimske pneumatike na točkovima. Ove gume se razlikuju od letnjih po velikom broju blokova gazećeg sloja i sitnih lamela kojima zimski modeli bolje prijanjaju za podloge pod snegom i ledom, ali po tome što zahvaljujući svom sastavu ne gudbe elastičnost na temperaturama nižim od 7 stepeni.

Upravo je ovo razlog zašto ne treba žuriti sa promenom guma. April je poznat po oscilacijama temperatura, koje često padaju i ispod 4 stepena, posebno u jutarnjim i večernjim časovima, pa vam preporučujemo da sačekate koju nedelju sa prelaskom na letnje gume.

Zakon o bezbednosti saobraćaja propisuje da od 1. aprila do 1. novembra vozila ne moraju da imaju zimske gume na točkovima.

Za razliku od zimskih, koje moraju imaju dubinu šare od najmanje 4 milimerta, letnjim gumama je dovoljno 2,6 mm. One su napravljene tako da bolje podnose više temperature.

Zato je i preporuka da se koriste letnje gume čim se minimalna temperatura ustali na oko 10 stepeni. Pri višim temperaturama blokovi zimskih pneumatika više zagrevaju, brže uništavaju, odnosno deformišu, pa se vozilom s takvim gumama teže upravlja.

Uz to, zimske gume proizvode i veću buku, ali i povećavaju potrošnju goriva.

Najlakši način za promenu ako imate dva seta i guma i felni. Tada je zamena veoma brza i jednostavna.

Ako nemate dodatni set felni, već samo gume, onda je poseta vulkanizeru obavezna.

Saveti majstora kako čuvati gume kad nisu na kolima:

Ekstra set guma, bez obzira da li su ili ne na felnama, treba odložiti na neko suvo i mračno mesto, a pre toga ih je potrebno detaljno očistiti i pregledati kako bi se ustanovilo da nije došlo do nekog oštećenja.

Nemojte držati gume direktno na podu, posebno ako je podloga betonska, jer mogu upiti i najmanju vlagu. Treba ih postaviti na deblji karton ili, još bolje, priručnu policu od dasaka ili letvica.

Gume nemojte pokrivati plastikom, jer one treba da "dišu", a postoji i mogućnost kondenzacije, koja takođe im šteti.

Ako su na felnama, držeti ih položene dve na dve, a nikako sve četiri jedna na drugoj, kako poslednja ne bi trpela težinu ostalih. Bilo bi dobro napumpati ih malo više od norme, na oko 2,5 atmosfere.

Bez felni, treba da stoje uspravno, s razmakom između od nekoliko centimetara.

Jednom mesečno gume treba rotirati za oko 20 stepeni.

Ako vas sve ovo mrzi da radite ili nemate prostora, onda je najbolje pneumatike odneti u takozvane "hotele za gume". Reč je o prostorima s posebnom temperaturom i vlažnošću vazduha. Tada se o njihovom stanju brini stručnjaci, koje ovu uslugu naplaćuju 400-500 dinara mesečno.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.